Rsvmakkie's E91 325i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
bmw120dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55

welke spacers heb je precies geplaatst?

ik wil ook graag 15mm plaatsen achter.


Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Deze, heb niet op het merk gelet.
Afbeelding

Ben alleen bang dat de combinatie met mijn michelin pilot sport (255-35-18) niet helemaal lekker is. Bij een drempel loopt hij iets aan met inveren.... Afbeelding
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Dat zijn TMP's (zie ook het nummer aan de zijkant 12125)

Klik

Let wel, de 10mm variant van TMP wil nog wel eens afbreken op de dubbele centreerring.

Afbeelding

Zou dan een ander merk aan willen raden.
bmw120dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55

hmm ok...

dat is wel jammer !! aanlopende wielen bij drempels zijn echt irritant na een tijdje raak je het helemaal zat.

@ darudevampire welk merk is dan wel betrouwbaar?

ik zat net eens te rekenen..

ik ben van 9.5J ET23 m3 velgen 255\35\19 naar 8.5j et 37 style 189 gegaan 225\40\18

de m3 velgen stonden er echt dik onder de style 189 vallen nu ongeveer 25mm meer naar binnen als ik het goed bereken ?

dus ik heb spacers van ongeveer 20mm \ 25mm nodig wil ik hetzelfde effect bereiken ?
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ja ik weet nu al dat ze er in ieder geval onderuit gaan als we met dakkoffer en volle bepakking naar Toscane rijden....
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

H&R spacers zouden van betere kwaliteit zijn voor de 10mm variant in ieder geval

Verder:
ET37-ET23= 14 + 0,5J (inch) = 14mm + 12,7mm = 26,7mm verder naar binnen

25mm spacers zijn fors, maar zou moeten werken. Zou dan wel voor de variant gaan die je op je wielnaven bout ipv los er tussen.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Sorry voor de lap tekst alvast..... 001

De afgelopen 2 maanden heb ik me wat verdiept in de cic retrofit van mijn wensenlijst.
Mijn idee was om eerst alleen de cic controller in te bouwen en later de ombouw naar cic te doen.
Hoe meer ik me echter in de materie verdiepte en het feit dat ik nogal gek ben van gadgets…. kreeg ik steeds meer de neiging om de hele retrofit in gang te zetten.
Toen ik dus op marktplaats geheel onverwachts een positief antwoord kreeg op een, in mijn ogen, laag bod was de kogel door de kerk en heb ik de lijst met benodigde onderdelen langzamerhand verzameld via dealer, marktplaats en ebay.
Ook het ‘gelijk maar meepakken van de combox’ kon ik op dit moment niet laten en ook die onderdelen werden besteld.

Afgelopen vrijdag was het zover en ben ik s’ middags naar Float (Ryan) gereden om samen het spul in te bouwen en coderen.
Toen alles aangesloten was hebben we de accukabels weer aangesloten en zaten we beide voorin om de unit te zien opstarten. Zag er allemaal mooi uit, cic startte goed op, radio begon te spelen, ik was zo blij als een klein kind….. :Klappen:

En toen opeens een piepsignaal…. geen radio meer……. en een vriendelijke vrouwenstem die vroeg of ik de Politie, Ambulance of Brandweer nodig had…… we hadden 112 aan de lijn :shock:
Ryan en ik keken mekaar aan en na nogmaals de vraag te horen zei Ryan “ehhhh nee hoor we zijn een auto aan het testen”. “Prima dan verbreek ik de verbinding” antwoordde ze lief…. :zwaai:

Eenmaal uitgelachen waren we het er wel over eens dat dit niet de bedoeling was en gingen we op zoek naar het probleem (naja Ryan vooral…).
Na nog 3 keer 112 aan de lijn gehad te hebben gaf Ryan aan deze functie maar even uit te coderen want hij wist het ook zo 123 niet.
Zo gezegd zo gedaan en ik ben weg gereden met een verder prima werkende cic.
Even snel wat gegeten bij mijn moeder en op naar huis, naja niet nadat ik weer 112 aan de lijn had…. :oops:
Dit werd toch wel erg vervelend en de kans op een boete steeds groter. Ryan maar weer even bellen.
Die gaf aan een stekker van de antenne unit los te nemen (onder de zijwang van de linker achterbank). Zo gezegd zo gedaan en ik ben naar huis gereden.
De volgende ochtend wilde ik mijn koffer leeg gaan maken en haal de auto van het slot, open de kofferklep en met de eerste doos in mijn handen….. piep…….
112 aan de lijn :wtf:
Hierna heb ik de combox maar losgehaald en heb Ryan op de hoogte gebracht.
Het enige wat hij op dat moment kon bedenken was een probleem in de verloopstekker van de combox. Kon me niet voorstellen dat het hierin kon zitten maar ben toch maar internet opgedoken om de pinbezetting van de verloopstekker (Kufatec) te achterhalen.
En wat bleek…… 2 draadjes omgedraaid…. :duh:
- 17 emerg. butt LED
- 18 SOS sig.f Button
Deze goed gezet en alles werkt prima!!

Conclusie:
Wat een TopMod dit !!!!!! :In love: :Hosanna:
Muziek streamen via bluetooth, usb stick met muziek in de armsteun (iemand die een 6cd wisselaar zoekt?), mooi hoog(er) resolutie scherm, 2018-01 kaartmateriaal, sneller door menu’s bladeren en een heerlijke controller met sneltoetsen.
Ik ben helemaal happy!!
Ik zal binnenkort wat foto’s posten.

En Float weer bedankt voor de super service!!
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Haha, wat een actie(s) :mrgreen:

Gelukkig is het opgelost nu, kan me voorstellen dat het erg vervelend is om telkens 112 te bellen idd 002
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Leuke CIC upgrade. Helaas mij te prijzig voor wat je er voor krijgt (een alsnog verouderd systeem)

Kan je hiermee wel muziek afspelen (Spotify) via bluetooth?
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Nou van ccc naar cic vind ik een grote sprong vooruit ook al is het inmiddels ook al verouderd .
De reden voor de combox was idd bluetooth streaming en de mogelijkheid om muziek af te spelen vanaf usb.

Maar het blijft een hoop geld idd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

zeer zeker een goede upgrade. werkt zoveel beter dan het oudere systeem.
knap gedaan. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb CCC profi. Ja t is traag, maar gebruik t amper. Google maps voldoet prima, altijd up to date en icm Flitsmeister ed te gebruiken.
Zou er zelf niet zo veel voor over hebben.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Hele fijne upgrade :ja: , maar persoonlijk voor mij veel te duur.
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Aangezien ik een nieuwe middenconsole nodig had voor de cic controller en ik het brushed aluminum een beetje zat was heb een tweede set sierlijsten gekocht en gewrapped.
Het is brushed 'black' aluminum geworden.
Geen top kwaliteit (€35) en voor mij de eerste keer maar resultaat valt me niet tegen Afbeelding

Voor.
Afbeelding

En na.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”