Rsvmakkie's E91 325i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ziet er wel mooi uit, dat zwarte. :ja:
Nu nog een paar stukjes overdoen en je hebt een heel strak interieur. Zeker met die lichte stoelen. :Klappen:


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

lekker bezig!

Misschien nog een idee om ook het climate control paneel te nemen van de LCI. Krijg je de chrome/zilveren ringetjes op de knoppen erbij, vond ik persoonlijk wat mooier staan.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Is dat een 1 op 1 vervanging Giovanni of moet er nog gecodeerd worden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Moet helaas wel gecodeerd worden. Had dit zelf daarom gelijk meegenomen bij de upgrade naar CIC.
Functioneel voegt het weinig toe, zijn meer die zilveren randen om de knoppen.

Wellicht dat je die ook nog wel zou kunnen overzetten mocht je de dingen uit elkaar willen halen, scheelt dan weer coderen.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Grappig genoeg zit het LCI paneel wel in mijn non-lci wagen. Het is een van de laatste uit 2008.
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Giovanni21 schreef:Moet helaas wel gecodeerd worden. Had dit zelf daarom gelijk meegenomen bij de upgrade naar CIC.
En mag ik vragen wat er dan precies gecodeerd moet worden? Kan dat 'algemeen' gedaan worden of vergt dat behoorlijk wat tijd? En zijn die toetsen niet uitwisselbaar? Je kunt die toetsen namelijk als losse set aanschaffen. Ik kan dan nergens weer die reparatiehandleiding REP-64 11 326 vinden.
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Ballistic schreef:Grappig genoeg zit het LCI paneel wel in mijn non-lci wagen. Het is een van de laatste uit 2008.
Er zijn 2 soorten “lci” paneeltjes.
1 “oud” paneel met zilvere randjes vanaf 03/2007
1 “nieuw” het echte lci paneel met zilvere randjes en ipv de “rest” knop een “all” knop vanaf de echte lci E9x
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ik vernoed dat het niet helemaal zo zit. Ik dacht dat Rest een optie is. All is een domme temp synchronizatie functie.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Denk toch dat Maik gelijk heeft. Volgens mij heeft de 'all' ook de functie ‘rest’ bij lang indrukken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Ballistic schreef:Ik vernoed dat het niet helemaal zo zit. Ik dacht dat Rest een optie is. All is een domme temp synchronizatie functie.
Het is toch echt zo.
Alle Pre LCI modellen hebben de ''Rest'' functie, alle LCI modellen hebben de ''All'' knop (inderdaad alleen een temperatuur synchronisatie).
Naar mijn weten kun je de All knop wel zo coderen dat hij als Rest functioneert mits de extra waterpomp is ingebouwd (niet alle LCI modellen hebben die)
Overigens heb ik liever de All knop dan de Rest knop, ik heb de restwarmte nog nooit gebruikt maar vind het wel storend dat ik continu aan beide zijde de temperatuur moet instellen.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ik zal wel in de war zijn met mijn vorige wagen, een e60. Daar was het een optie. De All knop kon je d.m.v. coding omzetten naar de Rest functie.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

CreativeS schreef:
Giovanni21 schreef:Moet helaas wel gecodeerd worden. Had dit zelf daarom gelijk meegenomen bij de upgrade naar CIC.
En mag ik vragen wat er dan precies gecodeerd moet worden? Kan dat 'algemeen' gedaan worden of vergt dat behoorlijk wat tijd? En zijn die toetsen niet uitwisselbaar? Je kunt die toetsen namelijk als losse set aanschaffen. Ik kan dan nergens weer die reparatiehandleiding REP-64 11 326 vinden.
Is volgens mij simpel coderen. Kwestie van de nieuwe hardware aanmelden/aan de auto koppelen.
Je kunt inderdaad ook het paneel losmaken en de knoppen veranderen.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Helemaal vergeten, foto's van afgelopen zomer....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Auto staat inmiddels op 145000km (gekocht in Dec 2016 met km stand 112000km met het idee er maximaal 10000km per jaar mee te rijden.....).

Auto rijd echt top en de cic/combox klink heerlijk door de gladen extreme Afbeelding

Volgende mods:
Achteruitrij camera (maart)
Detailen (zodra het mooie weer is Afbeelding)
Alu pedalen (besteld bij ali)
NBT idrive knop (ligt klaar voor montage..)

Volgende onderhoud:
Automaat laten spoelen bij ZF Delfgauw
Motorolie/filter vervangen
Roest weg laten werken op achterklep

Maand geleden een klein deukje gereden in mijn achterbumper.
Ben nu aan het twijfelen deze mee te laten spuiten met de achterklep of kijken naar een M-pakket.
Prijzen voor een compleet m-pakket vallen me echter vies tegen....
Laatst gewijzigd door rsvmakkie op 23 feb 2018, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Ik was bij Bavaria Cars 1495 kwijt voor compleet m pakket incl spuiten montage etc.
Vind persoonlijk de upgrade het echt waard.

Op MP staat nu een set voor 250 ofzo. Als je die ergens laat herstellen, spuiten en monteren ben je nog goedkoper uit.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Dieter09
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2017, 17:02

NBT idrive knop (ligt klaar voor montage..)

waar heb je die gehaald, en wat moet je juist allemaal doen voor de montage?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”