Hallo allemaal,
Ik was dus opzoek naar een 135i of een 335i. overigens in eerste instantie puur omdat ik de n54 motor wilde. Na wat rond te hebben gekeken was ik er uit en het moest en zou het een touring worden. Hieronder wat foto's van de auto vlak na de aankoop en daaronder hoe die er nu bij staat.
Hoewel het een 335 is en 300+ pk's heeft wilde ik mij zo snel mogelijk de auto eigen maken in de vorm van wat aanpassingen.
Na aanmelden bij het forum ben ik met jhis5h in contact gekomen voor een Alpina flash. Dit maakt het rijden met de automaat een heel stuk lekkerder. Schakelen gaat stukken sneller, aanradertje dus.
Na het flashen van de bak was ecu aan de beurt
Ben afgelopen donderdag naar Marcovw geweest die de ecu heeft geflashed (Mhd), Jb4 heeft ingebouwd en downpipes heeft gemonteerd met een awesome resultaat. Nu wat meer foto's.
Mods:
VRSF Inlets + Outlets
Pure Stage 2 Cast turbos
VRSF 3" Downpipes
Phoenix Racing 7.5" intercooler
3.5 bar TMap sensor
JB4 + Bluetooth kit
Trebila Backend Flash
Xhp stage 3
BMS Transmissie koeler
FTP olie thermostaat
VRSF Catchcan
VRSF Chargepijp met Tial bov
Bilstein b14 schroefset
Strongflex subframe bussen
'08 e91 335i omdat het kan
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
(mits ik nog niet op zee zit)
Ga wel zeker weten een keer testen als het verlanglijstje is afgewerkt
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Marcovw
- Getting the hang of it
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 00:40
Hey Bart
Super je hebben leren te kennen! En bedankt voor je vertrouwen Erg mooie en goede e91 waar je heerlijk mee kan upgraden
Was een gezellig dag en alles verliep super zoals het hoort en ik denk voor jou ook een mooie leerzame dag!! Op na de volgende
Ik zit in het oosten van het land(enschede) mitta335
Sleutel altijd met de eigenaren zelf er bij(je mag ook helpen). Ik help graag me mede hobbyist verder Alleen die reacties na een kleine 100+pk erbij is al leuk om te zien heheh. pb me maar voor meer info
Bart vast een goeie vaart en veel veilige km's
Super je hebben leren te kennen! En bedankt voor je vertrouwen Erg mooie en goede e91 waar je heerlijk mee kan upgraden
Was een gezellig dag en alles verliep super zoals het hoort en ik denk voor jou ook een mooie leerzame dag!! Op na de volgende
Ik zit in het oosten van het land(enschede) mitta335
Sleutel altijd met de eigenaren zelf er bij(je mag ook helpen). Ik help graag me mede hobbyist verder Alleen die reacties na een kleine 100+pk erbij is al leuk om te zien heheh. pb me maar voor meer info
Bart vast een goeie vaart en veel veilige km's
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Het geluid met de dp's is lekker donker maar niet heel hard (je zal niet gauw last krijgen van de buren). Heb m al wel een keer horen klappen, en dat is dus met de 2e set katalysatoren nog steeds aanwezig!Mitta335 schreef:Nice! Hoe vind je het geluid met de dp's? En welke omgeving zit marco? Misschien ook wel interessant voor mij
Denk wel dat het geluid van jouw e92 wat mooier zal zijn aangezien jij niet zo'n stom tussendempertje hebt als bij de e91.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Mijne maakte echt een bult herrie.
Heb inmiddels de wastegates maar weer 95% dicht gezet en de klep in de linker uitlaat pijp ook weer dicht gezet.
Dan maar wastegate rattle.
Heb inmiddels de wastegates maar weer 95% dicht gezet en de klep in de linker uitlaat pijp ook weer dicht gezet.
Dan maar wastegate rattle.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Ja dat had ik er niet bij gezet, mijn wastegates staan helemaal dicht. Aangezien de turbo's nu 12.000 km geleden vervangen zijn heb ik (nog) geen last van speling op de wastegate assen.
Als je die wat open zet komt er zeker meer herrie uit.
Als je die wat open zet komt er zeker meer herrie uit.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Ze staan 100% dicht?
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Gooi eens een kwartje in onze zoek machine. Helemaal dicht is niet goed. Die vraag heb ik hier al eens gesteld.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Heb 'm gevonden, bedankt voor de tip!
Ga het zo meteen veranderen. Heb je dan ook nog een advies qua percentage?
60 Is waar ze standaard op stonden dacht ik. Ik las dat jij ze toen terug heb gezet op 95 maar is dat alsnog niet te ver dicht?
ik zal ook eens kijken wat het verschil is in respons tussen 75 en 95.
Ga het zo meteen veranderen. Heb je dan ook nog een advies qua percentage?
60 Is waar ze standaard op stonden dacht ik. Ik las dat jij ze toen terug heb gezet op 95 maar is dat alsnog niet te ver dicht?
ik zal ook eens kijken wat het verschil is in respons tussen 75 en 95.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex