Bartbes 335i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Het word eens tijd voor een showroom aangezien dit toch best wel een voor mij uit de hand gelopen project begint te worden.

Afbeelding

Anderhalf jaar geleden deze dealer onderhouden 335i e92 gekocht met 130k op de teller, en sinds die dag bezig geweest om hem helemaal naar wens te krijgen. Het begon op de terugweg helaas al met een 30ff low boost code. Particulier gekocht, dus meteen maar naar de garage en bleek gelukkig maar een vacuum slang gescheurd te zijn. Daarna ben ik me gaan verdiepen in de N54 op verschillende amerikaanse forums en er achter gekomen dat er heel veel leuk spul te koop is voor deze auto's. Begonnen met stage 1 software, daarna overgestapt op jb4, een dci, downpipes, grotere intercooler, maw het virus te pakken zeg maar...

Kreeg al snel een hoop problemen, waarschijnlijk omdat ik met deze upgrades iets te veel ging verwachten van een 10 jaar oude auto heb ik ondertussen een hoop onderdelen vervangen, zowel preventief als noodzakelijk zoals:

-Kleppendeksel
-Bougies (uprade naar NGK 5992)
-Bobines
-Injectoren
-Lambda's
-Vanos ventielen
-Druk ventielen
-Alle vacuumslangen
-Maf en Tmap sensor (upgrade naar N20)
-Waterpomp+thermostaat
-Diversen pakkingen en leidingen
-Multiriem
-Motorsteunen
-Wallnutblast
-Automaat flush
-Filters en olie (motul 8100 xcess)
-Remmen rondom (upgrade naar zimmermann geperforeerde schijven en ferodo ds2500 blokken) voor de mensen die dit overwegen het remt goed maar piept als een gek, al word er op veel plekken beweerd van niet.
-Turbo's (upgrade naar pure stage 2) heb eerst alleen mijn wastegates laten reviseren maar later was de achterste turboseal lek

En over dat laatste kon ik niet meteen zeggen dat het een upgrade was, als mijn monteur niet zo scherp was geweest de nieuwe turbo's goed na te kijken voor ze te monteren had ik een groot probleem want er bleek wel het een en ander mis te zijn met deze pure's. Gelukkig snel opgelost door ETT eindoven dus mijn dank aan hem en DB autservice schijndel is groot!

Ik heb mijn auto afgelopen donderdag weer opgehaald bij DB, en zit op dit moment met Wedge performance in de testfase voor een ron98 mapping op maat en tot nu toe ziet alles er goed uit.

Verdere upgrades en mods die er toe doen zijn:

-AP schroefset
-Avantgarde M359 19" voor 9j achter 10j
-Fuel-it stage 2 lpfp
-VRSF chargepipe met forge divertervalves
-Wagner evo 2 competition intercooler
-Wager catless downpipes
-MMP inlets/outlets
-RB high flow oil drains
-RB pcv valve
-BMS oil catch tank
-MHD flasher en monitor
-Custom air intake

Heeft wat tijd en moeite gekost maar de auto het is nu echt een genot om in te rijden. Nog wat andere plannetjes uitvoeren en nog even wat puntjes op de i zetten, en dan word het denk ik eens tijd om hem een keer op de testbank te zetten

Afbeelding
oud en nieuw

Afbeelding
nieuw

Afbeelding
oud :wink:

Afbeelding
Afbeelding
montage

Afbeelding
log van de eerste test mapping :twisted:

Afbeelding
op dit moment in de maak.

Groeten!!! Bart
Laatst gewijzigd door bartbes op 20 nov 2016, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.


E92N54
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 apr 2016, 19:43

Een welkom topic Bart! gaat lekker, deze blijf ik volgen. Die dempers aan 2 kanten open geslepen? lijkt me ook handiger. Op youtube maken ze één kant open, lijkt me dat je dan aardig staat te klooien om het gasdicht te krijgen die aansluitingen van de pijpjes. :ja:

Kan je foto's maken van de custom air intake ben zeer nieuwsgierig! :ja: :ja:
Laatst gewijzigd door E92N54 op 20 nov 2016, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 2-serie F22 M235i (hb) Mineral Grau

EX (bmw):

BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Hé Bart, lekker bezig zeg. Wat wordt zo'n motor vies, en er zijn genoeg mensen die daar helemaal niets aan doen.
Dan heb je op een gegeven moment geen 306pk meer, maar 250. Oeps.
Heb je enig idee waar je met pk en nu terecht komt? En wat ga je doen met de uitlaat? Meer geluid produceren?

