Tuurlijk
303330600001 trekhaak Westfalia
303240600015 uitlaatbeugel 335i
12020523 Jaeger 7P kabelset
21020523 Jaeger 13P kabelset
Gtech, E90 335i
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ongeveer, alleen geen idee welke kabelset erbij zit en met verzendkosten is hij iets duurder.
Afgelopen zondag een verassing op het dashboard en motor in noodloop
Fan ging ook meteen vol draaien, bleek de waterpomp te zijn..Common fail
Gelijk stil gezet en afgesleept..Toen maar eerst even een fijne ondergrond gemaakt van wat zwembadtegels
Dit is de etterstraal, meteen de thermostaat ook maar meepakken
Aangezien ik de spullen nog niet binnen had meteen maar even wat andere dingen gedaan die nog op mn lijstje stonden
Chargepipe preventief vervangen
Oliefilterhuis begon ook te zweten, had de pakkingen al besteld en aangezien het koelsysteem toch al leeg was
Vergeet niet net zoals ik de O ringen van de oliekoeler mee te bestellen
Als je toch bezig bent..
Alle vaccuumslangen vervangen die ik kon vinden die ik nog niet had vervangen, die van de wastegates zijn speciale hittebestendige
Zou een 'mosselman' IC moeten zijn
Gasklep schoongemaakt en pakking vervangen
Nu toch alles open ligt heb ik meteen even de turbos afgesteld, kon er nu eigenlijk best goed bij.
Ik heb beide turbo's op het vacuum gezet en gekeken wanneer ze dicht waren en deze waardes met elkaar vergeleken, zo kan je de rechter turbo op nagenoeg dezelfde waarde krijgen als de linker.
punt van sluiten:
Spul is eindelijk binnen
De orginele waterpomp is siemens/VDO en de thermostaat is orgineel van Wahler, ik had een febi-bilstein besteld maar in dat doosje zat ook gewoon een Wahler..Alleen de naam was weggefreest.
Ohja, bestel de korte boutjes en niet de lange, de lange (aluminium boutjes) zijn voor de oude type waterpomp en de korte (stalen boutjes) voor de nieuwe.
Vervolgens even de foutcodes en adaptiewaardes wissen en we kunnen ontluchten
Mocht je dit zelf ook gaan doen check youtube even hoe je een E9X koelsysteem moet ontluchten, met een elektrische werkt dit net iets anders.
Volgende project
Afgelopen zondag een verassing op het dashboard en motor in noodloop
Fan ging ook meteen vol draaien, bleek de waterpomp te zijn..Common fail
Gelijk stil gezet en afgesleept..Toen maar eerst even een fijne ondergrond gemaakt van wat zwembadtegels
Dit is de etterstraal, meteen de thermostaat ook maar meepakken
Aangezien ik de spullen nog niet binnen had meteen maar even wat andere dingen gedaan die nog op mn lijstje stonden
Chargepipe preventief vervangen
Oliefilterhuis begon ook te zweten, had de pakkingen al besteld en aangezien het koelsysteem toch al leeg was
Vergeet niet net zoals ik de O ringen van de oliekoeler mee te bestellen
Als je toch bezig bent..
Alle vaccuumslangen vervangen die ik kon vinden die ik nog niet had vervangen, die van de wastegates zijn speciale hittebestendige
Zou een 'mosselman' IC moeten zijn
Gasklep schoongemaakt en pakking vervangen
Nu toch alles open ligt heb ik meteen even de turbos afgesteld, kon er nu eigenlijk best goed bij.
Ik heb beide turbo's op het vacuum gezet en gekeken wanneer ze dicht waren en deze waardes met elkaar vergeleken, zo kan je de rechter turbo op nagenoeg dezelfde waarde krijgen als de linker.
punt van sluiten:
Spul is eindelijk binnen
De orginele waterpomp is siemens/VDO en de thermostaat is orgineel van Wahler, ik had een febi-bilstein besteld maar in dat doosje zat ook gewoon een Wahler..Alleen de naam was weggefreest.
Ohja, bestel de korte boutjes en niet de lange, de lange (aluminium boutjes) zijn voor de oude type waterpomp en de korte (stalen boutjes) voor de nieuwe.
Vervolgens even de foutcodes en adaptiewaardes wissen en we kunnen ontluchten
Mocht je dit zelf ook gaan doen check youtube even hoe je een E9X koelsysteem moet ontluchten, met een elektrische werkt dit net iets anders.
Volgende project
Laatst gewijzigd door Gtech op 19 okt 2018, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Greasemonkey
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Flinke klussen!
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Haha, nou de laatste jaren sleutel ik toch bijna niet meer dus om dan af en toe even wat te rommelen is wel leuk.
Alleen als het noodgedwongen 'moet' is het wat minder grappig.
Zag dat er ook een aantal n54b30 motoren waren met afgebroken bouten waar de carterpan mee vastzit, hebben jullie dat ook gehad? In ieder geval alvast een setje linkse tappen besteld.. Boutjes van de motorrubbers ook voorzichtig loshalen zag ik ivm kans op vreters. Verder nog tips?
Hopelijk is enkel de carterpakking lek en niet de keering aan de bakzeide, dat is wat minder grappig om op straat te doen. Zo'n oude 5 bak kon je vroeger wel even op je buik parkeren maar dat hoef ik bij deze niet meer te proberen.
Alleen als het noodgedwongen 'moet' is het wat minder grappig.
Zag dat er ook een aantal n54b30 motoren waren met afgebroken bouten waar de carterpan mee vastzit, hebben jullie dat ook gehad? In ieder geval alvast een setje linkse tappen besteld.. Boutjes van de motorrubbers ook voorzichtig loshalen zag ik ivm kans op vreters. Verder nog tips?
Hopelijk is enkel de carterpakking lek en niet de keering aan de bakzeide, dat is wat minder grappig om op straat te doen. Zo'n oude 5 bak kon je vroeger wel even op je buik parkeren maar dat hoef ik bij deze niet meer te proberen.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik heb geen last gehad van afgebroken boutjes van de carterpan. Maar wel van vreters in de motorsteunen, koste me twee nieuwe, maar op zich geen luxe na 12 jaar. Wel dure grap....
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Knap werk! Ik moet er ook aan geloven. De pakkingen staan in bestelling.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Vandaag nog een kleine ergernis verholpen, misschien komt het bij jullie ook wel bekend voor.
Sinds dat ik de auto in het bezit heb vond ik altijd dat het rempedaal kijhard was als de auto een tijdje stil had gestaan. Oftewel geen rembekrachtiging als de motor niet draait. Dit kan listig zijn als je op een helling staat geparkeerd en je wilt wegrijden.
Oftewel ergens zou een lekje moeten zitten. Lang niks mee gedaan totdat ik dit topic zag:
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=589753
Lang verhaal kort, rubbertje nummer 4 schijnt de boosdoener te zijn.
Deze was vandaag binnen en meteen erin gezet en probleem verholpen
Sinds dat ik de auto in het bezit heb vond ik altijd dat het rempedaal kijhard was als de auto een tijdje stil had gestaan. Oftewel geen rembekrachtiging als de motor niet draait. Dit kan listig zijn als je op een helling staat geparkeerd en je wilt wegrijden.
Oftewel ergens zou een lekje moeten zitten. Lang niks mee gedaan totdat ik dit topic zag:
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=589753
Lang verhaal kort, rubbertje nummer 4 schijnt de boosdoener te zijn.
Deze was vandaag binnen en meteen erin gezet en probleem verholpen