'08 e91 335i omdat het kan

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Nou heb ik laatst de klepdeksel pakking vervangen en uiteraard het deksel op scheurtjes gecontroleerd. Hoge druk brandstof leidingen gecontroleerd met draaiende motor en nergens olie lekkage geconstateerd. Kom ik thuis na een kort ritje, komt er opeens rook onder de kap vandaan.. Olie was zo rond de 115 graden.
na vandaag alle covers weg gehaald te hebben, lijkt er toch een scheur in de klepdeksel te zitten :duh: aangezien er olie op het achterste uitlaatspruitstuk lekt. Ook vandaag begon het pas te lekken bij ongeveer 110/115 graden.

Ga het nieuwe deksel van het weekend bestellen.
Mocht er iemand weten of onderdeel nummer 11127565284 geleverd worden met alles er op of er aan, hoor ik het graag.
Op de volgende site lijkt het er op van dat alles bij elkaar dat ene onderdeel nummer heeft:
https://www.onlinebmwparts.nl/49553-bmw ... id=11_3968


Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Mooie wagen heb je Bart!

De meeste stappen welke jij heb gedaan ben ik ook van plan met mijn wagen.
Ben benieuwd of ik af en toe wat kan vragen als ik hulp nodig heb.
Kun je mij vertellen hoe ik het best in contact kom met Marco?

Heb je destijds de Downpipes gestoken zonder het blok te laten zakken?
Ik heb vandaag geinformeerd bij Crooke en die gaven aan dat het blok wat gezakt dient te worden voor montage.

Ps waar vaar je?
Ik ben namelijk ook een zeeman :ja: .

Groetjes Jeremy!
And keep up the good work :mrgreen:
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Hey Jeremy, vragen mag altijd.
Ik kwam op youtube wat filmpjes tegen van Marco en daardoor op de jb4benelux facebook pagina. Daar kan je z'n email adres vinden.
Voor de downpipes hoef je het blok niet te laten zakken. Ook al zou je de motorsteunen verwijderen moet denk ik het subframe ook los volgens mij, anders komt je krukaspoulie er tegenaan.
Heb toen de downpipes samen met Marco gedaan (hij iets meer dan mij :oops: )
Ik zit bij BigLift en jij?
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Top bedankt Bart!
Via zijn Facebook pagina heb een week geleden een berichtje gestuurd maar daar heb helaas nog geen reactie op gekregen.
Ik had al een vermoeden.. vreemd dat crooke dit wel aangeeft te moeten doen. Meer arbeidsloon zeker?
Ik vaar als 2e machinist bij Deme op een hopper:-).
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Oh ja dat is wel ff wat anders, de bagger. Je zou z'n email nog kunnen proberen maar ik vermoed dat ie het de laatste tijd druk heeft want de laatste update in zijn eigen showroom is ook alweer een tijd geleden.
Als je het subframe verwijderd heb je absoluut meer ruimte maar dan nog hoef je de motor niet te laten zakken. Het is wel aardig priegelen maar heb op spoolstreet al wel gelezen dat het zelfs mogelijk is om de turbo's te verwijderen met het subframe op z'n plaats (al lijkt me dat niet echt een aanrader). Je moet overigens niet vergeten dat we de downpipes gemonteerd hebben op een brug, dat maakt het wel wat makkelijker dan gewoon op de grond.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bedankt voor de info!
Ben je tevreden met de alpina flash voor de automaat?
Ik ben hier ook zeer geïnteresseerd in alleen weet ik niet zo snel hoe en wat.
Wat ben je verder nog van plan te veranderen aan je wagen?

Goed verlof verder (of een goede vaart)!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

De Alpina flash deed het prima, maar ik heb er sinds kort Xhp op staan en dat lijkt toch iets meer naar mijn zin.
Op dit moment ben ik meer bezig met onderhoud dan met mods maar op korte termijn wil ik voor een ander merk achterschokbrekers gaan en daarna misschien een grotere intercooler. Merken ben ik nog niet helemaal uit.
In de toekomst lijkt het me onwijs gaaf om een single turbo ombouw te doen want de single turbo kits worden steeds betaalbaarder.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Dit weekend bezig geweest met het vervangen van het kleppendeksel en de pakkingen van het oliefilterhuis.
Hierbij moest wel een koelvloeistof slang sneuvelen dus daar ook een nieuwe voor gemonteerd. Al met al best wel te doen als je niet voor het eerst sleutelt, maar gaat wel flink wat tijd in zitten.
Ook heb ik gelijk de RB pcv in het nieuwe kleppendeksel gemonteerd en de olie thermostaat vervangen voor een exemplaar van FTP Motorsport.

Kleppentrein ziet er nog best netjes uit
Afbeelding
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Heb je toevallig ook een nieuwe oring voor dat klepje van de thermostaat kunnen vinden? Bij mij zweet hij daar een beetje maar ik heb in de part catalogus gekeken maar die verkopen ze bij bmw niet los..

Afbeelding
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Naar wat ik weet wordt die niet los verkocht. Op e90post had iemand gepost dat je de pakking om kan draaien met goed resultaat, maar dat zal je ook al wel gelezen hebben 008
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Had ik ook gelezen Indd :mrgreen: echter vind ik dit wel gevaarlijk, stel hij breekt in 2 stukken met eruit halen ben je de sjaak. Ftp motorsport verkoopt nieuwe dekseltjes met pakking maar ik geloof eigenlijk niet dat ze de pakkingen zelf maken, al aan het zoeken geweest helaas zonder resultaat.

Afbeelding
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Je zou ze kunnen vragen waar ze die vandaan hebben maar betwijfel of ze dat willen vertellen.
Ook nog gekeken bij de modellen met s55 motor maar ook daar staat de pakking er niet tussen.
Zijn mooie dekseltjes van ftp maar vind het niet zo nodig voor 50 dollar. Heb het zelf dan ook maar bij de thermostaat alleen gelaten.

Je zou er olie/temp bestendige vloeibare pakking tussen kunnen smeren..
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Vandaag de sierstukken vervangen voor exemplaren van 4 inch. Was even bang dat ze te groot zouden ogen maar heb er absoluut geen spijt van. Op de foto zijn ook de aangepaste achterlichten goed te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Ziet er goed uit 001 !
Komt er ooit een diffuser op?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wordt lastig bij n standaard bumper.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”