Al met al lekker bezig, zoals ik al zei. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

@E92 N54, ik had de dempers eerst inderdaad aan 1 kant opengemaakt maar dacht dit gaat hem zo nooit worden, dus andere kant ook maar gedaan. Ik kan zelf niet lassen dus heb hem zo weggebracht.

Foto van de intake komt nog, zit nog te wachten op een silicone bocht, maar in principe is het gewoon de originele intake met een ander inlegfilter en een extra aansluiting op de box waar een cone filter op aangesloten zit.

@ejt, de uitlaat is inderdaad alleen voor het geluid, verder valt daar toch weinig mee te winnen. Zou moeten klinken als de bmw performance dus we gaan het horen! Qua vermogen kan ik alleen een schatting maken. Ik heb met verschillende setups gereden, steeds een stap omhoog, waarbij ik met de mhd stage 2+ ron102 rond de 400 whp gezeten zou moeten hebben volgens de gegevens van mhd. Vervolgens heb ik met een wedge custom tune gereden die aanzienlijk sneller was, waarschijnlijk rond de 430 whp. Nu is het verschil nog groter dus ik vermoed nu rond de 470 whp. Dit is op ron98 en als ik er echt iets uit wil halen moet ik ethanol toe gaan voegen of meth injectie. Dat 2e zie ik nog niet zitten dus denk even zo lekker toeren en in het voorjaar een custom e30 mapping
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Top mods Bart :cool:

en wat een waslijst aan reparaties, hoop toch dat ik minder hoef te vervangen :nou: hoe is het met je hpfp gesteld aangezien deze niet op je lijst staat.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor hybrids en ben toch nieuwschierig wat de problemen ermee waren?
E92 335i 07
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Hpfp zat net een nieuwe op toen ik de auto kocht. Lucky me. Ik zou zeggen bereid je op het slechtste voor als je verder gaat dan 15 psi op stock turbo's, dan kan het alleen maar meevallen.

Het zijn op zich prima turbo's met veel capaciteit, de manier waarop ze afgeleverd zijn was alleen verschrikkelijk slecht. Zo erg dat ik ze opnieuw in elkaar heb moeten laten zetten en dus ook balanceren etc. Ik zal niemand ooit pure aanraden.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo, dat is behoorlijk veel peekaa. Wielpk x hoeveel is krukaspk?
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Volgens mij is wielpk 15% minder dan krukas dacht ik!

Bart hoop dat het een slechte batch was aangezien Martijn ook problemen heeft? Heb je al een reactie vab pure gehad? Over een maand of 3 ga ik bestellen dus hopen dat het dan goed is, en anders worden het mmp turbos
E92 335i 07
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Mooie wagen bart!! :ja:
Denk dat deze 35i toch wel 1 van de dikste is van het forum qua aanpassingen.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Ik dacht zelf 8% maar dat zou ik op moeten zoeken.

Martijn heeft inderdaad ook behoorlijk wat problemen en is nu ook bij ETT geweest. Ik heb een vrachtwagen emails met jessy van pure uitgewisseld en hij heeft mijn gemaakte kosten vergoed. Ik zou als ik opnieuw moest bestellen zeker niet voor pure gaan. Stage 2 is sowieso overcapaciteit als je geen ethanol met port injectie, throttle body injectie of meth injectie erbij neemt. TTE550 uit Duitsland is een goedkoper alternatief, makkelijker qua garantie, en schijnen goed te zijn.
Ik ben voor pure gegaan enkel door hun goede reputatie, en kijk wat dat me opgeleverd heeft..

Staat nog wel eea op mijn verlanglijstje voor ik het zelf zo wil noemen stefan maar bedankt. :ja:
Wat onderhoudsfacturen betreft is het iig wel een van de diktste, hoop ik voor de andere leden tenminste haha
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gaaf project Bart :cool:
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Heerlijke mod-showroom Bart, ga zo door! :Klappen: :Klappen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Dankjewel mannen :ja:
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Gaaf topic Bart, na het zien van de foto's ben ik helemaal nieuwsgierig naar je bolide in het echt. Ik ben benieuwd hoe je de verschillende MHD revisies door Wedge gaat ervaren met je 'nieuwe' Pure's.
Succes :ja:

Martijn
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
hdevisser
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2016, 11:52
Type Auto: Bmw 335i e92

Zeer mooie wagen..

Waar heb je de wastegaterattle laten verhelpen? En hoeveel kosten het?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”