'08 e91 335i omdat het kan

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Velgen staan hem heel goed zeg! Ik zit zelf ook nog tegen die baksoftware aan te hikken. Mijn zwager had het ook erop zitten en moet wel zeggen dat dit hem goed beviel. Misschien in 2019 als ik geen andere updates kan bedenken :wink:


BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Dank je !
Je merkt pas hoe traag het schakelen gaat wanneer je overgestapt bent naar Xhp 008
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Vandaag bij flushed.nl m'n versnellingsbak laten flushen. Wat een donker zwarte troep kwam er uit zeg :yuck:
Ik had geen klachten vooraf en moet zeggen dat het schakelgedrag niet enorm veranderd is na de flush. Daarom zou ik zeggen dat de oliewissel mooi op tijd is gebeurd. Kan niet anders zeggen dan dat ik netjes geholpen ben door Roeland die per stap vertelde wat hij aan het doen was. :ja:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Als het verschil niet zo groot is dan was je er inderdaad op tijd bij, dus zie het als iets positiefs. Ik dacht bij mij te merken dat ie net iets sneller oppakt dan voorheen. En het wegrijden bij een stoplicht lijkt net iets soepeler te gaan. Wat is je km-stand? Hoe zag je filter er uit? Weinig slijpsel aan de magneten?
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ja zo zie ik het inderdaad ook. Er staat nu 135.000 km op de teller en er zat geen overmatig slijpsel op de magneten/in het carter gelukkig. Het was wel genoeg om zichtbaar te zijn, maar niets om zorgen om te maken (aldus de specialist).
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Het aansluiten van de flippers viel wat tegen maar het eindresultaat mag er wezen al zeg ik het zelf. 8)
Afbeelding
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Staat hem goed! :ja:
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Looks good! Qua functionaliteit heb ik de voorkeur voor de dubbel werkende flippers waarbij elke pook kan plus en minnen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

@Bart: mooi stuurtje hoor!

@Ballistic: De ergonomie van die flippers is wel een stukje minder dan van de platte LCI of M3-flippers. Maar het is maar net wat je voorkeur heeft.
Net als flippers aan het stuur of aan de stuurkolom. In de meeste situaties is het fijn als ze aan het stuur zitten op een vaste plek waar je je stuur toch al vast hebt, maar in scherpe bochten schakelen is dan toch en stuk lastiger. Dan moet je je hand van het stuur halen en eigenlijk kun je op dat moment niet goed bij de gewenste paddle komen. De hele grote paddles aan de stuurkolom bij bv Ferrari hebben dan toch ook wel weer een voordeel. Maar dat is weer een andere discussie. Die keuze hebben we bij BMW toch niet 008
Met die dikke pre-LCI/SSG (of hoe heten ze ook alweer) zou je met je linkerhand wellicht wel in een scherpe bocht kunnen opschakelen, maar vind dat zelf niet erg intuitief. Links terug- en rechts opschakelen ben ik nu sowieso gewend.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Bedankt!

@Ballistic
Het is lastig schakelen als je moet overpakken inderdaad. Dat probleem heb je met de dubbel werkende flippers inderdaad niet. Persoonlijk vind ik deze flippers het mooiste en vanochtend heb ik gemerkt dat ik automatisch de pook pak bij hele korte bochten. Dus voor mij is het niet zo'n issue.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Pook pakken is ook een optie inderdaad. Gebruik m daar eigenlijk nooit voor. Maar afhankelijk van de manier van aansluiten (bedrading) werkt dat dan niet altijd. Kan me zoiets herinneren. Zal 's proberen of ik dat dan/nu eigenlijk wel kan (M-stand).
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Mocht het niet kunnen, kan je de middenconsole open maken om te kijken of de blauwe en paarse draad onderbroken zijn (en verbonden zijn met je flippers). Als dat het geval is dan kan je ze als het goed is gewoon doorverbinden om je pook weer werkend te maken. Zo heb ik het gedaan. Het kan zijn dat ze na die stekker bezig zijn geweest en dan moet je even kijken in welke kleur ze veranderen.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, OK. Zoiets zal het dan inderdaad wel zijn. Vermoed dat ze dat toen hebben gedaan en bij me hebben aangegeven.
Heb al 's eerder de bedrading hersteld van de sportstand (bekend issue: kabelbreuk), dus mocht t nodig zijn, dan zal me dat ook wel lukken 008

Edit: niet nodig want mn pook werkt nog gewoon tegelijk met mn flippers in de M-stand.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 08 nov 2018, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Mooi resultaat Bart!
Ik heb de standaard flippers, maar de vorige eigenaar heeft de dubbel functie uit gecodeerd(?). Mij bevalt het ook prima.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Je weet niet wat je hebt tot je het niet meer hebt he 005

Ik zou niet anders willen. Als ik iets in mijn handen heb tijdens M mode, of ik zit halverwege een bocht met een gedraaid stuur dan kan ik altijd schakelen zonder na te denken.
De huur Mustang in USA die ik reed (en bijna alle andere auto's van tegenwoordig) is echt ellendig. Net als ferrari en hun knipperlichten op het stuur. Hoe verzin je het eigelijk :duh:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”