BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Fijn om te horen! Nu zal je er extra van genieten denk ik!


E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Fijne vakantie! :Klappen:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Afgelopen week 1800km gereden zonder issues. Niet meer op de brug gehad maar geloof het wel. Geen olie verbruikt en niks geroken. Althans, op de terugweg reden we de fernpass over en toen rook ik flink wat verbrande olie, voornamelijk berg af. Toen die e61 530 voor me weg was rook ik niks meer, dus denk dat zijn klepseals aardig gaar waren.

Van het weekend de zomerbanden maar weer monteren denk ik. Moet ze eerst alleen nog goed poetsen. En in de q2rim zetten eigenlijk.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Goed nieuws!

Zo herkenbaar die geurtjes. Je hart schiet meteen in je keel als je gekke dingen ruikt maar gelukkig bleek het altijd iemand anders te zijn :lol:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooi man.
Ja die Fernpas is wat he.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ballistic schreef:Je hart schiet meteen in je keel als je gekke dingen ruikt:
Ja zeker! Mijn vrouw had ook al zoiets van wtf weer lek!? Maar ik had al heel snel het vermoeden dat het de voorganger was, al was het wel pijnlijk te zien dat het ook een bmw was Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Vandaag mhd stg2 geflasht, wilde weleens verschil ervaren met mijn eigen tune. Helaas kort plezier, na een sprintje in zijn 3 een foutmelding met misfires op cilinder 5 en 6.

Log hier

https://datazap.me/u/bmwfreak/misfire-56-st2

Lijkt op bougies of bobines. Hij trilde daarna behoorlijk als ik gas gaf dus er lag minstens 1 maar misschien wel 2 cilinders uit. Heel rustig naar huis gereden en halverwege liep ie weer ineens goed. Morgen maar eens kijken naar de bougies.
Gebruikersavatar
DHC
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 167
Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
Type Auto: F20 116i BR Stage 1

Ik gok bobines
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Vanmorgen nieuwe bougies gehaald en een nieuwe bobine. Vanmiddag oude bougies eruit gehaald maar niks aan te zien. Ook niet aan de bobines. Gap van de oude bougies iets krapper gezet want ze zaten iets boven de 0,55mm. Na een goed proefrondje geen problemen meer gehad. Vond het ook raar dat ie na de misfires een tijdje op minder poten liep en daarna ineens weer goed.
Nieuwe bougies dus niet gemonteerd. Bobine bleek niet eens juiste te zijn (voor 325i etc) dus die ruil ik maandag weer in.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Vreemd ja. Heb jij dan een goede onderdelen zaak op de hoek zitten ofzo?
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

We hebben hier een goede automaterialen zaak zitten idd, die heeft best veel liggen en ik kan goed met de eigenaar. Ik haal daar ook regelmatig spullen, olie etc. Dus pappen en nathouden zeg maar. Maar duurdere spullen zoals remschijven etc haal ik via eBay, scheelt vaak teveel geld.

Gister trouwens nog een log gemaakt van 100-200km/u, doet ie in 9,532s
Snelheid wordt niet direct gelogd maar ash toerental en overbrengingen uitgerekend in de excel log, dus dat is vrij nauwkeurig. met de mhd st2 wel heel veel last van throttle closures, komt door de andere inlets die ik erop heb zitten, de wgdc is te hoog in de standaard mhd map. Met mijn eigen tune heb ik daar veel minder last van.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ok ok duidelijk
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Lekker bezig Wout!
Zeker geen verkeerde tijden voor stage 2+ zonder extra ethanol.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Na een periode van stilte maar weer eens update.
Van het weekend deed de mulf weer moeilijk. Dus die weer eens warmgestookt maar ik denk dat ik maar een MULF2 bestel, die hebben dat probleem niet dat ze te warm worden.
Op ebay gaan ze voor net iets onder de €100 weg. Mijn iPod interface is er ook mee gestopt tot ongenoegen van de kids die geen kinderliedjes meer kunnen luisteren behalve 1cd die erin zit, dus met een mulf 2 is dat probleem ook opgelost want dan heb je usb.
Ista geen geen foutmelding op de iPod interface dus ik denk dat het de kabel is die naar de iPod gaat.

Een paar maanden geleden kwam er wat blanke lak van de linkse side skirt. Plek werd steeds groter (denk door de agressieve hogedruk reinigers in de wasstraat).
Mijn buurman werk bij een goede autospuiterij dus met hem besproken, hij adviseerde met de hogedrukreiniger de rest van de blanke lak er ook af te spuiten zodat hij het er niet af hoefde te schuren, want dan moet ie volledig nieuwe spuiten met primer. Als alle blanke lak eraf is kun je licht opruwen en overspuiten zonder primer. Dus ik haal hem er volgend weekend af en haal de laatste stukjes blanke lak eraf en dan heb ik hem binnen twee dagen weer terug.

Ik wil eigenlijk mijn auto eens goed laten poetsen, iemand tips voor bedrijf in de omgeving van Zeist?
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik ken iemand in Woerden..
F34 328i



Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”