Gtech, E90 335i
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Thanks, dit zijn relatief betaalbare en makkelijke upgrades en dat is altijd leuk om te doen.
Nee die pons tool heb ik via ebay gescoord een tijdje terug. Ik weet niet waar je vandaan komt anders als het zo ver is kom je hem maar halen
Het gat boren gaat natuurlijk ook prima maar met deze tool wordt het gewoon net even wat netter en je hebt geen bramen.
Nee die pons tool heb ik via ebay gescoord een tijdje terug. Ik weet niet waar je vandaan komt anders als het zo ver is kom je hem maar halen
Het gat boren gaat natuurlijk ook prima maar met deze tool wordt het gewoon net even wat netter en je hebt geen bramen.
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Mooi project Ik hoop dat je nog wel tijd overhoudt om te genieten van het rijden..
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Haha thanks, ja ik moet zeggen ik vind sleutelen nooit vervelend. Zeker als het uiteindelijk ook nog werkt
Langzaam aan ook een beetje spulletjes verzamelen voor de walnut blaster. (166k gelopen en het is nog nooit gedaan) Dat gaat het volgende project worden.
Had de auto ook uitgelezen en gaf iets met onregelmatige motorloop ( Code '29DB' smooth running, Segment time measurement), misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
2FA3 staat voor 'Coding missing' kan dat door het tunen komen? Er zit een flash in van mosselman.
Langzaam aan ook een beetje spulletjes verzamelen voor de walnut blaster. (166k gelopen en het is nog nooit gedaan) Dat gaat het volgende project worden.
Had de auto ook uitgelezen en gaf iets met onregelmatige motorloop ( Code '29DB' smooth running, Segment time measurement), misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
2FA3 staat voor 'Coding missing' kan dat door het tunen komen? Er zit een flash in van mosselman.
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Nee nog niet, ik ben de laatste spulletjes aan het hamsteren voor de walnut blasting wat betreft de carbon buildup in de inlaat. Dan moet toch weer de parafaanplaat eraf dus dan kan dat mooi tegelijk.
Meteen pakkingen gehaald voor het oliefilterhuis aangezien die ook vaak gaan lekken.
De chargepipe is ook nog stnd en 160dkm oud dus die moet misschien ook maar meteen. Is daar ook een vervanger voor waar de rest van je recirculatie kleppen enzo gewoon weer op past? Ik hoef niet van die fluitketels erop liever de originele. Of kom ik dan gewoon weer op een originele uit?
Van de week had ik de INPA aangeslingerd om de regensensor opnieuw te initialiseren maar zag toen dat er 2 andere fouten in de dme stonden, iets met boost limit en 3x raden...
Een vanos magneetventiel. zeg ik tegen het vrouwtje: is het storingslampje toevallig laatst gaan branden? 'Oh ja laatst een keer maar met gele en oranje lampjes mag ik gewoon door rijden toch?' Ehm juist ja. Deze ook maar besteld.
Meteen pakkingen gehaald voor het oliefilterhuis aangezien die ook vaak gaan lekken.
De chargepipe is ook nog stnd en 160dkm oud dus die moet misschien ook maar meteen. Is daar ook een vervanger voor waar de rest van je recirculatie kleppen enzo gewoon weer op past? Ik hoef niet van die fluitketels erop liever de originele. Of kom ik dan gewoon weer op een originele uit?
Van de week had ik de INPA aangeslingerd om de regensensor opnieuw te initialiseren maar zag toen dat er 2 andere fouten in de dme stonden, iets met boost limit en 3x raden...
Een vanos magneetventiel. zeg ik tegen het vrouwtje: is het storingslampje toevallig laatst gaan branden? 'Oh ja laatst een keer maar met gele en oranje lampjes mag ik gewoon door rijden toch?' Ehm juist ja. Deze ook maar besteld.
