'08 e91 335i omdat het kan

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Tijdens idle kan het misschien niet zo heel veel kwaad inderdaad, maar echt fijn vind ik het niet.

Ik weet niet of deze motoren ook klep overlap hebben, maar in dat geval worden ook de thermische hoog belaste delen zoals de uitlaatkleppen gekoeld met lucht.

Zodra je weg rijdt uit de file is de lucht nog niet zo snel afgekoeld helaas.
Overigens zal koele charge air er ook voor zorgen dat de aanvangscompressietemperatuur (leuke voor scrabble) lager zal zijn zodat je ook uit komt tot een lagere eindcompressie en verbrandingstemperatuur.

Beetje afgeweken van het idle’en maar wel leuk om te vermelden :ja:.


E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Sinds gisteren klaar met m'n nieuwe Trebila tune.
Wat een enorm verschil met de BMS backend flash zeg, niet normaal.
Op dit moment draai ik plusminus 23 psi in het midden-toeren gebied wat af loopt naar ongeveer 17 psi bovenin.
Hieronder een log daarvan:
https://datazap.me/u/barte91/trebila-tune-23-psi-log-2
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Nice! Ben wel benieuwd naar de WGDC. Ik ben niet echt thuis in de termen welke JB4 gebruikt.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Richting de 90% WGDC haal ik eruit. :Dubbel:

Haha. Boem in 3..2..1... :lol: Ga je snel op de bank? Ik ben benieuwd wat het doet.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

:lol: We gaan zien hoe lang het heel blijft.
Bij 6500/7000 toeren schakelen heeft sowieso geen zin met standaard turbo's zoals je weet. Denk dat 5500/6000 toeren hoog genoeg is om te schakelen.
Nog geen bank afspraak gemaakt. Natuurlijk lijkt het mij leuk om te weten wat het doet maar dat komt in de toekomst wel een keer (als het heel blijft).
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mooi zo’n custom tune, heb ook een contact gehad met die kerel maar moest perse een jb4 hebben dus dat werd hem niet, al had ik er bijna een gekocht.
23psi is wel veel hoor, heb je andere Inlets? Anders vraag ik het me af hoeveel zin het heeft. Het gaat om luchtmassa, niet om druk. Luchtmassa is hoger als de lucht koud is.
Afhankelijk van hoe snel het koppel naar beneden gaat kan het wel nut hebben om over de 6500rpm te gaan voordat je schakelt. Ze zetten de toerenbegrenzers niet voor niks allemaal een paar 100rpm hoger(al ben ik er geen fan van). In de volgende versnelling is je koppel aan de achterwielen meteen een stuk lager, dus kan but hebben om net wat langer door te gaan. Ook is het per versnelling anders.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ja klopt hij doet alleen backend flashes inderdaad. Wedge krijgt goede recensies voor MHD tunes maar daar zal je vast zelf al over gelezen hebben.
Ik heb de "stock location" inlets voor standaard turbo's van VRSF. Die hebben een 1.75 inch snuit en zijn verder 2 inch. Het is even een klote klus maar het is het absoluut waard geweest.
23 psi is inderdaad een hele hoop voor de standaard turbo's. Die hebben er nu zo'n 45dkm op zitten.
Bij 6500 schakelen van 3 naar 4 betekent dat je terug valt naar 5100 dus dan zou je een stuk je eerder kunnen schakelen maar dat is inderdaad versnelling en koppelkromme afhankelijk. 7200 Is nu de max maar dat lijkt mij enkel voor de grotere singel turbo's voordelig.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

En hoe gaat ie? Doet ie het nog? :lol:
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Haha hij is nog heel hoor. En de turboseals doen het ook nog.

Edit: Sla deze maar over en gelijk naar de volgende post..
Laatst gewijzigd door BartE91 op 26 dec 2019, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Vandaag een behoorlijke misfire op cilinder nr.3 tijdens (flink)optrekken waarvan ik de oorzaak nog niet weet.
Net even de bougies bekeken en nr nummer 3 ziet er net iets donkerder uit dan nummers 1 en 2. Ook zie ik wat nattigheid als ik met een lampje door het bougie gat heen kijk. Heb de code gewist maar die komt direct weer terug bij ongeveer 10 procent gasgeven.
Merk tijdens stationair ook helemaal niets als ik de bobine loskoppel, wat zou betekenen dat ze op 5 pitten draait.
Die laatste zijn doet me denken dat het een bobine/injector is die de geest heeft gegeven (waar ik enigszins op hoop).

Mocht er iemand een idee hebben wat het kan zijn, voel je vrij die te delen!
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Vervelend!
Ik zou beginnen om een log te maken met datazap. Hieruit kun je vast wel opmaken of de injector zo lek is als een mandje.
Bobines wisselen kun je ook nog proberen of dat iets geeft.
Al wat wijzer geworden ondertussen?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Heb de injectoren van cilinder 3 en 1 gewisseld waarna de misfire code 29CF niet meer terug kwam. Daar kreeg ik code 30A0 (Ignition coil cylinder 1, input signal) voor terug. Zou liever hebben gezien dat er een cilinder 1 misfire voor terug kwam, maar cilinder 3 heb ik geen codes meer op.
Heb de bougies nog bekeken en cilinder 3 is wat donkerder dan 1 en 2. Als ik cilinder 3 in kijk zie ik ook dat de zuiger wat natte plekjes heeft.
Denk dat ik gelijk maar 3 nieuwe injectoren aanschaf zodat heel bank 1 nieuw is.

Hier heb ik een korte log van hoe ze nu loopt:
https://datazap.me/u/barte91/log-misfire-cylinder-3
Is haast niet mee te rijden dus denk niet dat je van deze log veel wijzer wordt.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Log is inderdaad niet heel behulpzaam Hehe. Hoe oud zijn je bougies? Misschien vinden ze 24psi wel niet fijn?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Bougies zitten er zo'n 12.000 km in en zijn van .55 naar .60 gegaan ongeveer. Die zou ik evt kunnen vernieuwen maar dat verklaard niet waarom ze nu ook zo slecht stationair draait.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Je krijgt inderdaad vreemde codes er voor terug. Ik zou ook een wat mildere map laden. Is dit map 5? Op e90 lees ik wel wat vaker dit soort problemen namelijk.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”