BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Goed bezig geweest weer!
De achterste rubbers (en stangen) staan ook nog op mijn lijstje om te vervangen.
Nu kun je vast wel weer een tijd zonder problemen lekker rijden.
De achterste rubbers (en stangen) staan ook nog op mijn lijstje om te vervangen.
Nu kun je vast wel weer een tijd zonder problemen lekker rijden.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Niet eng zo onder de pers??
Ivm wegschieten?
Nobody said it was easy....
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Volgens mij bepalen de veren de rijhoogte en niet de schokdempers. Is het ongeveerde gedeelte van de poot wel evenlang als de originele?BMWcoder schreef: ↑14 sep 2020, 12:46 De achterschokbrekers en de stabi rubbers (oude leken iets zachter dan nwe) rondom zijn vervangen. Achter was een krappe bedoeling maar ik kon er net bij gelukkig. Achter is ie 1-1,5cm omhoog gegaan, de nieuwe schokbrekers hebben meer gasdruk en duwen de auto dus omhoog. De oude gingen niet meer automatisch uit na handmatig indrukken, maar kwa demping karakteristiek kon ik weinig verschil voelen met de hand.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Het Lijkt eng, maar al na een paar mm indrukken gaat de zuigerstang door de veerschotel dus kan ie niet meer weerklinken. Onderkant op de leestafel is stabiel opgesteld, de poot tegen de persstang ook, deze past precies.NOS schreef: Niet eng zo onder de pers??
Ivm wegschieten?
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De veer icm gasdruk van de schokdemper. Net zoals een volle of lege tank of kofferbak de rijhoogte bepalen.Mylife schreef: Volgens mij bepalen de veren de rijhoogte en niet de schokdempers. Is het ongeveerde gedeelte van de poot wel evenlang als de originele?
Het ongeveerde deel van de schokdemper kan op de achteras geen invloed hebben, de veer zit daar niet op de schokbreker poot. op de vooras wel natuurlijk.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als je auto ieder jaar (zichtbaar) zakt is er iets goed mis. Dus dat is wel een beetje teveel van het goede.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Zichtbaar wel..maar heb jij zulke goeie ogen dutch dat jij zichtbaar kan zien dat ze op zijn? Knap!
Lullig inkoppertje....dan had je vast zien aankomen dat je schokbrekers door je wielkasten heen floepten.
Als jouwe ook al een 100000 hebben gedraaid...zijn ze ook al op waar ze voor ontwikkeld zijn.
We kunnen een test doen!. Jij gaat jouwe eraf halen...en vergelijken met een nieuwe. Zijn ze na 100000 km en zeg 3 jaar hetzelfde.. dan betaal ik jouw nieuwe
Zijn ze minder...dan betaal jij mij dat bedrag (en je mag ze weer onder je auto schroeven..je oude dan).
Ik liet elk jaar mn vering servicen toen ik aan wedstrijden deed. Stuurde het op naar 2 service centra in Nederland.
Maar ja..das racerij..en het beste was er al lang af.
Lullig inkoppertje....dan had je vast zien aankomen dat je schokbrekers door je wielkasten heen floepten.
Als jouwe ook al een 100000 hebben gedraaid...zijn ze ook al op waar ze voor ontwikkeld zijn.
We kunnen een test doen!. Jij gaat jouwe eraf halen...en vergelijken met een nieuwe. Zijn ze na 100000 km en zeg 3 jaar hetzelfde.. dan betaal ik jouw nieuwe
Zijn ze minder...dan betaal jij mij dat bedrag (en je mag ze weer onder je auto schroeven..je oude dan).
Ik liet elk jaar mn vering servicen toen ik aan wedstrijden deed. Stuurde het op naar 2 service centra in Nederland.
Maar ja..das racerij..en het beste was er al lang af.
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mijne zijn pas 20K oud. En vrijwel niemand vervangt ze binnen de ton. Racerij hebben we hier niet zo veel mee van doen natuurlijk.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Dat begrijp ik. Maar dat je ze niet vervangt betekent dat ze goed zijn. Bmwcoder vervangt ze vanwege duiken enzo. Je moest eens weten hoeveel klanten ze pas vervangen als ze lek zijn.
Die zijn al tijden op.
Die zijn al tijden op.
Nobody said it was easy....
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Gister een rondje gereden, voelde weer goed aan. In de straat al merkbaar beter over putdeksels en drempels. Nog niet op de snelweg gereden, maar zal merkbaar beter zijn. Weer een goed stukje onderhoud
Nu was ik net de schuur aan het opruimen, kwam ik de oude toplagers tegen. Beide uit 2006, rechts 3mm lager dan links. Op zich wel apart dat er eentje verder ingezakt is dan de ander.
Misschien haal ik nog wel een van de schokbrekers uit elkaar, om eens te kijken van binnen hoe het er uit ziet na 14 jaar en 215.000km.
Nu was ik net de schuur aan het opruimen, kwam ik de oude toplagers tegen. Beide uit 2006, rechts 3mm lager dan links. Op zich wel apart dat er eentje verder ingezakt is dan de ander.
Misschien haal ik nog wel een van de schokbrekers uit elkaar, om eens te kijken van binnen hoe het er uit ziet na 14 jaar en 215.000km.
Laatst gewijzigd door BMWcoder op 17 sep 2020, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.