Ik lees het al. Nergens op gebaseerd, speculaties en ben het ook niet met je eens. Een IC is een radiator en juist een erg simpel en massaal geproduceerd iets. Natuurlijk zijn er automotive specifieke eigenschappen zoals luchtdichtheid en luchtweerstand. Dit is echt geen rocket science. De prijzen die de dure (en ongetwijfeld zeer goede) merken vragen vind ik lastig te rechtvaardigen. Je betaald voornamelijk voor het merknaampje. Vaak is het product alsnog in China geproduceerd.
De tegen argumenten die ik lees zijn de gemiddelde #chinesetroep argumenten welke, wanneer je ervaring hebt met Chinese producten (ik kom er geregeld) in veel gevallen al lang niet meer waar zijn. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Dat geld net als voor EU of US producten.
BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Nergens op gebaseerd? Nog steeds niet? Dan koop je toch Chinese troep...
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Dat helpt altijd
Maar omdat ik toch veel snelweg rij heb ik de cruise AFR targets aangepast zodat hij in theorie 8% zuiniger loopt als je in die load/rpm range zit. Dat is tot ongeveer 140km/u en dan kun je toch lekker doorrijden met minimaal mogelijk brandstofverbruik.
Als je geïnteresseerd bent stuur maar een Pb, ik kan het bij iedereen doen met een n54 ongeacht staat van tune en het beïnvloed het vermogen verder niet omdat alle tuners alleen focussen op de hogere belasting range (=volgas).
Ik lees eerst je huidige tune uit en pas die aan.
Maar omdat ik toch veel snelweg rij heb ik de cruise AFR targets aangepast zodat hij in theorie 8% zuiniger loopt als je in die load/rpm range zit. Dat is tot ongeveer 140km/u en dan kun je toch lekker doorrijden met minimaal mogelijk brandstofverbruik.
Als je geïnteresseerd bent stuur maar een Pb, ik kan het bij iedereen doen met een n54 ongeacht staat van tune en het beïnvloed het vermogen verder niet omdat alle tuners alleen focussen op de hogere belasting range (=volgas).
Ik lees eerst je huidige tune uit en pas die aan.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Komt dit feitelijk overeen met de Lean Stratified Charge functie van de N53? Ik dacht dat de N54 hier niet echt voor geschikt is. Hij heeft sowieso geen nox sensor natuurlijk.
Het lijkt mij persoonlijk erg risicovol om hem nog armer af te stellen. Dan liever een paar euro extra brandstof erin. Als het zuinig moet dan kan ik beter in een 3pitter VW diesel rijden
Het lijkt mij persoonlijk erg risicovol om hem nog armer af te stellen. Dan liever een paar euro extra brandstof erin. Als het zuinig moet dan kan ik beter in een 3pitter VW diesel rijden
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Bij lagere belasting kan je door gaan naar steeds armere mengsels totdat je bij 17:0 komt en dan krijg je misfires door het arme mensel.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Maw n ECOtune?
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Zoiets, ik zal eea uit proberen te leggen in een nog te maken topic over chiptuning. Mooiste is dat je het beste van twee werelden kan hebben omdat hij altijd in closed loop draait mbt lambda. Lean op lage belasting en rijk op hoge belasting. Dus 700km op een tank met veel snelweg cruise en toch 400pk om te spelen kan in 1 tune zonder map switching.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Interesante informatie! Een chiptuning topic klinkt goed.
Vandaag ritje Groningen vanuit Het Gooi. Veel 130 op de cruise en zou daarbij 600km uit een tank kunnen halen. Op E30 nogwel.
Vandaag ritje Groningen vanuit Het Gooi. Veel 130 op de cruise en zou daarbij 600km uit een tank kunnen halen. Op E30 nogwel.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik zat al langer met onvrede te kijken naar de stance van mijn e91. Rechtsachter zat hij altijd ook ruim 0,5cm lager dan linksachter en vooral rechts bleef er geen wheelgap meer over, meer eigenlijk negatieve wheelgap.
Hij had al een setje eibach pro achterveren eronder zitten, dus toch maar eens verder kijken waarom hij nou zo laag staat.
Allereerst de rubbers waarop de veren liggen maar eens verwijderd. Vooral de onderste rubbers die op de draagarmen liggen lijken wel slecht eraan toe te zijn. De bovenste zagen er nog een stuk beter uit, maar toch gezien de prijs een viertal nieuwe rubbers besteld bij de dealer. €30 alles bij elkaar.
Morgen komen ze binnen. Donderdag avond erin sleutelen.
Hij had al een setje eibach pro achterveren eronder zitten, dus toch maar eens verder kijken waarom hij nou zo laag staat.
Allereerst de rubbers waarop de veren liggen maar eens verwijderd. Vooral de onderste rubbers die op de draagarmen liggen lijken wel slecht eraan toe te zijn. De bovenste zagen er nog een stuk beter uit, maar toch gezien de prijs een viertal nieuwe rubbers besteld bij de dealer. €30 alles bij elkaar.
Morgen komen ze binnen. Donderdag avond erin sleutelen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ziet er inderdaad niet al te fris meer uit
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Zo die is wel aan vervanging toe
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Zojuist nieuwe rubbers erin gezet.
Verschil is behoorlijk zo naast elkaar. Veer incl rubbers werd Ong 12mm langer zo op de vloer naast elkaar gezet, onbelast.
Na het monteren bleek de achterkant nu ook weer gelijk te staan links en rechts en ruim 20mm omhoog ten opzichte van met oude rubbers!!
Nu weer ruim een vinger wheelgap . Eerst maar eens even wat Km’s maken om te kijken of het zich nog wat moet zetten maar ik was verbaasd over hoeveel hoger hij nu staat dus heb al even in de kofferbak staan springen maar dat heeft niet veel veranderd. Van het weekend weer ruim 250km wegtikken dus zondag eens kijken wat het is geworden.
Ik denk dat met deze ervaring de mythe van het inzakken van de oem veren wel op wankelen staat. Ik was daar sowieso al nooit van overtuigd omdat veren niet inzakken als ze gebruikt waarvoor ze ontworpen zijn. Dat weet je als werktuigbouwer als de beste. Maar zoals gezegd eerst maar eens wat km’s erop zetten.
Verschil is behoorlijk zo naast elkaar. Veer incl rubbers werd Ong 12mm langer zo op de vloer naast elkaar gezet, onbelast.
Na het monteren bleek de achterkant nu ook weer gelijk te staan links en rechts en ruim 20mm omhoog ten opzichte van met oude rubbers!!
Nu weer ruim een vinger wheelgap . Eerst maar eens even wat Km’s maken om te kijken of het zich nog wat moet zetten maar ik was verbaasd over hoeveel hoger hij nu staat dus heb al even in de kofferbak staan springen maar dat heeft niet veel veranderd. Van het weekend weer ruim 250km wegtikken dus zondag eens kijken wat het is geworden.
Ik denk dat met deze ervaring de mythe van het inzakken van de oem veren wel op wankelen staat. Ik was daar sowieso al nooit van overtuigd omdat veren niet inzakken als ze gebruikt waarvoor ze ontworpen zijn. Dat weet je als werktuigbouwer als de beste. Maar zoals gezegd eerst maar eens wat km’s erop zetten.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Toch hou ik lekker m'n ingezakte rubbers dan, want op zo'n 'verhoging' zit ik niet te wachten