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Zijn genoeg chargerpipen te krijgen waar de oem valves opkunnen, ik ben zelf erg tevreden met mijn vrsf chargerpipe.Gtech schreef:
De chargepipe is ook nog stnd en 160dkm oud dus die moet misschien ook maar meteen. Is daar ook een vervanger voor waar de rest van je recirculatie kleppen enzo gewoon weer op past? Ik hoef niet van die fluitketels erop liever de originele. Of kom ik dan gewoon weer op een originele uit?
.
E92 335i 07
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik vind de chargepipes eigenlijk alleen met normale slangaansluitingen. Orgineel zitten de diverter valves met een soort kliksluiting, denk dat ze er dan af ploppen omdat ze geen kraagje hebben.
Als je toevallig een chargepipe tegenkomt waar ze wel op kunnen hoor ik het graag
Vandaag een VANOS magneetventiel vervangen.
De uitlaatzijde gaf hij aan, kan kloppen er zat nog een oude in met een oud nummer. Volgens REALOEM is de 11367516293 (oud) vervangen door 11367585425 (nieuw) en dat klopt dan met mijn situatie.
Slecht te zien maar de inlaatzijde is al eens vervangen, dit is te zien aan het nieuwe nummer dat er op staat.
Ik heb ook meteen de fouten en de adaptiewaardes even gereset.
Meteen ook even preventief de 'tie-rap mod' gedaan. Scheen dat sommige last hadden van een rammelende stekker.
Als je toevallig een chargepipe tegenkomt waar ze wel op kunnen hoor ik het graag
Vandaag een VANOS magneetventiel vervangen.
De uitlaatzijde gaf hij aan, kan kloppen er zat nog een oude in met een oud nummer. Volgens REALOEM is de 11367516293 (oud) vervangen door 11367585425 (nieuw) en dat klopt dan met mijn situatie.
Slecht te zien maar de inlaatzijde is al eens vervangen, dit is te zien aan het nieuwe nummer dat er op staat.
Ik heb ook meteen de fouten en de adaptiewaardes even gereset.
Meteen ook even preventief de 'tie-rap mod' gedaan. Scheen dat sommige last hadden van een rammelende stekker.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Leuke bimmer!
Hoe loopt het blok? De reden waarom ik het vraag is omdat ik een 138-01 injector op de foto zie zitten. Deze zijn uit 2007 en het lijkt mij onmogelijk dat deze nog fatsoenlijk zijn werk doet.
Ook zie ik een index 12 injector. Ik kan de cilinderbanken niet opmaken uit de foto maar deze zou iig niet in de zelfde bank mogen zitten als index 9 injectoren of lager.
De originele diverter valves monteer je op de chargepipe d.m.v. een stukje rubber slang en slangenklemmen.
Hoe loopt het blok? De reden waarom ik het vraag is omdat ik een 138-01 injector op de foto zie zitten. Deze zijn uit 2007 en het lijkt mij onmogelijk dat deze nog fatsoenlijk zijn werk doet.
Ook zie ik een index 12 injector. Ik kan de cilinderbanken niet opmaken uit de foto maar deze zou iig niet in de zelfde bank mogen zitten als index 9 injectoren of lager.
De originele diverter valves monteer je op de chargepipe d.m.v. een stukje rubber slang en slangenklemmen.
- Gtech
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Knalt die er dan niet af? Omdat er op de diverter valve geen kraagje zit. Ik ben altijd een zeurpiet met dat soort dingen haha.
Wat de injectors betreft, ik heb dat ook gelezen maar je codeert ze toch apart zou je zeggen dus hij weet van elke individuele injector zijn correctie?
Maargoed het was me ook al opgevallen, het is wel een zooitje inderdaad, van cilinder 1 naar 6:
01, 12, 01, 01, 01, 11
Als ik nou 1 nieuwe 12 koop voor cilinder 3 en wissel de 11 naar cilinder 1 zou het dan opgelost zijn?
