BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Gaaf zo, gefeliciteerd!


F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Nog bedankt voor de felicitaties iedereen!

Inmiddels terug van huwelijksreis (zonder auto) en gister de zaak even goed gewassen want de parkeerplek op het vliegveld leek veilig achteraan maar 10m verderop stond een lichtmast die dienst doet als duiven hangplek. De wind stond net de verkeerde richting op, dus heel de achterkant onder de schijt. Moet helaas de polijstmachine erbij gaan pakken want na het wassen nog duidelijk zichtbaar, maar nog geen tijd voor gehad.

Ik had al een paar weken last van onregelmatige loop bij koude start als ie een nacht had stilgestaan. Vermoeden is een lekkende injector. Na een 10-15s is het meestal wel weg. Je hoort duidelijk dat ie te rijk loopt eventjes. Mijn vrouw rook gister ook duidelijk een benzine lucht toen ik hem starte. Er zitten index 10 injectoren in, dus die zijn ook al wat ouder. Ga er gelijk 6 nieuwe in zetten, kost helaas een flinke duit maar dan is dat weer zo goed als zorgeloos. Om die reden ook nog niet gechipt. Ik rij al wel met catloze dp’s en aangepaste inlaat rond. Behalve gelijk geeft dat geen winst. Met nieuwe injectoren kunnen we eindelijk die stap gaan maken. :lol:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Herken ik qua injectoren :?

De mijne zijn wel weer goedkoper.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ja een setje is niet goedkoop. Balen. Maar daarna wel weer een naaimachientje :ja:

FCPeuro was de beste deal maar ze zijn helaas bijhoorlijk in prijs verdubbeld. Dat zal weer even zoeken zijn.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik heb ze nu Bij ML Performance UK vandaan. £150 per stuk, goedkoopste wat ik zo snel kon vinden. Heb daar mijn downpipes ook vandaan, goede communicatie en service!
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

ML performance is inderdaad erg klantgericht en geven snel antwoord op vragen. Succes met assembleren en hopelijk is het probleem hiermee opgelost. Hoe lang is de levertijd gemiddeld bij ML?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

1 dag. Ze sturen met DHL express dus niet heel goedkoop. €30 pond ofzo.
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

1 dag?! Dat zijn nog eens bezorgtijden.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Voor uk zeker!!
Heb wel es een week gewacht op mn cilinders die ik had laten boren en tunen.

Was ff bang dat ze kwijt waren ( goed ziek van dus).
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Heb je hem een paar minimeter hoger gekregen uiteindelijk?

Mijne mag achter eigenlijk ook iets van 5mm omhoog (loopt net iets aan met volle vakantie bepakking en normale snelheid over een drempel)

Ik heb de bovenste rubbers nog niet gezien maar zou het mogelijk zijn om hier een schijfje van 5mm tussen te leggen of is het rubber/veerschotel niet plat aan de bovenkant?
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ja, met nieuwe rubbers ging ie iets van 5-6 omhoog. Daarna heb ik nog de poor Road package schijven van 6mm dik geplaatst.
Ik heb nu achter 63cm gemiddeld tussen straat en rand spatscherm, en dat is vrij laag gezien de gemiddelden hier.
Rubber kunnen bij jou nog goed schijn, dus simpelste is om de poor road package schijven te plaatsen. Bovenkant van de rubbers is idd gewoon vlak maar die schijven kosten maar iets van €7 pstk.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

minimeter
Is dat nieuw? :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Nee hoor, zit tussen micro- en millimeter in :Dubbel:
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ballistic schreef:Ja een setje is niet goedkoop. Balen. Maar daarna wel weer een naaimachientje :ja:

FCPeuro was de beste deal maar ze zijn helaas bijhoorlijk in prijs verdubbeld. Dat zal weer even zoeken zijn.
Ik las dit net op de site van FCP Euro:

Note: As of 3/26/2018 FCP Euro can no longer source or sell 937 injectors and will now be selling 079 injectors moving forward until further notice. BMW has blocked ordering on 937 for recalls or service under warranty only.

Ik weet niet hoe dat nummer relateerd aan het index nummer, ik heb in ieder geval de 937 injectoren binnen gekregen. Is er misschien al een index 13 die relateert aan 079?

Afbeelding

Hopelijk morgenavond tijd om ze te monteren. Ik wilde nog even checken welke lekt maar afgelopen paar dagen start ie zonder problemen in de eerste 10s dus dan is het wat lastiger te achterhalen zonder ze eruit te halen.
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Hm, ik vind enkel adapter platen voor de voorkant maar gaat voornamelijk om de achterkant, heb je toevallig ook een linkje of misschien een part nummer?

Ik heb een aantal maanden terug (oktober geloof ik) dezelfde injectoren gekregen maar dan bij fcp
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”