Heb je gewoon commerciële partijen voor. Zelf ook een keer een Nexus smartphone laten doorsturen omdat deze via Google Play niet in NL te bestellen was. Dan herverpakken ze t zelfs
Zelf met Borderlinx gedaan. of Google op 'forward shipping service usa'
https://www.huffingtonpost.com/nancy-la ... 34628.html
Gtech, E90 335i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Zo, vandaag was het droog, ik was vrij en ik had tijd EN zin dus nu lekker de injectoren erin zetten
Alleen voordat ik ging beginnen had ik even in INPA gekeken of ik het menu wel kon vinden van de injectoren, beetje lullig als ze erin zitten en je kan ze niet coderen. Ik had toevallig wat gelezen over een gozer die dat probleem dus had.
Dit was dus bij mij ook het geval. Eerst even een andere versie INPA gedownload en toen werkte het gelukkig.
Eigenlijk beginnen, eentje eruit, nummers opschrijven van de oude en de nieuwe en wisselen maar.
Ik heb er uiteindelijk 5 nieuwe ingezet (er zat al 1 revisie -12 in) zodat ik nu 6x revisie -12 injectoren erin heb zitten.
De ene revisie 11 die erin zat hou ik als reserve mocht er ooit nog 1 kapot gaan.
Gelijk de RB PCV klep erin gezet. Oud vs nieuw:
Ik moest het 'dopje' iets aanpassen anders paste hij er niet in, maar mag geen naam hebben.
Ik heb nogal met wat Toyota motoren gewerkt en herkende dit PCV klepje meteen, dit is dus eigenlijk gewoon een PCV klepje van een 2JZ-GTE (Toyota supra twin turbo)
Moest wel even grinniken dat ze dus Toyota onderdelen gebruiken om het BMW systeem te upgraden Maar goed beter goed gejat als slecht verzonnen.
Ik had nog wat tijd over dus dacht zal eventjes de voorste wastegate wat strakker zetten. Is wel gelukt maar wel een priegel klusje, op de foto het bovenste boutje met de ringetjes ertussen.
@Ballistic, thanks voor de duidelijke uitleg+foto's, scheelde een hoop Ik heb er uiteindelijk 2 ringen per boutje tussen gedaan. Hij is nu rammelvrij dus weer lekker met de ramen open rijden zonder me dood te irriteren. Ook met koude start is het nu heerlijk stil. (op de performance uitlaat na Deze wil ik nog wel een keer vervangen door een orginele...Ik word oud denk...
Alleen voordat ik ging beginnen had ik even in INPA gekeken of ik het menu wel kon vinden van de injectoren, beetje lullig als ze erin zitten en je kan ze niet coderen. Ik had toevallig wat gelezen over een gozer die dat probleem dus had.
Dit was dus bij mij ook het geval. Eerst even een andere versie INPA gedownload en toen werkte het gelukkig.
Eigenlijk beginnen, eentje eruit, nummers opschrijven van de oude en de nieuwe en wisselen maar.
Ik heb er uiteindelijk 5 nieuwe ingezet (er zat al 1 revisie -12 in) zodat ik nu 6x revisie -12 injectoren erin heb zitten.
De ene revisie 11 die erin zat hou ik als reserve mocht er ooit nog 1 kapot gaan.
Gelijk de RB PCV klep erin gezet. Oud vs nieuw:
Ik moest het 'dopje' iets aanpassen anders paste hij er niet in, maar mag geen naam hebben.
Ik heb nogal met wat Toyota motoren gewerkt en herkende dit PCV klepje meteen, dit is dus eigenlijk gewoon een PCV klepje van een 2JZ-GTE (Toyota supra twin turbo)
Moest wel even grinniken dat ze dus Toyota onderdelen gebruiken om het BMW systeem te upgraden Maar goed beter goed gejat als slecht verzonnen.
Ik had nog wat tijd over dus dacht zal eventjes de voorste wastegate wat strakker zetten. Is wel gelukt maar wel een priegel klusje, op de foto het bovenste boutje met de ringetjes ertussen.
@Ballistic, thanks voor de duidelijke uitleg+foto's, scheelde een hoop Ik heb er uiteindelijk 2 ringen per boutje tussen gedaan. Hij is nu rammelvrij dus weer lekker met de ramen open rijden zonder me dood te irriteren. Ook met koude start is het nu heerlijk stil. (op de performance uitlaat na Deze wil ik nog wel een keer vervangen door een orginele...Ik word oud denk...
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Goed bezig! Wat zal het blok weer lekker lopen
Raar dat je iets moest aanpassen bij het vervangen van die PCV valve. Bij mij ging hij er zo in.
Ik ben benieuwd of de storingscodes nog terug komen.
Raar dat je iets moest aanpassen bij het vervangen van die PCV valve. Bij mij ging hij er zo in.
Ik ben benieuwd of de storingscodes nog terug komen.
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
gister een dagje vrij, goed weer en ruim boven het vriespunt dus goed weer om nog wat 'achterstallige' klusjes af te vinken.
Als eerste heb ik de performance uitlaat gewisseld door een originele van een E90 335i LCI. Het geluid is mooi van de performance demper maar ik hecht toch meer waarde aan een stille auto.
Ook nog even de kachelmotor uit elkaar gehaald en beide lagers gesmeerd, het ene vogeltje wat zich af en toe liet horen werd ondertussen al meer als een nest vol dus dat werd ik ook goed zat. Kijken of dit helpt anders een nieuwe erin. Er zitten dus 2 lagertjes in ipv 1 dus door het ventilatierooster wat wd40 spuiten is leuk als het helpt maar als het onderste lagertje piept gaat je dat niet lukken.
Laatst nog wat grappig ontdekt, onze heeft hij geen af fabriek Bluetooth maar nu zat ik te scannen in de auto op Bluetooth en vond ik toch een carkit en ik kon zelfs connecten, wat blijkt zit er dus toch een Parrot carkit in de auto. Ik kon alleen niet opnemen dus er moest ergens nog een display verstopt zitten. Na wat speurwerk kon ik wel de module en microfoon vinden maar helaas was het bedieningspaneel weggeknipt.. Afijn nieuw bedieningspaneel van 20euro erin geklikt en het werkt weer. Deze heb ik weggewerkt in de asbak dus wel mooi onzichtbaar.
Ook heb ik de koplampsproeiers uit gecodeerd (ruitensproeier was niet aan te slepen) en digitale snelheid in de cockpit geactiveerd en 1 touch omhoog van de ramen bij deur open aangezet.
Volgende keer de koelslang, chargepipe en pakkingen van oliefilterhuis + walnut blasting.
Als eerste heb ik de performance uitlaat gewisseld door een originele van een E90 335i LCI. Het geluid is mooi van de performance demper maar ik hecht toch meer waarde aan een stille auto.
Ook nog even de kachelmotor uit elkaar gehaald en beide lagers gesmeerd, het ene vogeltje wat zich af en toe liet horen werd ondertussen al meer als een nest vol dus dat werd ik ook goed zat. Kijken of dit helpt anders een nieuwe erin. Er zitten dus 2 lagertjes in ipv 1 dus door het ventilatierooster wat wd40 spuiten is leuk als het helpt maar als het onderste lagertje piept gaat je dat niet lukken.
Laatst nog wat grappig ontdekt, onze heeft hij geen af fabriek Bluetooth maar nu zat ik te scannen in de auto op Bluetooth en vond ik toch een carkit en ik kon zelfs connecten, wat blijkt zit er dus toch een Parrot carkit in de auto. Ik kon alleen niet opnemen dus er moest ergens nog een display verstopt zitten. Na wat speurwerk kon ik wel de module en microfoon vinden maar helaas was het bedieningspaneel weggeknipt.. Afijn nieuw bedieningspaneel van 20euro erin geklikt en het werkt weer. Deze heb ik weggewerkt in de asbak dus wel mooi onzichtbaar.
Ook heb ik de koplampsproeiers uit gecodeerd (ruitensproeier was niet aan te slepen) en digitale snelheid in de cockpit geactiveerd en 1 touch omhoog van de ramen bij deur open aangezet.
Volgende keer de koelslang, chargepipe en pakkingen van oliefilterhuis + walnut blasting.
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ben bang dat het geen toeval is
Goed geprijsd en goede kwaliteit.
Bij een maat van me was zijn originele eraf geklapt en die is jonger en had ook minder kilometers als de mijne gelopen en ik rij nog steeds met de originele...
Goed geprijsd en goede kwaliteit.
Bij een maat van me was zijn originele eraf geklapt en die is jonger en had ook minder kilometers als de mijne gelopen en ik rij nog steeds met de originele...
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Tijdens renmen?
WD40 via t interieurfilter werkt bij mij gelukkig al jaren, maar inderdaad zal dat niet altijd/bij iedereen afdoende zijn.
WD40 via t interieurfilter werkt bij mij gelukkig al jaren, maar inderdaad zal dat niet altijd/bij iedereen afdoende zijn.
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Via het interieurfilter is meer schroefjes los halen als de kachelmotor eruit halen
2 schroefjes van de onderplaat eruit, stekker van de kachelmotor eraf en de kachelmotor 30 graden en hij is eruit.
2 schroefjes van de onderplaat eruit, stekker van de kachelmotor eraf en de kachelmotor 30 graden en hij is eruit.
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Goed bezig
De blower in mijn e46 heeft begint ook geluiden te maken bij het wegrijden. Gelukkig is het alleen de eerste paar km. Tijdens koud weer lijkt het erger te zijn. Heb via de interieurfilter gekeken, maar kom ik nooit bij met WD40. Binnenkort ook maar uitbouwen en smeren.
De blower in mijn e46 heeft begint ook geluiden te maken bij het wegrijden. Gelukkig is het alleen de eerste paar km. Tijdens koud weer lijkt het erger te zijn. Heb via de interieurfilter gekeken, maar kom ik nooit bij met WD40. Binnenkort ook maar uitbouwen en smeren.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Looking good. Die chargepipe kunnen ze er net zo goed voor je in zetten tijdens de walnut blast. Dan ligt toch dat geheel los.
Mijn ventilator was vastgevroren laatst. Ik kreeg helemaal geen ventilatie meer s'ochtends bij een koude start. Na een paar uur in de parkeergarage deed hij het plots weer.
Ik heb voor een paar tientjes de complete ventilator vervangen (excl regelmodule)
Mijn ventilator was vastgevroren laatst. Ik kreeg helemaal geen ventilatie meer s'ochtends bij een koude start. Na een paar uur in de parkeergarage deed hij het plots weer.
Ik heb voor een paar tientjes de complete ventilator vervangen (excl regelmodule)