Sanders' E90 325i
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Da's altijd link kerel....
Ik laat mn klant niet verder rijden weer ik weet wat er is.
Zoals Arjan ff zegt..uit zn veer trekken en kijken of ze goed zitten tov hun aanslagen en niet gebroken. Veer gebroken op de stuurkant is link. Schiet zo j band in.
Achter maakt niet uit.
Ik laat mn klant niet verder rijden weer ik weet wat er is.
Zoals Arjan ff zegt..uit zn veer trekken en kijken of ze goed zitten tov hun aanslagen en niet gebroken. Veer gebroken op de stuurkant is link. Schiet zo j band in.
Achter maakt niet uit.
Nobody said it was easy....
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Het is de achter kant ja, ik heb er even naar gekeken (door de spaken van het wiel heen), ik persoonlijk kan niks raars zien.
Alles lijkt goed te zitten, beide kanten veren ook nog even hard, loopt ook niet aan.
Ik merk ook helemaal niks met rijden. Links licht gewoon lager dan rechts, beetje raar.
Alles lijkt goed te zitten, beide kanten veren ook nog even hard, loopt ook niet aan.
Ik merk ook helemaal niks met rijden. Links licht gewoon lager dan rechts, beetje raar.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
- Type Auto: 130i
Misschien een domme vraag, maar staat de auto op een 100% rechte ondergrond?
Ik zag ook een keer optisch dat mijn linkerachterkant een stuk lager stond dan rechts, dus helemaal overtuigd naar de garage >> op de brug bleek het verschil minimaal(1 a 2 mm). Auto stond dus met 1 kant net in een gootje.
Maar als je er nu niks aan ziet, wellicht even opkrikken en wiel eraf. Het is vaak de onderste winding vd veer die breekt, lastig te zien door de velg heen.
Ik zag ook een keer optisch dat mijn linkerachterkant een stuk lager stond dan rechts, dus helemaal overtuigd naar de garage >> op de brug bleek het verschil minimaal(1 a 2 mm). Auto stond dus met 1 kant net in een gootje.
Maar als je er nu niks aan ziet, wellicht even opkrikken en wiel eraf. Het is vaak de onderste winding vd veer die breekt, lastig te zien door de velg heen.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Beiden bleken waar!
Er zat inderdaad wat verschil in van een paar mm, maar de extremiteit zat hem in de scheve parkeerplaats (die recht leek op het oog, heb er dus niet aan gedacht).
Ik wist niet dat dit zo'n verschil maakt, en voel me er een beetje dom door. Maar zo leert men.
De achterkant hebben ze opnieuw gemonteerd, uiteraard dus niks schokkends gevonden.
Daarna weer laten uitlijnen. Kostte helaas weer wat, maar liever zeker zijn dan dat er iets verkeerd zat.
Bedankt alweer, voor het meedenken jongens!
Er zat inderdaad wat verschil in van een paar mm, maar de extremiteit zat hem in de scheve parkeerplaats (die recht leek op het oog, heb er dus niet aan gedacht).
Ik wist niet dat dit zo'n verschil maakt, en voel me er een beetje dom door. Maar zo leert men.
De achterkant hebben ze opnieuw gemonteerd, uiteraard dus niks schokkends gevonden.
Daarna weer laten uitlijnen. Kostte helaas weer wat, maar liever zeker zijn dan dat er iets verkeerd zat.
Bedankt alweer, voor het meedenken jongens!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Update tijd!
Ik heb me de laatste tijd een beetje kunnen verdiepen in het detailling gebeuren.
En heb daarom afgelopen maandag ook de auto lekker geclayed en in de wax gezet.
Uiteindelijk viel het werk nog wel allemaal mee vond ik. Ook de rotzooi die de clay-bar oppikte was minder dan ik gedacht had.
Hoewel wel duidelijk genoeg eraf kwam! Lak voelt nu weer ontzettend glad aan, en dat is fijn
Had hem graag ook willen polijsten, maar daar heb ik geen apparaat voor en het is toch wel een stapje hoger qua kunnen dan clayen. Je kan er je lak ook helemaal mee verpesten natuurlijk...
Had ook problemen met mijn teller-paneel. Die werkte van de een op de andere dag niet meer.
Heb een vanuit Duitsland van eBay gehaald. Maar daar zat natuurlijk andere data in, en ik was al mijn coderingen ook nog eens kwijt...
Na meer zoeken ben ik een bedrijf tegen gekomen die het oude paneel kon repareren. Juiste VIN, juiste kilomters, juist coderingen.
dus mijn cluster opgestuurd. Maar vooraf nog even de tweede wijzerplaat wijzigen naar de custom bestelde. Kapot was ie toch al dus kon weinig meer gebeuren
Heb teller helemaal in orde terug gekregen, weer volledig werkend
En maar goed dat ik de tellerplaat vooraf nog gewijzigd heb want:
En weer werkend in de wagen. Puntje achter de kilometerstand is gelukkig weer weg.
Olietemperatuur is weer terug Geweldig zo!
Wat zijn de plannen nog?
Ik ben me toch ernstig aan het bedenken over een (imitatie) M-pakket. Staat van de huidige bumpers is simpelweg verweerd.
Vind het zonde om standaard bumpers over te laten spuiten voor een pak geld, kan ze dan beter maar upgraden ook.
De achterwielen nog wat verder naar buiten zou ook nog wel mogen.
En ben van plan de stoenrandschade op de velgen zelf weg te schuren, kijken of dat een beetje zelf te doen is.
Ik heb me de laatste tijd een beetje kunnen verdiepen in het detailling gebeuren.
En heb daarom afgelopen maandag ook de auto lekker geclayed en in de wax gezet.