Dan krijg je
11, 12, 12, 01, 01, 01
Ik begreep dat je 11 en hoger wel per stuk mag vervangen en samen mag gebruiken.
Je kan natuurlijk ook alles vervangen door 12 maar ja.. Waar heb jij ze gekocht als ik vragen mag?
Hij loopt Indd niet optimaal maar niet verschrikkelijk slecht, wou eerst de walnut blast nog doen en andere software ivm de rare coding error.
PS Thanks voor je oplettendheid.
Wat de injectors betreft, ik heb dat ook gelezen maar je codeert ze toch apart zou je zeggen dus hij weet van elke individuele injector zijn correctie?
Maargoed het was me ook al opgevallen, het is wel een zooitje inderdaad, van cilinder 1 naar 6:
01, 12, 01, 01, 01, 11
Als ik nou 1 nieuwe 12 koop voor cilinder 3 en wissel de 11 naar cilinder 1 zou het dan opgelost zijn?
Dan krijg je
11, 12, 12, 01, 01, 01
Ik begreep dat je 11 en hoger wel per stuk mag vervangen en samen mag gebruiken.
Je kan natuurlijk ook alles vervangen door 12 maar ja.. Waar heb jij ze gekocht als ik vragen mag?
Hij loopt Indd niet optimaal maar niet verschrikkelijk slecht, wou eerst de walnut blast nog doen en andere software ivm de rare coding error.
PS Thanks voor je oplettendheid.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
De diverter valves blijven wel vast zitten. Zelfs bij Stage2+ hebben we het maar over 18psi/1.25bar. Dat valt allemaal wel mee.
Qua injectors zou ik z.s.m. de index 1's vervangen door nieuwe 12 injectoren.
Er is nu een onregelmatige (te veel) toevoer van brandstof in een aantal cilinders wat waarschijnlijk je eerder beschreven onregelmatige motorloop codes kan veroorzaken. Dit geeft vermogensverlies en een wolk roet uit de uitlaat wanneer je hem op zijn staart trapt alsof je een gechipte diesel rijdt
Erger is waarschijnlijk het lekken van de injectoren wanneer de motor uit staat. Hierdoor zal hij rommelig starten i.v.m. het feit dat er te veel brandstof in de cilinder aanwezig is. Worst case scenario loopt dit langs de zuigerringen naar beneden waar het de olie afbreekt en voor permanente schade aan de zuiger, zuigerringen en cilinderwand kan zorgen.
https://www.fcpeuro.com/products/bmw-fu ... 3537585261 incl levenslange garantie.
Qua injectors zou ik z.s.m. de index 1's vervangen door nieuwe 12 injectoren.
Er is nu een onregelmatige (te veel) toevoer van brandstof in een aantal cilinders wat waarschijnlijk je eerder beschreven onregelmatige motorloop codes kan veroorzaken. Dit geeft vermogensverlies en een wolk roet uit de uitlaat wanneer je hem op zijn staart trapt alsof je een gechipte diesel rijdt
Erger is waarschijnlijk het lekken van de injectoren wanneer de motor uit staat. Hierdoor zal hij rommelig starten i.v.m. het feit dat er te veel brandstof in de cilinder aanwezig is. Worst case scenario loopt dit langs de zuigerringen naar beneden waar het de olie afbreekt en voor permanente schade aan de zuiger, zuigerringen en cilinderwand kan zorgen.
https://www.fcpeuro.com/products/bmw-fu ... 3537585261 incl levenslange garantie.
Laatst gewijzigd door Ballistic op 16 okt 2017, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mitta335
- VIP Driver
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
- Type Auto: 335i E92
- Locatie: Bollenstreek
Setje (6) injectoren incl invoerkosten(btw bla bla) kost je ongeveer 1000€. Het is toch krom dat het goedkoper is dan gewoon bij de dealer bestellen scheelt je zo 200€
335i E92 08' S1000R 15'