E92fan's E92 lci *Performance einddemper gemonteerd met foto's pagina 5*

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

maakt de cijfers nog indrukwekkender :ja:


Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Nick, zoals Paul zegt stage 1 is puur chippen.

Ik kon ook bij Mosselmann voor 1000 euro het inlaatraject veranderen in die van een 330i zodat de pk's overeenkomen met een 330i, echter dat vond ik het niet waard, prijs kwaliteit technisch. Ik heb met forumkorting 510 betaald, netjes lijkt me. Nu ik de resultaten zie, heb ik goed gegokt.

Deze mooie waardes zijn denk ik door een aantal factoren: relatief lage km stand: 116k, goed onderhouden door een liefhebber voor mij, en het altijd 98 tanken.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

de cijfers komen vrijwel overeen met die van mosselman, vandaar dat ik het vroeg

die 3.0 is gewoon een (flink) gedowntunede 330i blok, zo zie je maar weer
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Netjes zeg! Hoe ervaar je het nieuwe rijden? 001
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Vooruitgang (letterlijk) :ja:

Wellicht zal ik er ook eens over nadenken
RobRoelofs
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 jan 2017, 19:40
Type Auto: 325i Carbon Sport Edition - 3.0 N53

E92fan, waarm E98 tanken. E95ongelood is toch gebruikelijk? Wat maakt het verschil??
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

RobRoelofs schreef:E92fan, waarm E98 tanken. E95ongelood is toch gebruikelijk? Wat maakt het verschil??
Er zijn verschillende theorieen over en er is veel over geschreven. Feit is: 98 of hoger is schonere benzine dan 95. Er wordt bij het chippen ook gevraagd welke je tankt.

Daarnaast is de 'inside information' dat er ook verschil is in de kwaliteit van merken. De grote jongens zoals Shell en Aral/BP leveren de grote containers en vullen eerst hun eigen stations, wat er overblijft wordt verkocht aan Tinq, Tango en alle andere goedkopere merken. De goedkopere merken krijgen dus letterlijk de resten van de vaten, deze bevatten meer 'residu' dan de eerder gevulde vaten.

Er zijn mensen die hier niet in geloven, maar ik heb deze informatie niet alleen van forums maar ook van monteurs. Je zou de vrachtwagens moeten volgen, dan merk je het wel.

Daarom tank ik altijd BP en altijd 98. Ik spaar ook de freebees.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Klopvastheid ligt hoger...en minder bio-ethanol.
Daarnaast meer reinigende dopes. Zit wel degelijk verschil in tov 95. Of je het nodig heb als je gewoon sttaatrijd...ia een andere issue.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Dejan schreef:Netjes zeg! Hoe ervaar je het nieuwe rijden? 001
Zo:
Gebruikersavatar
e92
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
Type Auto: BMW G30 / MINI F56
Locatie: Gelderland

Hele mooie upgrade E92fan. Ga je de Alpina Flash ook nog doen? Ik heb mijn 325i al wel bij BR-performance laten tunen, maar twijfel nog aan (het nut van de) Flash.
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Wat is dat een Alpina Flash?
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

E92fan schreef: Er zijn verschillende theorieen over en er is veel over geschreven. Feit is: 98 of hoger is schonere benzine dan 95. Er wordt bij het chippen ook gevraagd welke je tankt.
Wat een lariekoek.
98 is een hoger octaangetal dan 95, wat wil zeggen dat de benzine klopvaster is.
Dat betekend weer dat die vloeistof minder snel spontaan ontbrandt, wat schade aan de motor kan veroorzaken.
Hoe hoger de compressie van het mengsel, hoe belangrijker het is om een hoger octaangetal benzine te tanken.
Dus motoren met van zichzelf al een hoge compressieratio (zoals high performance motoren) of turbomotoren waarvan de druk is opgevoerd door tuning.

Dat 98 vaak als premium verkocht word en daardoor veel additieven heeft staat los van de wettelijke (en wereldwijde) bepaling van welk octaangetal (RON) een het label wast geplakt mag worden.
E92fan schreef:Wat is dat een Alpina Flash?
Alpina flash is de software van Alpina wagens voor de versnellingsbak, die ook op normale BMW versnellingsbakken gezet kan worden mits ze aan een aantal criteria voldoen.
Deze software schakelt een stuk sportiever o.a.

Informatie staat genoeg op het forum maar vindt je ook hier:
viewtopic.php?f=11&t=18453
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Vandaag bij VVT in Marum geweest. Hier laat ik overigens alles doen. Deze jongens hebben er verstand van en ze doen meer dan alleen maar chiptunen van diesels. Aanrader!

Ik had al een Performance einddemper besteld bij Bimmerproducts (overigens Jan en Susan hebben een geweldige service en ook een absolute aanrader!). Ik weet dat nu de trend (ook bij niet BMW's zoals Volvo,etc) is om een 335i-look te hebben, zelfs bij 4 cilinders. Persoonlijk vind ik dat ik het karakter van de auto dan niet serieus neem. Heb liever een mod dat past bij de 325i.

Het is plug & play echter de stock-einddemper moet er nog wel afgezaagd worden. Het verbindingsstuk zit in het pakket. Het geluid wordt steeds dieper en brutaler hoe vaker ik erin rijdt. Eindelijk hoor ik die 6 cilinders roffelen! De grotere diameter van de eindpijpen en het feit dat het RVS is bevalt me enorm. Hij heeft hem ook iets korter erin gezet zodat hij niet uitsteekt. Ik wilde altijd al een originele Performance einddemper en hier heb ik zeker geen spijt van! Aanrader! Hieronder de foto's! Filmpje van voor en na komt er zeker nog op! Dat beloof ik. Klopt het trouwens dat ik 10 pk kan winnen hiermee?

De oude einddemper (ik zal de diameters eindtips nog nameten)
Afbeelding

Oude einddemper eraf:
Afbeelding

Nieuwe erop:
Afbeelding

Steekt niet teveel uit de diffusor:
Afbeelding

Mooie foto waar je kunt zien hoe dik hij is:
Afbeelding

Nog een aantal plaatjes van eindresultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Nog een foto van mij schatje :autotje spelen: :wink:
Afbeelding
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ziet er prima uit :ja:
Gebruikersavatar
GKB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 514
Lid geworden op: 19 jan 2010, 10:49
Type Auto: E90 335xi lci
Locatie: Friesland

Ik geloof direct dat het er goed uitziet maar hoe kan het dat ik geen foto's in beeld krijg.
Zelfs de tekst afbeelding wordt bij mij niet als link gezien.

Ik kom dit vaker tegen de laatste tijd en heeft volgens mij niets te doen met het feit dat photobucket niet veel meer wordt gebruikt nadat ze van gratis naar betalen zijn gegaan.

Wie kan mij helpen?


mvrgr

Gerard
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”