'08 e91 335i omdat het kan

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Nu dan toch ook een groter nippel voor de bov vacuumslang gemonteerd.
Nieuwe nippel doet wat die moet doen en het maakt het rijden een stuk soepeler.
Afbeelding

Gelijk de catch can gecontroleerd, daar had ik ook al een kleine 10.000 km niet meer naar gekeken, maar dat viel alles mee.
Afbeelding


Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ziet er goed uit! Welk type catch can installatie heb je?
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

De catch can van VRSF.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Vandaag (voor de 2e keer) een differentieel keerring vervangen en gelijk de olie ververst.
Er kwam maar 0,8 liter uit dus zweten, zoals ik het zelf noemde was misschien een understatement. Daarna weer netjes afgetopt met een liter 75W90.
Kan tussen m'n oren zitten maar heb toch wel het idee dat ze nu wat stiller is.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Nu alweer een kleine maand geleden een Phoenix Racing intercooler ontvangen en geïnstalleerd.
Om het apparaat op z'n plek te krijgen moest er wel heel wat meer plastic weggezaagd worden dan gedacht.
Aan de hete kant of wel inlaatzijde van de intercooler zit een plaatje die de hete lucht wat meer over de gehele
"core" zou moeten verdelen. Dit plaatje was helaas niet goed vast gezet waardoor het los gelaten had nog voor
ik 'm binnen kreeg.
Het plaat je zit nu goed vast, de intercooler is gemonteerd en alles werkt super.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Looks good! Heb je al resultaten/logje gedraaid?
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Nog niet veel mee gereden en ook nog geen log gemaakt maar zo gauw als ik gas geef komt de iat naar beneden ipv omhoog.
Had er wel over gelezen maar is toch grappig om het zo in het echt te zien.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Nu 3 weken geleden een Android scherm en VRSF inlets gemonteerd. Daarna een 2500km roadtrip gedaan en het zit allemaal nog op z'n plek gelukkig.
Deze week zou m'n nieuwe n20 Map sensor binnen moeten komen waarna ik voor een custom tune kan gaan. Er zijn er niet veel hier op het forum met een jb4, maar mocht er iemand een goede ervaring met een bepaalde tuner hebben hoor ik het graag. Voorlopig heb ik veel goeds gelezen over trebilla.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Welke inlets heb je precies?
Roy Willems kan je wel adviseren, volgens mij is zijn tuner ook Trebila.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

De "Stock location Inlets" voor standaard turbo's dus dat is met 1.75" snuit.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Nice, ik ben nog in dubio voor welke locatie ik ga. Het was vast en zeker een kl*te klus om de achterste te kunnen vervangen.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ja wat een tijfes klus. Zonder silicone-spray en een handige klusvriend weet ik niet of het mij gelukt was.
Of je nou de hotside of stock location kiest, het maakt echt wel een enorm verschil.
Maar waarom nog in dubio dan?
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Omdat ik zachtjes aan spulletjes aan het bestellen ben voor hybrids.
Relocated is uiteraard het beste, maar dan moet ik weer het een en ander verplaatsen. Ook zit ik een beetje met de IAT als het warm is en ik met de wagen op vakantie ben en in de file sta bijv.

Al met al nog niet makkelijk voor mij om daadwerkelijk te kiezen. Gelukkig heb ik nog tijd en zijn de hybrids nog niet aangekomen.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Snap je dilemma wat betreft iat's. Daarom ben ik ook voor stock location gegaan.
Heel benieuwd wat voor hybrids het gaan worden.

Andere update:
Heb met tunerpro de softwarematige demping van het gaspedaal gehalveerd in Drive en naar 0 gezet in Sport en Manual. Nog even aankijken hoe dat rijd, maar het verschil is al goed merkbaar in Park.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Jeremydk schreef:Ook zit ik een beetje met de IAT als het warm is en ik met de wagen op vakantie ben en in de file sta bijv.
Hmmm, misschien denk ik wat eenvoudig, maar who cares about IAT als je in de file staat? Tenzij je heel agressief volgas over je voorgangers heen wilt proberen te rijden, zou ik me in die situatie niet druk maken om hoge inlet temp :mrgreen:


Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”