Gtech, E90 335i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Netjes!! :ja:


335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Goed bezig! Netjes gedaan, je ziet er niks van. Wil ik ook nog weleens een keer doen, zat dat ponsje bij de retrofit kit?
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Thanks, dit zijn relatief betaalbare en makkelijke upgrades en dat is altijd leuk om te doen.
Nee die pons tool heb ik via ebay gescoord een tijdje terug. Ik weet niet waar je vandaan komt anders als het zo ver is kom je hem maar halen :)
Het gat boren gaat natuurlijk ook prima maar met deze tool wordt het gewoon net even wat netter en je hebt geen bramen.
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Mooi project :ja: Ik hoop dat je nog wel tijd overhoudt om te genieten van het rijden.. :lol:
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Haha thanks, ja ik moet zeggen ik vind sleutelen nooit vervelend. Zeker als het uiteindelijk ook nog werkt ;)

Langzaam aan ook een beetje spulletjes verzamelen voor de walnut blaster. (166k gelopen en het is nog nooit gedaan) Dat gaat het volgende project worden.

Had de auto ook uitgelezen en gaf iets met onregelmatige motorloop ( Code '29DB' smooth running, Segment time measurement), misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Afbeelding

2FA3 staat voor 'Coding missing' kan dat door het tunen komen? Er zit een flash in van mosselman.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo he, jij laat je handen even wapperen zeg. Heel kundig. :Klappen:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

RB pcv al gezet?
335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Nee nog niet, ik ben de laatste spulletjes aan het hamsteren voor de walnut blasting wat betreft de carbon buildup in de inlaat. Dan moet toch weer de parafaanplaat eraf dus dan kan dat mooi tegelijk.

Meteen pakkingen gehaald voor het oliefilterhuis aangezien die ook vaak gaan lekken.

De chargepipe is ook nog stnd en 160dkm oud dus die moet misschien ook maar meteen. Is daar ook een vervanger voor waar de rest van je recirculatie kleppen enzo gewoon weer op past? Ik hoef niet van die fluitketels erop liever de originele. Of kom ik dan gewoon weer op een originele uit?

Van de week had ik de INPA aangeslingerd om de regensensor opnieuw te initialiseren maar zag toen dat er 2 andere fouten in de dme stonden, iets met boost limit en 3x raden...
Een vanos magneetventiel. :Hosanna: zeg ik tegen het vrouwtje: is het storingslampje toevallig laatst gaan branden? 'Oh ja laatst een keer maar met gele en oranje lampjes mag ik gewoon door rijden toch?' Ehm juist ja. :roll: Deze ook maar besteld.
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Gtech schreef:
De chargepipe is ook nog stnd en 160dkm oud dus die moet misschien ook maar meteen. Is daar ook een vervanger voor waar de rest van je recirculatie kleppen enzo gewoon weer op past? Ik hoef niet van die fluitketels erop liever de originele. Of kom ik dan gewoon weer op een originele uit?
.
Zijn genoeg chargerpipen te krijgen waar de oem valves opkunnen, ik ben zelf erg tevreden met mijn vrsf chargerpipe.
E92 335i 07
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik vind de chargepipes eigenlijk alleen met normale slangaansluitingen. Orgineel zitten de diverter valves met een soort kliksluiting, denk dat ze er dan af ploppen omdat ze geen kraagje hebben.

Afbeelding

Als je toevallig een chargepipe tegenkomt waar ze wel op kunnen hoor ik het graag :)

Vandaag een VANOS magneetventiel vervangen.

Afbeelding

De uitlaatzijde gaf hij aan, kan kloppen er zat nog een oude in met een oud nummer. Volgens REALOEM is de 11367516293 (oud) vervangen door 11367585425 (nieuw) en dat klopt dan met mijn situatie.

Afbeelding

Slecht te zien maar de inlaatzijde is al eens vervangen, dit is te zien aan het nieuwe nummer dat er op staat.

Afbeelding

Ik heb ook meteen de fouten en de adaptiewaardes even gereset.


Meteen ook even preventief de 'tie-rap mod' gedaan. Scheen dat sommige last hadden van een rammelende stekker.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Leuke bimmer!

Hoe loopt het blok? De reden waarom ik het vraag is omdat ik een 138-01 injector op de foto zie zitten. Deze zijn uit 2007 en het lijkt mij onmogelijk dat deze nog fatsoenlijk zijn werk doet.

Ook zie ik een index 12 injector. Ik kan de cilinderbanken niet opmaken uit de foto maar deze zou iig niet in de zelfde bank mogen zitten als index 9 injectoren of lager.

De originele diverter valves monteer je op de chargepipe d.m.v. een stukje rubber slang en slangenklemmen.
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Knalt die er dan niet af? Omdat er op de diverter valve geen kraagje zit. Ik ben altijd een zeurpiet met dat soort dingen haha.

Afbeelding

Wat de injectors betreft, ik heb dat ook gelezen maar je codeert ze toch apart zou je zeggen dus hij weet van elke individuele injector zijn correctie?

Maargoed het was me ook al opgevallen, het is wel een zooitje inderdaad, van cilinder 1 naar 6:

01, 12, 01, 01, 01, 11

Als ik nou 1 nieuwe 12 koop voor cilinder 3 en wissel de 11 naar cilinder 1 zou het dan opgelost zijn?

Dan krijg je

11, 12, 12, 01, 01, 01

Ik begreep dat je 11 en hoger wel per stuk mag vervangen en samen mag gebruiken.

Je kan natuurlijk ook alles vervangen door 12 maar ja.. Waar heb jij ze gekocht als ik vragen mag?

Hij loopt Indd niet optimaal maar niet verschrikkelijk slecht, wou eerst de walnut blast nog doen en andere software ivm de rare coding error.

PS Thanks voor je oplettendheid.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

De diverter valves blijven wel vast zitten. Zelfs bij Stage2+ hebben we het maar over 18psi/1.25bar. Dat valt allemaal wel mee.

Qua injectors zou ik z.s.m. de index 1's vervangen door nieuwe 12 injectoren.
Er is nu een onregelmatige (te veel) toevoer van brandstof in een aantal cilinders wat waarschijnlijk je eerder beschreven onregelmatige motorloop codes kan veroorzaken. Dit geeft vermogensverlies en een wolk roet uit de uitlaat wanneer je hem op zijn staart trapt alsof je een gechipte diesel rijdt :duh:

Erger is waarschijnlijk het lekken van de injectoren wanneer de motor uit staat. Hierdoor zal hij rommelig starten i.v.m. het feit dat er te veel brandstof in de cilinder aanwezig is. Worst case scenario loopt dit langs de zuigerringen naar beneden waar het de olie afbreekt en voor permanente schade aan de zuiger, zuigerringen en cilinderwand kan zorgen.

https://www.fcpeuro.com/products/bmw-fu ... 3537585261 incl levenslange garantie.
Laatst gewijzigd door Ballistic op 16 okt 2017, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Setje (6) injectoren incl invoerkosten(btw bla bla) kost je ongeveer 1000€. Het is toch krom dat het goedkoper is dan gewoon bij de dealer bestellen :Dubbel: scheelt je zo 200€
335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

En dan staat er nog "Made in Italy" op die krengen ook. Daar zakt je broek van af :?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”