Uiteindelijk viel het werk nog wel allemaal mee vond ik. Ook de rotzooi die de clay-bar oppikte was minder dan ik gedacht had.
Hoewel wel duidelijk genoeg eraf kwam! Lak voelt nu weer ontzettend glad aan, en dat is fijn
Had hem graag ook willen polijsten, maar daar heb ik geen apparaat voor en het is toch wel een stapje hoger qua kunnen dan clayen. Je kan er je lak ook helemaal mee verpesten natuurlijk...
Had ook problemen met mijn teller-paneel. Die werkte van de een op de andere dag niet meer.
Heb een vanuit Duitsland van eBay gehaald. Maar daar zat natuurlijk andere data in, en ik was al mijn coderingen ook nog eens kwijt...
Na meer zoeken ben ik een bedrijf tegen gekomen die het oude paneel kon repareren. Juiste VIN, juiste kilomters, juist coderingen.
dus mijn cluster opgestuurd. Maar vooraf nog even de tweede wijzerplaat wijzigen naar de custom bestelde. Kapot was ie toch al dus kon weinig meer gebeuren
Heb teller helemaal in orde terug gekregen, weer volledig werkend
En maar goed dat ik de tellerplaat vooraf nog gewijzigd heb want:
En weer werkend in de wagen. Puntje achter de kilometerstand is gelukkig weer weg.
Olietemperatuur is weer terug Geweldig zo!
Wat zijn de plannen nog?
Ik ben me toch ernstig aan het bedenken over een (imitatie) M-pakket. Staat van de huidige bumpers is simpelweg verweerd.
Vind het zonde om standaard bumpers over te laten spuiten voor een pak geld, kan ze dan beter maar upgraden ook.
De achterwielen nog wat verder naar buiten zou ook nog wel mogen.
En ben van plan de stoenrandschade op de velgen zelf weg te schuren, kijken of dat een beetje zelf te doen is.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Olietemp is fijn he!
Polijsten is met een DA polisher niet zo gevaarlijk hoor. Je zou met een DAP900 kunnen beginnen.
Polijsten is met een DA polisher niet zo gevaarlijk hoor. Je zou met een DAP900 kunnen beginnen.
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Heb je beide tellerplaten vervangen of alleen die met olietemp?
Mijn toerenteller deed niets meer na het vervangen en ben ook langs KMS gegaan. mannen weten wel wat ze doen
Ook ben ik spullen aan het verzamelen voor het detailen. Heb eigenlijk ook alles binnen op een DAP na
Maandag aanstaande ga ik het proberen als het weer het toelaat.
Jou resultaat ziet er goed uit in ieder geval
Mijn toerenteller deed niets meer na het vervangen en ben ook langs KMS gegaan. mannen weten wel wat ze doen
Ook ben ik spullen aan het verzamelen voor het detailen. Heb eigenlijk ook alles binnen op een DAP na
Maandag aanstaande ga ik het proberen als het weer het toelaat.
Jou resultaat ziet er goed uit in ieder geval
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Eerst had ik alleen de toerentellerplaat gedaan. Wilde de snelheidsplaat niet doen vanwege dat er toch een risico aan vast zit.rsvmakkie schreef:Heb je beide tellerplaten vervangen of alleen die met olietemp?
Ondanks dat er een klein verschil tussen de twee platen zat, dus toch laten zitten.
En nu, aangezien hij toch al voor reparatie weg ging, de linker plaat ook vervangen, zodat het design van beide weer overeen komt
Thanks Dutch, zal eens uitkijken voor zo'n DAP
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Goeie keus! Bij mij zie ik nu iets verschil in achtergrond verlichting .
Durf de naalden niet nog een keer te verwijderen......
Durf de naalden niet nog een keer te verwijderen......
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heb inderdaad onlangs m'n lak gepolijst met een DA vergelijkbaar met de 'DAP500' (heb nog niet alle foto's in m'n showroom hersteld; photobucket > IMGUR).Ook ben ik spullen aan het verzamelen voor het detailen. Heb eigenlijk ook alles binnen op een DAP na
Maandag aanstaande ga ik het proberen als het weer het toelaat.
Jou resultaat ziet er goed uit in ieder geval
Nu is de DAP900 wat efficienter maar het zal evengoed nog flink wat tijd/energie kosten (afhankelijk van de staat van de lak), want de E90 heeft toch een aardig harde lak. Vandaar dat ik onlangs een upgrade heb gemaakt naar een forced DA:
Zie dit topic: viewtopic.php?f=240&t=20266&p=513968&hi ... DA#p513956
Die is dan wel bijna dubbel zo duur, maar dan kan ik wel sneller en een nog beter resultaat behalen, want ik heb er nog niet alle krasjes (swirls) uit kunnen krijgen met de DAP. En dan was m'n lak er zeker niet slecht aan toe.
Op een (unilak) zwarte auto zie je ook gewoon alles , maar eenmaal goed gedetailed prachtig om te zien
Maar goed, een DAP900 is een hele mooie om mee te beginnen en een goed resultaat te behalen op de meeste auto's!
- Omnipresence325i
- VIP Driver
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
- Type Auto: 325i e90 2005
- Locatie: Rotterdam
Mooie foto's sanders! Blauwe broer van mijn 325i
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Een voordeel dat ik gemerkt heb aan die wax laag:
Vuil, water en regenwater valt er zo weer vanaf
Erg leuk en lonend om je aan dat detaillen bezig te houden!
Vuil, water en regenwater valt er zo weer vanaf
Erg leuk en lonend om je aan dat detaillen bezig te houden!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Ja ik zou 'm effe half op de stoep zetten .
Bekijk mijn E91 325i Arktis.