Gtech, E90 335i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Aangezien de startmotor wat trager rond ging met dit koude weer maar even een verse accu erin gezet.

Oude 'BMW' accu, lees: Varta:

Afbeelding

Nieuwe:

Afbeelding

Vet voor de accu polen:

Afbeelding

Vervanging aangeven, blijkbaar was het nog de originele, lang volgehouden:

Afbeelding

Vorig jaar zag ik wat kleine droogtescheuren in de remslangen aan de voorkant, was nog geen afkeur maar neem geen risico, gewoon vervangen.

Afbeelding

Zo loopt je systeem niet leeg:

Afbeelding

Voor de carterpan pakking is het mij toch echt nog te koud buiten :yuck:


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je wilt de carterpanpakking zonder brug doen? Pittig klusje. Ooit zoiets eerder gedaan (subframe laten zakken)? Ik denk niet dat ik t zelf aan zou durven. Je hebt ook een motorsteun/takel nodig.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Weer wat noodzakelijk onderhoud achter de rug. Geeft ook een hoed gevoel. Carterpakking zonder brug buiten zou ik nu zeker niet doen, heb het vorig jaar op de brug gedaan en was best een klusje maar wel te doen op je rug hoor, al moet je auto best een stukje omhoog denk ik om er goed bij te kunnen. Steunbalk over de motor heen om hem aan op te hangen en je kan de motorsteunen loshalen van het subframe. Ik heb zo’n ding van Datona gehaald in de aanbieding, werkt prima (wel de extra stabiele versie)
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Dutch79 schreef:Je wilt de carterpanpakking zonder brug doen? Pittig klusje. Ooit zoiets eerder gedaan (subframe laten zakken)? Ik denk niet dat ik t zelf aan zou durven. Je hebt ook een motorsteun/takel nodig.


Neuh maar ik denk dat het wel te doen is, zeker als het een paar graden warmer is.

De motorsteun kan ik denk wel lenen bij een garage om de hoek.
BMWcoder schreef:Weer wat noodzakelijk onderhoud achter de rug. Geeft ook een hoed gevoel. Carterpakking zonder brug buiten zou ik nu zeker niet doen, heb het vorig jaar op de brug gedaan en was best een klusje maar wel te doen op je rug hoor, al moet je auto best een stukje omhoog denk ik om er goed bij te kunnen. Steunbalk over de motor heen om hem aan op te hangen en je kan de motorsteunen loshalen van het subframe. Ik heb zo’n ding van Datona gehaald in de aanbieding, werkt prima (wel de extra stabiele versie)
Of Indd de aanbiedingen even afwachten :ja: alleen verkopen ze die niet meer zo lijkt het.
In je topic stonden ook nog een aantal tips die zal ik zeker meenemen!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”