Roy's E92 335i - update
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nu al aan de dikke upgrades?
In Veenendaal was je dat nog niet echt van plan, wat ik van je begreep
In Veenendaal was je dat nog niet echt van plan, wat ik van je begreep
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Ik was niet in Veenendaal
@bmwcoder - zit nu als het goed is rond de 500whp @23psi op e30. BMS doet met hun pure s2 n54 op 24psi en e80 600whp. Dus kans is groot dat de 500 wat ik denk te hebben te weinig is.
Van de zomer een keer de dyno op en dan hoop ik 600+ te halen, daarna schroef ik hem wat terug om de boel een “beetje” te sparen.
@bmwcoder - zit nu als het goed is rond de 500whp @23psi op e30. BMS doet met hun pure s2 n54 op 24psi en e80 600whp. Dus kans is groot dat de 500 wat ik denk te hebben te weinig is.
Van de zomer een keer de dyno op en dan hoop ik 600+ te halen, daarna schroef ik hem wat terug om de boel een “beetje” te sparen.
E92 335i 07
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Oh, dat was n andere Roy hier
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Dat was Royboy407Dutch79 schreef:Nu al aan de dikke upgrades?
In Veenendaal was je dat nog niet echt van plan, wat ik van je begreep
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja was ik inmiddels achter
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Krijgen we ook wat te zien?
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Na een maand stil staan eindelijk de auto weer rijklaar.
- revisie pure turbos
- oliepan pakking
- inlaat
- inlets
- chargerpipe voor 335d koelwater reservoir
- 3” lower chargerpipe
- diff lockdown bracket
- etc
- revisie pure turbos
- oliepan pakking
- inlaat
- inlets
- chargerpipe voor 335d koelwater reservoir
- 3” lower chargerpipe
- diff lockdown bracket
- etc
E92 335i 07
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Zeg uhm... waarschijnlijk heel domme vraag maar heeft de N54 normaal niet de filters aan de andere kant?
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Zo dan! Dat zijn de serieuzere mods! Mooi gedaan zeg! Waar zit je tweede vacuüm pot?
Heb je al gereden met de wagen?
@Sanders klopt, beide lucht filters zitten normaal aan de andere kant van de motor. Omdat de turbo’s aan de kant zitten waar de filters ook zitten op bovenstaande foto verkort je de lengte van de toevoerleiding en dus de leidingweerstand. Goeie modificatie!
Heb je al gereden met de wagen?
@Sanders klopt, beide lucht filters zitten normaal aan de andere kant van de motor. Omdat de turbo’s aan de kant zitten waar de filters ook zitten op bovenstaande foto verkort je de lengte van de toevoerleiding en dus de leidingweerstand. Goeie modificatie!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Kvs-reservoir is ook verplaatst.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Bedankt voor de uitleg
Heb je niet (meer) last van warme lucht inname aan die kant? Dat wordt natuurlijk weer goed gemaakt door een betere intercooler.
Ik vind het maar sjiek zo hoor!
Heb je niet (meer) last van warme lucht inname aan die kant? Dat wordt natuurlijk weer goed gemaakt door een betere intercooler.
Ik vind het maar sjiek zo hoor!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
De tweede vacuum pot ligt thuis in de kast ze zijn namelijk niet echt nodig maar ik ga met een y stuk van beide solenoids naar 1, eigenlijk is er met relocated inlets geen mooie plek meer voor.Jeremydk schreef:Zo dan! Dat zijn de serieuzere mods! Mooi gedaan zeg! Waar zit je tweede vacuüm pot?
Heb je al gereden met de wagen?
@Sanders klopt, beide lucht filters zitten normaal aan de andere kant van de motor. Omdat de turbo’s aan de kant zitten waar de filters ook zitten op bovenstaande foto verkort je de lengte van de toevoerleiding en dus de leidingweerstand. Goeie modificatie!
Ja heb er alweer een kleine 200km opzitten tot nu toe zonder lekkage of problemen
E92 335i 07
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Exact, kvs reservoir van een 335d en ook de houder voor het reservoir van stuurvloeistof is van een 335dDutch79 schreef:Kvs-reservoir is ook verplaatst.
Dit allemaal om het wat strakker te maken want standaard bij een relocation inlet kit krijg je overal brackets voor maar dit is toch niet zo mooi als orgineel
E92 335i 07
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Ziet er heel strak uit! Ik zie dat je 2 catch cans hebt.. Heb je ook de kanalen in de cilinderkop dicht gemaakt?
En ben erg benieuwd waarom je voor poortinjectie bent gegaan ipv single/dual shotgun.
Zal wel goed hard gaan als je tune helemaal af is
En ben erg benieuwd waarom je voor poortinjectie bent gegaan ipv single/dual shotgun.
Zal wel goed hard gaan als je tune helemaal af is
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex