Gtech, E90 335i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb je gewoon commerciële partijen voor. Zelf ook een keer een Nexus smartphone laten doorsturen omdat deze via Google Play niet in NL te bestellen was. Dan herverpakken ze t zelfs :)
Zelf met Borderlinx gedaan. of Google op 'forward shipping service usa'
https://www.huffingtonpost.com/nancy-la ... 34628.html


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Zo, vandaag was het droog, ik was vrij en ik had tijd EN zin dus nu lekker de injectoren erin zetten 8)

Alleen voordat ik ging beginnen had ik even in INPA gekeken of ik het menu wel kon vinden van de injectoren, beetje lullig als ze erin zitten en je kan ze niet coderen. Ik had toevallig wat gelezen over een gozer die dat probleem dus had.

Dit was dus bij mij ook het geval. Eerst even een andere versie INPA gedownload en toen werkte het gelukkig.

Afbeelding

Eigenlijk beginnen, eentje eruit, nummers opschrijven van de oude en de nieuwe en wisselen maar.

Afbeelding

Ik heb er uiteindelijk 5 nieuwe ingezet (er zat al 1 revisie -12 in) zodat ik nu 6x revisie -12 injectoren erin heb zitten.

De ene revisie 11 die erin zat hou ik als reserve mocht er ooit nog 1 kapot gaan.

Gelijk de RB PCV klep erin gezet. Oud vs nieuw:

Afbeelding

Ik moest het 'dopje' iets aanpassen anders paste hij er niet in, maar mag geen naam hebben.

Afbeelding

Ik heb nogal met wat Toyota motoren gewerkt en herkende dit PCV klepje meteen, dit is dus eigenlijk gewoon een PCV klepje van een 2JZ-GTE (Toyota supra twin turbo)

Moest wel even grinniken dat ze dus Toyota onderdelen gebruiken om het BMW systeem te upgraden :lol: Maar goed beter goed gejat als slecht verzonnen.

Ik had nog wat tijd over dus dacht zal eventjes de voorste wastegate wat strakker zetten. Is wel gelukt maar wel een priegel klusje, op de foto het bovenste boutje met de ringetjes ertussen.

Afbeelding

@Ballistic, thanks voor de duidelijke uitleg+foto's, scheelde een hoop :ja: Ik heb er uiteindelijk 2 ringen per boutje tussen gedaan. Hij is nu rammelvrij dus weer lekker met de ramen open rijden zonder me dood te irriteren. Ook met koude start is het nu heerlijk stil. (op de performance uitlaat na :lol: Deze wil ik nog wel een keer vervangen door een orginele...Ik word oud denk...
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Goed bezig! Wat zal het blok weer lekker lopen :Klappen:

Raar dat je iets moest aanpassen bij het vervangen van die PCV valve. Bij mij ging hij er zo in.
Ik ben benieuwd of de storingscodes nog terug komen.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Lekker bezig weer!

Ik kon de pcv valve van rb er ook zo inzetten zonder iets aan te passen.
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Hm apart, het viel wel mee hoor maar als ik hem blind aan zou draaien zou je wel iets forceren.
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

gister een dagje vrij, goed weer en ruim boven het vriespunt dus goed weer om nog wat 'achterstallige' klusjes af te vinken.

Als eerste heb ik de performance uitlaat gewisseld door een originele van een E90 335i LCI. Het geluid is mooi van de performance demper maar ik hecht toch meer waarde aan een stille auto.

Afbeelding

Ook nog even de kachelmotor uit elkaar gehaald en beide lagers gesmeerd, het ene vogeltje wat zich af en toe liet horen werd ondertussen al meer als een nest vol dus dat werd ik ook goed zat. Kijken of dit helpt anders een nieuwe erin. Er zitten dus 2 lagertjes in ipv 1 dus door het ventilatierooster wat wd40 spuiten is leuk als het helpt maar als het onderste lagertje piept gaat je dat niet lukken.

Afbeelding
Afbeelding

Laatst nog wat grappig ontdekt, onze heeft hij geen af fabriek Bluetooth maar nu zat ik te scannen in de auto op Bluetooth en vond ik toch een carkit en ik kon zelfs connecten, wat blijkt zit er dus toch een Parrot carkit in de auto. Ik kon alleen niet opnemen dus er moest ergens nog een display verstopt zitten. Na wat speurwerk kon ik wel de module en microfoon vinden maar helaas was het bedieningspaneel weggeknipt.. Afijn nieuw bedieningspaneel van 20euro erin geklikt en het werkt weer. Deze heb ik weggewerkt in de asbak dus wel mooi onzichtbaar.

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik de koplampsproeiers uit gecodeerd (ruitensproeier was niet aan te slepen) en digitale snelheid in de cockpit geactiveerd en 1 touch omhoog van de ramen bij deur open aangezet.

Volgende keer de koelslang, chargepipe en pakkingen van oliefilterhuis + walnut blasting.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Lekker bezig geweest weer!

Mooie CP, heb ik ook!
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ben bang dat het geen toeval is :ja:

Goed geprijsd en goede kwaliteit.

Bij een maat van me was zijn originele eraf geklapt en die is jonger en had ook minder kilometers als de mijne gelopen en ik rij nog steeds met de originele...
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Haha, mooi dat je zo ervaringen van elkaar goed kunt delen en gebruiken. Mijne had ook nog de originele erop, maar was ook niet gechipt dus dat scheelt.
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Maakte je kachel vaak een tjilpend geluid tijdens remmen? Of is t gewoon random
335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Soms met remmen inderdaad maar ook random.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Tijdens renmen?
WD40 via t interieurfilter werkt bij mij gelukkig al jaren, maar inderdaad zal dat niet altijd/bij iedereen afdoende zijn.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Via het interieurfilter is meer schroefjes los halen als de kachelmotor eruit halen :mrgreen:

2 schroefjes van de onderplaat eruit, stekker van de kachelmotor eraf en de kachelmotor 30 graden en hij is eruit.
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Goed bezig :ja:

De blower in mijn e46 heeft begint ook geluiden te maken bij het wegrijden. Gelukkig is het alleen de eerste paar km. Tijdens koud weer lijkt het erger te zijn. Heb via de interieurfilter gekeken, maar kom ik nooit bij met WD40. Binnenkort ook maar uitbouwen en smeren.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Looking good. Die chargepipe kunnen ze er net zo goed voor je in zetten tijdens de walnut blast. Dan ligt toch dat geheel los.

Mijn ventilator was vastgevroren laatst. Ik kreeg helemaal geen ventilatie meer s'ochtends bij een koude start. Na een paar uur in de parkeergarage deed hij het plots weer.
Ik heb voor een paar tientjes de complete ventilator vervangen (excl regelmodule)
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”