BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nog updates? Still going strong?
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Still going strong! Verder doe ik er weinig aan behalve banden wisselen, wassen en tanken, maar ik heb er niet veel mee gereden afgelopen jaar, al is dat de laatste tijd wel wat meer geworden weer (met veel plezier ). Binnenkort wel wat onderhoud doen zoals remvloeistof.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Van de week een beurtje, olie, filters, bougies nagekeken op opening.
Verder de Capp module gecodeerd naar Aux actief, de aux ingang deed het sinds het monteren en coderen van de Mulf 2 high niet meer, omdat de Capp module dan geconfigureerd is voor aux input via MOST bus vanuit de MULF module. Maar als je die MULF upgrade doet, leg je normaal ook een usb kabel en aux kabel vanuit je middenarm steun naar achter. Hier ben ik nog steeds niet aan toegekomen, dus mijn aux ingang in de middenarm steun ligt nog naar voren naar de CApp module. Die dus handmatig teruggezet op Aux actief, dan doet de aansluiting het tenminste weer. Heb nu op de idrive 2x aux input staan om te kiezen. Dus in theorie zou je twee Aux inputs kunnen creëren op deze manier.
Als er iemand nog een kabelsetje met usb/aux aansluiting heeft liggen hou ik me aanbevolen. Op aliexpress staan ze wel, maar daar bestel ik uit principe niets meer.
Verder de Capp module gecodeerd naar Aux actief, de aux ingang deed het sinds het monteren en coderen van de Mulf 2 high niet meer, omdat de Capp module dan geconfigureerd is voor aux input via MOST bus vanuit de MULF module. Maar als je die MULF upgrade doet, leg je normaal ook een usb kabel en aux kabel vanuit je middenarm steun naar achter. Hier ben ik nog steeds niet aan toegekomen, dus mijn aux ingang in de middenarm steun ligt nog naar voren naar de CApp module. Die dus handmatig teruggezet op Aux actief, dan doet de aansluiting het tenminste weer. Heb nu op de idrive 2x aux input staan om te kiezen. Dus in theorie zou je twee Aux inputs kunnen creëren op deze manier.
Als er iemand nog een kabelsetje met usb/aux aansluiting heeft liggen hou ik me aanbevolen. Op aliexpress staan ze wel, maar daar bestel ik uit principe niets meer.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De auto moet weer voor de jaarlijkse apk. Dus de software terug naar origineel gezet en originele downpipes gemonteerd. Binnen een uurtje was dat wel gedaan. Bij het nakijken van de verlichting voor de apk (ondanks de lampcontrole in check control) herinnerde ik me nog van vorig jaar dat de apk keurmeester opviel dat 1 van de kenteken plaat verlichting lampjes het soms niet deed als de klep open ging. Toen dacht ik meteen aan de bekende draadbreuk, maar destijds niks meer mee gedaan en geen last van gehad. Nu maar even naar gekeken, en jawel een aantal draden waren al geknakt.
Daar dus een stukje tussen gesoldeerd en de zaak weer in elkaar gezet. Nu werkt alles weer naar behoren
Verder geen problemen gevonden aan de auto, dus hij zou weer fluitend door de apk heen moeten kunnen vanmiddag.
Daar dus een stukje tussen gesoldeerd en de zaak weer in elkaar gezet. Nu werkt alles weer naar behoren
Verder geen problemen gevonden aan de auto, dus hij zou weer fluitend door de apk heen moeten kunnen vanmiddag.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Succes vanmiddag dan! Motorisch geen updates/upgrades verder? Helaas lijken meerdere N54-rijders het forum te hebben verlaten, dus weinig updates meer de laatste tijd. Het forum draait ook voor geen meter meer, maar dat is een ander probleem
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Hij is weer goedgekeurd zonder opmerkingen
Ik doe er verder geen upgrades meer aan, hij loopt lekker en heeft verder geen mankementen.
Als er wat mis is repareer ik het, en heb nog wel een paar wensen maar nog even andere prioriteiten ik hou hem graag in top staat, dat vindt ik leuk en dan blijft de waarde goed. Inmiddels hebben we er al wel bijna 60.000km mee gereden.
Ik ben ook niet zo actief meer op het forum als ik eerlijk ben, al een jaartje ofzo. Een traag forum helpt daar zeker niet aan, maar heeft met andere tijdsbesteding te maken.
Veel andere N54 rijders van hier zijn inderdaad (ook) stil geworden. Op zich wel jammer.
Ik doe er verder geen upgrades meer aan, hij loopt lekker en heeft verder geen mankementen.
Als er wat mis is repareer ik het, en heb nog wel een paar wensen maar nog even andere prioriteiten ik hou hem graag in top staat, dat vindt ik leuk en dan blijft de waarde goed. Inmiddels hebben we er al wel bijna 60.000km mee gereden.
Ik ben ook niet zo actief meer op het forum als ik eerlijk ben, al een jaartje ofzo. Een traag forum helpt daar zeker niet aan, maar heeft met andere tijdsbesteding te maken.
