Haha ja leuk projectje
Nee heb al genoeg projectjes lopen, dat past er niet meer bij.
BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Was waarschijnlijk ook n bewuste keuze om geen xdrive te nemen, dus was ook geen serieuze suggestie hoor.
Het is natuurlijk wel zo dat xdrive bij hoge vermogens voordelen biedt. De E91 van Oscar was retesnel.
Het is natuurlijk wel zo dat xdrive bij hoge vermogens voordelen biedt. De E91 van Oscar was retesnel.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ja bewust geen xdrive genomen ivm het verbruik.
Bij het stoplicht ben je wel zeker in het voordeel, boven de 80km/u alleen niet meer op droge weg. Bij nat koud weer ligt die snelheid nog wel wat hoger denk ik.
Bij het stoplicht ben je wel zeker in het voordeel, boven de 80km/u alleen niet meer op droge weg. Bij nat koud weer ligt die snelheid nog wel wat hoger denk ik.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Van harte proficiat!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Krijg nu Niet perse meer lucht, maar wel iets koudere. Met Originele inlaat gaat de lucht naar de bestuurderskant omdat daar origineel het luchtfilter zit. Met relocated filters is dat niet logisch meer, dus reed ik al een tijdje zonder inlaat. Nu met de diesel inlaat gaat de lucht meer richting de filters. Merk er niks van hoor, maar is wel netter en logischer zo.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Ziet er inderdaad wel een stuk netter uit dan helemaal zonder.
Hoe bevallen de "hotside intakes" tot nu toe mbt stadsverkeer/filerijden/korte tijd stilstaan?
Met de filters aan de bestuurders kant wordt de iat uiteraard ook gewoon goed warm bij stilstaan..
Hoe bevallen de "hotside intakes" tot nu toe mbt stadsverkeer/filerijden/korte tijd stilstaan?
Met de filters aan de bestuurders kant wordt de iat uiteraard ook gewoon goed warm bij stilstaan..
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik heb er nog geen hinder van ondervonden ook niet afgelopen zomer maar ik geloof ook niet dat dat zal gebeuren. Ik monitor IAT niet vaak dus kan ook niet zeggen wat het verschil is met voorheen. Denk dat het te verwaarlozen is, de bovenkant van de turbo’s is nu helemaal afgedekt door de siliconen inlaat slang naar de achterste turbo. Om die reden heb ik er ook alu heat protection omheen gedaan wat eigenlijk standaard meegeleverd moet worden met de Inlets.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Netjes! Het staat inderdaad zo veel beter! En baat het niet dan schaadt het niet.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik heb sinds kort een vervelende trilling, rond de 120-130km/u. Lage frequentie, alsof centrering van een wiel niet goed is, maar dat heb ik al gecontroleerd. Zondag nog maar eens op de brug, kijken of al het lood er nog op zit, en draagarm rubbers te checken.
Net op de terugweg van sport reed er een vrij nieuwe m550d op de rechtse baan met oost Europees kenteken. Ik ging op de middelste baan naast hem rijden en een paar versnellingen terug waarna het gas erop om hem uit de dagen. Hij ging mee, maar denk dat ie hem nog aan het inrijden was ofzo want hij bleef lang niet bij tijdens accelereren al bleef hij wel achter me toen we stukjes 200+ reden. We moesten een paar keer terug naar 120 maar elke keer bleef ie flink achter daarna.
Net op de terugweg van sport reed er een vrij nieuwe m550d op de rechtse baan met oost Europees kenteken. Ik ging op de middelste baan naast hem rijden en een paar versnellingen terug waarna het gas erop om hem uit de dagen. Hij ging mee, maar denk dat ie hem nog aan het inrijden was ofzo want hij bleef lang niet bij tijdens accelereren al bleef hij wel achter me toen we stukjes 200+ reden. We moesten een paar keer terug naar 120 maar elke keer bleef ie flink achter daarna.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Vandaag de vanos filters gedemonteerd voor inspectie maar waren zo goed als schoon. Op de bovenste zat een heel klein beetje vuiligheid maar het was niet magnetisch.
Klusje viel me alles mee, rechtse voorwiel eraf, wielkuip eruit en de vacuumpotten aan de kant. Ik was bang dat de voorste inlet eraf moest maar dat hoefde niet. De beugel met de kabels verticaal erdoorheen kon gewoon blijven zitten, die zit bij een n54 aan het hitteschild boven de turbo’s vast en met relocated Inlets gaat die niet zo gemakkelijk eraf. Alles bij elkaar klein uurtje bezig geweest.
Hier zie je net de onderste check valve zitten.
De onderste check valve zoals ie eruit kwam:
De bovenste:
Schoon en nieuwe oringen:
Voor degene die het opvalt, de olie is vers, vorige week ververst
Klusje viel me alles mee, rechtse voorwiel eraf, wielkuip eruit en de vacuumpotten aan de kant. Ik was bang dat de voorste inlet eraf moest maar dat hoefde niet. De beugel met de kabels verticaal erdoorheen kon gewoon blijven zitten, die zit bij een n54 aan het hitteschild boven de turbo’s vast en met relocated Inlets gaat die niet zo gemakkelijk eraf. Alles bij elkaar klein uurtje bezig geweest.
Hier zie je net de onderste check valve zitten.
De onderste check valve zoals ie eruit kwam:
De bovenste:
Schoon en nieuwe oringen:
Voor degene die het opvalt, de olie is vers, vorige week ververst
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Die zien er schoon uit zeg!
Was het mogelijk om de filtergaasjes los te halen van het geheel?
Was het mogelijk om de filtergaasjes los te halen van het geheel?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers