BMW E91 335i Touring Le Mans Blue van Mr Bullet (Verkocht)
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Mijn bumpstops heb ik vorig jaar nog vervangen. Dempers zitten er nu 100k onder sinds de aflevering en werken nog prima, alleen het rubber van de bumpstops was vergaan
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, logisch dat je het na 2 ton merkt (als ze zo oud zijn)
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
De BMW heeft een nachtje langer bij Offenga gelogeerd dan oorspronkelijk de bedoeling was. Vandaag weer ophalen.
Heb de volgende update al klaarliggen om in te bouwen als ik hem goed het gesoldeerd.
Op afstandbedienbare aan/uit schakelaar voor de uitlaatklep
Heb de volgende update al klaarliggen om in te bouwen als ik hem goed het gesoldeerd.
Op afstandbedienbare aan/uit schakelaar voor de uitlaatklep
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
De standaard klep of zo'n cutout/open uitlaat?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En wat is het voordeel tov de standaard werking voor jou dan? Normaliter gaat ie na het opwarmen toch ook open?
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Overwogen maar ik vind de auto laag genoeg en de kosten voor een schroefset vond ik te hoog. Nu ben ik met Sachs onderdelen voor rond de 500 klaar (voor en achter samen) Bilstein ging al snel naar 1200 euro all-in. Al mijn vorige wagens heb ik wel stevig verlaagd enzo maar heb op één of andere manier die drang niet bij de BMW.
Leuk voor mij maar wil de buren te vriend houden. Mijn vrouw neemt de auto ook mee naar clienten en dan wil ze dat ie stil is dus ik wilde gewoon een bediening erop maken zodat ik hem open kan zetten als ik ermee rij.
Klep gaat dicht bij het starten (vacuumdruk bouwt dan op) van de auto en blijft dicht. Tenzij je boven de 2500 toeren komt. Als je lange ritten rijdt op cruise dan blijft de klep ook dicht. Ik rij in de stad altijd met de klep open alleen als ik in de ochtend of avond thuis komt dan dreunt het enorm tussen de huizen in.Dutch79 schreef:En wat is het voordeel tov de standaard werking voor jou dan? Normaliter gaat ie na het opwarmen toch ook open?
Leuk voor mij maar wil de buren te vriend houden. Mijn vrouw neemt de auto ook mee naar clienten en dan wil ze dat ie stil is dus ik wilde gewoon een bediening erop maken zodat ik hem open kan zetten als ik ermee rij.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Bilstein B14 is de schroefset... B12 is Bilstein B8 met Pro-kit òf Sportline-veren en zou je voor rond de 800 wel klaar moeten zijn.Mr Bullet schreef:Overwogen maar ik vind de auto laag genoeg en de kosten voor een schroefset vond ik te hoog. Nu ben ik met Sachs onderdelen voor rond de 500 klaar (voor en achter samen) Bilstein ging al snel naar 1200 euro all-in. Al mijn vorige wagens heb ik wel stevig verlaagd enzo maar heb op één of andere manier die drang niet bij de BMW.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Niets mis met Sachs... onder de Compact komt ook gewoon weer Sachs (M Sportonderstel)... en bij mij zit de Sportline eronder omdat de schokdempers echt nodig waren (swoosh-geluid bij drempels) en ik niet de '13 in 1'-dozijn Pro-kit (iedereen rijdt ermee, (no hard feelings)) wilde hebben, maar nog iets lager
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Mijn auto zit nu op 154k km, dus schokdempers komen er ook aan. Alleen ik stoor me momenteel enorm aan het M-sportonderstel. Het is super oncomfortabel, drempels zijn bijna niet te nemen, maar het is alsnog totaal niet sportief. De achterkant zwabbert er maar een beetje bij voor mijn idee. Dus ik ben wel aan het overwegen om naar een Bilstein of Koni setje over te stappen (geen schroefset), dan ben je rond de 700 euro wel klaar als je het zelf monteert.