Dus, ik heb na jaren Peugeot te hebben gereden gekozen voor een BMW. Mijn laatste Peugeot was een 406 Coupe. Dat is een schitterend mooie auto om te zien en ondanks dat ik uitermate tevreden ben over de kwaliteit van al mijn Peugeots is er in de Peugeot stal (wat mij betreft) geen waardige opvolger. De 407 Coupe mist duidelijk de hand van een goede ontwerper en de RCZ, tja... Dus het is een BMW E92 330xD geworden uit 2007 met (bij aankoop) krap 133.000 km op de teller. De auto was bij aankoop flink smerig en dus bleven de foto's even uit. Inmiddels is de auto in ieder geval een keer gewassen en durft ik er foto's van te plaatsen. Zodra het weer richting de zomer gaat zal de auto nog eens heel grondig gekleid, gepolijst en in de wax gezet worden.
Dit is hem dan:
Op zomer sloffen
Op wintersloffen
En het interieur waar ik de komende kilometers tegen aan mag kijken
De dag nadat ik hem had opgehaald al meteen wat onderhoud gedaan, luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter en oliefilter vervangen en ook de motorolie ververst. Verse olie voor het diff voor en achter en voor de verdeelbak is in aantocht. Zo ook nieuwe koelvloeistof, waterpomp, thermostaat en EGR thermostaat. Wat ik wat olie verversen met de automaatbak doe weet ik nog niet. Ben nu aan het informeren bij ZF wat e.e.a. kost. Wellicht laat ik het doen of ik bestel daar gedeeltelijk de spullen en doe het zelf. De bedoeling is sowieso om met enige regelmaat de automaat van (gedeeltelijk) verse olie te voorzien.
Bij een inspectie van de onderzijde van de auto vielen twee dingen op. Als eerst schrok ik toen ik zal dat bij de ophanging van het diff achter er een bout miste. Maar bij nader onderzoek hoort daar waarschijnlijk geen bout op te zitten, aan de andere kant zit die wel maar volgens mij alleen om een beugeltje vast te zetten.
Kan iemand met wat meer ervaring met de E9x bevestigen dat daar geen bout hoort te zitten?
En het tweede wat opviel, aan de uitlaat zit een rubberen cilinder, precies aan de tegenovergestelde kan van de uitlaatpijpjes. Deze rubberen cilinder lijkt mij geen functie te hebben, hij zit verder nergens aan vast voor zover ik zo snel kon zien. Weet iemand waar deze voor is?
De E92 330xD van RAH
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Die rubberen cilinder is standaard, dat zit op alle dempers van de E9x.
Ik neem aan dat het een stuitrubber is, aangezien de demper vrij ophangt. Mocht hij extreem veren biedt dat rubber bescherming.
Mooie wagen verder.
Apart interieur met dat grijs
Ik neem aan dat het een stuitrubber is, aangezien de demper vrij ophangt. Mocht hij extreem veren biedt dat rubber bescherming.
Mooie wagen verder.
Apart interieur met dat grijs
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bout? Bedoel je niet een moer? Op dat verroeste stuk draadeind?
- RAH
- VIP Driver
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
- Type Auto: BMW E92 330xD
Uiteraard bedoel ik een moer, haal die dingen altijd door de war. Ben opgegroeid met spijkers en een hamer .
Auto is niet origineel Nederlands, komt uit Duitsland. Een dergelijke auto is in Nederland nagenoeg niet te vinden met de opties die ik er absoluut in wilde hebben en met wat ik er maximaal voor wilde betalen. Het grijze leer zou niet mijn eerste keus zijn. Op foto's vond ik het zelfs niet mooi. Toen ik deze op internet zag staan en besefte dat deze toch wel de opties had die ik wilde vond ik dat ik toch moest gaan kijken, ondanks de kleur leer. En toen ik het eenmaal in het echt zag kwam het heel anders over en vond ik het zelfs mooi. En bij het zoeken naar een tweedehands auto moet je nu eenmaal genoegen nemen met hetgeen de eerste eigenaar heeft uitgezocht. En in dit geval zijn er aardig wat kruisjes gezet op de optielijst. De enige optie die ik mis is een skiluik. Achterbank is wel in delen neerklapbaar, maar een skiluik zou toch wel fijn zijn. Dus al aan het zoeken hoe ik dat alsnog voor elkaar kan krijgen.
Auto is niet origineel Nederlands, komt uit Duitsland. Een dergelijke auto is in Nederland nagenoeg niet te vinden met de opties die ik er absoluut in wilde hebben en met wat ik er maximaal voor wilde betalen. Het grijze leer zou niet mijn eerste keus zijn. Op foto's vond ik het zelfs niet mooi. Toen ik deze op internet zag staan en besefte dat deze toch wel de opties had die ik wilde vond ik dat ik toch moest gaan kijken, ondanks de kleur leer. En toen ik het eenmaal in het echt zag kwam het heel anders over en vond ik het zelfs mooi. En bij het zoeken naar een tweedehands auto moet je nu eenmaal genoegen nemen met hetgeen de eerste eigenaar heeft uitgezocht. En in dit geval zijn er aardig wat kruisjes gezet op de optielijst. De enige optie die ik mis is een skiluik. Achterbank is wel in delen neerklapbaar, maar een skiluik zou toch wel fijn zijn. Dus al aan het zoeken hoe ik dat alsnog voor elkaar kan krijgen.
BMW E92 330xD
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Haha. Lijkt wel n moer op te moeten zou ik zo zeggen.
- groovejunk
- Being a part of it
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 okt 2016, 22:25
Mooi interieur, veel veilige en fijne km's gewenst!
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Even op BMW fans.info kijken dan kun je wel zien of daar een bout hoort
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- RAH
- VIP Driver
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
- Type Auto: BMW E92 330xD
Ja, daar had ik dus nog niet aan gedacht. Ik zie er daar geen moer er op zitten. Dus het zal wel zo horen, in het diff zal wel draad getapt zijn. Er rammelt of trilt ook niets daar achter, dus het zit in ieder geval vast.
BMW E92 330xD
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Net ding, maar op het grijze interieur zou ik inderdaad ook afgehaakt zijn. Maar zoals je zegt: tweedehands, dus je moet soms concessies doen. Dat heb ik een tijdje terug ook moeten doen. C'est ça. Het is ook niet alsof je hier dertig jaar in gaat rijden natuurlijk. Wel een mooie en forse upgrade vanaf een Peug, dat absoluut.
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Nog modificaties in gedachten?
Breedset voor de zomer...
Breedset voor de zomer...
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14