BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

sh#t man. zit inderdaad niet mee nu... :(


CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Nou probleem met de draagarm bout is inmiddels opgelost. Vanmorgen meteen langere bout opgezocht op realoem, besteld en was vanmiddag al binnen bij de dealer.
Het is een bout van 100mm lang (ipv 74mm) geworden, waar ook het differentieel mee vast zit. Deze steekt voldoende uit om een moer erop te zetten. Meteen uit het werk opgehaald en gemonteerd. Nu kunnen we tenminste met een rustig gevoel tijden :smile:
Ik moest namelijk na het eten met mijn zoontje naar mijn ouders 120km verderop, en morgen naar het werk en weer naar huis dus dan moet het wel goed zijn.

De nieuwe bout heeft niet het borgplaatje voor de draagarm erop zitten, dus van de vorige bout de kop eraf gezaagd, plaatje eraf en opgeboord naar 12mm om vervolgens over de nieuwe bout te schuiven.

Afbeelding

Afbeelding

Het aanlegvlak waar de moer komt is niet geheel vlak op het hele oppervlak, maar met een sluitring ertussen komt het precies goed :smile:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooi opgelost
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Hendige Henrie :Klappen:
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Heb je weer vakkundig opgelost Wout! Laat de ellende maar achterwegen en geniet weer van je wagen. Hopelijk houden de seals het nog een beetje uit om toch nog te kunnen rijden.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Thanks!

Ja de CHRA’s komen morgen binnen als het meezit. Pakkingset kwam vandaag al.
Maar van het weekend moet de auto rijden dus hij moet nog even volhouden want in twee avonden ga ik het niet redden om ze te vervangen denk ik.

Olieverbruik is misschien 200-300ml op 1000km dus kan gekker :hosanna:

Ik denk volgende week, maar het weekend erna moet ie ook weer rijden dus tijd is krap naast een fulltime baan en een gezin :smile:
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wordt je blij van als diy-er en engineer :smile:

Kwaliteit ziet er erg goed uit, geen op of aanmerkingen tot nu toe. Maar gauw terug in de doos gestopt voordat de kids ermee gaan spelen. Na het weekend sleutelen denk ik en dan kan ik eindelijk weer flink gasgeven want aangezien ik nog ruim 1000km moest rijden totdat ik ze kan monteren, maar even rustig aan doen nog. :sad:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Even vullen van te voren met olie he.
En check je opvoerleiding en banjo op koek.

Enne..ik ben geen diy of engineer. Prutser eerder..maar vind het wel leuk.
Tegenwoordig al 250000 rpm die dingen.....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Afgelopen weekend de mulf nog eens onderhanden genomen, nu wat langer warmgestookt (50s). Aanvankelijk deed ie weinig dan alleen de MOST bus doorverbinden dus de audio deed het wel goed maar kon geen verbinding maken met Bluetooth. De bluetooth antenne was wel zichtbaar in ISTA maar telefoon zag hem niet.
Blijkbaar door de hitte of door het vele opnieuw opstarten de firmware corrupt geraakt, dat schijnt wel vaker te gebeuren. Dus met WINKFP opnieuw geflasht, duurde ruim 1,5u maar toen werkte hij weer. Hopelijk blijft ie het nu voorlopig weer doen.

Ook nog proberen de trilling oorzaak te vinden. Spacers nog gewisseld met andere die ik had liggen, nu met langere bouten ipv eerst op de naaf gebout. Maar helaas maakte dat weinig verschil. Van de week nog eens de wielen laten balanceren, daar begint het vaak mee ondanks dat er geen lood verdwenen lijkt te zijn.

Aankomende zondag beginnen met de turbo’s, ik ga ook proberen de wastegates meteen mee te pakken.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ik ben benieuwd! Leuk project man. Beetje kosten efficient die cores?
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Cores kosten me €410,- voor de twee dus dat valt alles mee. Goedkoopste offerte die ik kreeg voor complete turbo’s was €1300,- origineel Mitsubishi incl pakkingset.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Vandaag de achterwielen gedemonteerd, schoongemaakt en lood eraf gehaald. Afgetekend waar oude lood zat, en opnieuw laten balanceren (wielen in de bakfiets, ging net twee naast elkaar :smile: )
Nieuw lood zit bija op dezelfde plek, hier en daar 5g minder.
Nieuw lood vs oud (afgetekend x5gr)

Afbeelding
Afbeelding

Trilling lijkt nu wel weg te zijn, net ritje naar Zwolle gehad en cc op 140 reed ie weer heerlijk soepel. :smile:

Oude spacers ook weer gemonteerd en netjes uitgeklokt binnen 4/100mm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Fijn dat je er eindelijk van af bent! Kan me goed voorstellen dat het vervelend is...

Hoe staat het met de nieuwe cardridges?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

De turbos zijn volgende week aan de beurt. Ik heb het een weekje uitgesteld omdat ik toch de wastegates mee ga pakken en zelf een versterkte versie aan het maken ben. Dat hoop ik vandaag of morgen klaar te hebben. Daarnaast loop ik met een ontstoken slijmbeurs in mijn elleboog, dat sleutelt niet zo fijn.
En volgende week heb ik een maand de tijd om alles te doen, want dan hebben we de weekenden de auto niet nodig en door de week staat ie altijd al stil. Aankomend weekend moet ie nog rijden, hopelijk houdt ie het nog eventjes vol. Ik denk dat ik de koppeling dan meteen meepak. Dan ben ik weer helemaal klaar voorlopig.
Laatst gewijzigd door BMWcoder op 26 aug 2019, 06:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Oh nice! Ben benieuwd wat je nu weer voor iets ingenieus bedacht hebt voor de wastegates.
Ik begreep dat je de asjes en busjes ging verlengen om het oppervlak te vergroten?
Ik neem aan dat de slag van je diafragma dan ook langer zal moeten worden.

Beterschap!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”