Veel andere N54 rijders van hier zijn inderdaad (ook) stil geworden. Op zich wel jammer.
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Je kunt er wel goed bij inderdaad. Voorste Bodemplaat los, stuurhuis los en dan zijn het in feite maar 7 boutjes en twee lambda sensoren die je los hoeft te schroeven. Alleen die v band klemmen bij de turbo doen nog weleens moeilijk. Voordeel is wel, omdat ik dit elk jaar doe, dat er niks voldoende tijd krijgt om vast te roesten. Vooral die bouten die erg warm worden roesten snel.
Gisteravond catless pijpen weer terug gemonteerd en andere software geladen, met een dik uur stond de auto weer op de oprit
Dus nu weer lekker genieten van de extra paardjes en het geluid, dat laatste scheelt best wel wat.
Gisteravond catless pijpen weer terug gemonteerd en andere software geladen, met een dik uur stond de auto weer op de oprit
Dus nu weer lekker genieten van de extra paardjes en het geluid, dat laatste scheelt best wel wat.
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Die v-band klemmen heeft BMW nog steeds niet onder controle, bij de B58 is het ook een ramp. Vorige keer toen ik mijn downpipe ging wisselen draaide dat ding compleet dol, was niet meer los te krijgen. En dat was nota bene een klem van een half jaar oud. Dus daar moest de ijzerzaag aan te pas komen. Gelukkig heb ik altijd een reserve op voorraad, want dit is een bekend probleem. Daarna ben je inderdaad binnen een uurtje wel klaar. Bij de B58 gelukkig maar 1 downpipe, dat scheelt
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Ik ervaar geen problemen met de v-band klemmen. Ik heb ze in 2 jaar tijd 3x los gehaalt en weer vast gezet. Geen problemen met lekkages of wat dan ook
Ook ik ben niet meer actief op het forum omdat er weinig geregeld wordt vanuit de organisatie. Dat wil niet zeggen dat mijn project stil is blijven staan
Ik ben momenteel bezig met een DCT swap in de E91. Best een uitdaging aangezien de E90 en E91 nooit met DCT geleverd is.
Ik ben daarentegen wel nog vrij actief in een N54 groep waarbij we inmiddels al op ruim 90 leden zitten in NL en Belgie.
Ook ik ben niet meer actief op het forum omdat er weinig geregeld wordt vanuit de organisatie. Dat wil niet zeggen dat mijn project stil is blijven staan
Ik ben momenteel bezig met een DCT swap in de E91. Best een uitdaging aangezien de E90 en E91 nooit met DCT geleverd is.
Ik ben daarentegen wel nog vrij actief in een N54 groep waarbij we inmiddels al op ruim 90 leden zitten in NL en Belgie.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Goede tip dat van die V-band... ik zal die eerst bekijken voordat ik hem loshaal...
Zit alleen te twijfelen of ik het niet beter kan doen (Downpipes) als het beter weer is, ik heb nu al moeite met het vermogen op de weg te krijgen
Zit alleen te twijfelen of ik het niet beter kan doen (Downpipes) als het beter weer is, ik heb nu al moeite met het vermogen op de weg te krijgen
Auto-didact
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat is wel een projectje idd! Die groep is besloten op FB oid? Da's wel weer jammer, want ik doe sowieso niet meer aan FB...Ik ben momenteel bezig met een DCT swap in de E91. Best een uitdaging aangezien de E90 en E91 nooit met DCT geleverd is.
Ik ben daarentegen wel nog vrij actief in een N54 groep waarbij we inmiddels al op ruim 90 leden zitten in NL en Belgie.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De v band klemmen is verder weinig mis mee, maar vanwege de ruimte krijg je ze er moeilijk op/af. Ik heb er eentje gebroken in 8-10x loshalen/vastzetten. Vastvreten van bouten is lastig, het blijft rvs. Daarom doe ik er ook elke keer vet aan. En gebruik een stalen bout, ipv rvs.
Dct swap is wel leuk! Heb ik ook weleens naar gekeken. Dat ie nooit in e91 geleverd is maakt denk ik weinig uit toch? e9x is allemaal hetzelfde platform. Kabelboom is dacht ik los. Nadeel van mijn uitgangspunt is handbak, dat betekend of leven met een verkeerde ratio in het differentieel of een ander eronder. Ik weet niet of std automaat een betere verhouding diff heeft. Maar de kosten zijn een show stopper voor mij.
Dct swap is wel leuk! Heb ik ook weleens naar gekeken. Dat ie nooit in e91 geleverd is maakt denk ik weinig uit toch? e9x is allemaal hetzelfde platform. Kabelboom is dacht ik los. Nadeel van mijn uitgangspunt is handbak, dat betekend of leven met een verkeerde ratio in het differentieel of een ander eronder. Ik weet niet of std automaat een betere verhouding diff heeft. Maar de kosten zijn een show stopper voor mij.