BMW E91 335i Touring Le Mans Blue van Mr Bullet (Verkocht)

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Paddle wel idd maar de knoppen op het stuur daar gaat het om in dit geval.


Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5083
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Dat wist ik dan weer niet dat hier verschil in zat. Het is dat je je oude stuur al verkocht hebt, anders kon je het binnenwerk uitwisselen.
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Die knoppen hadden op de achterkant geen pinnen in het deel zitten waar je de kabels voor de flippers moet drukken.
Je hebt echt een specifiek nummer nodig hiervoor (61319123287).
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5083
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ah nu snap ik waarom ik dit probleem niet had, heb ze destijds niet via dit kabelboom/stuurknoppaneeltje ingeprikt maar los in een nieuwe OEM stekker geprikt die naar mijn sleepring gaat (alle originele aders 1 voor 1 omgezet in de nieuwe stekker en die van de flippers er bij).
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ik heb ook per flipper 1 pin direct in de zwarte stekker geprikt (en de andere 2 geaard).
Met deze flippers moet je als ik het goed begrepen heb ook 2 weerstanden overbruggen en dan zouden ze het moeten doen. Andere flippers kan uiteraard ook 001
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Onderdelen kwamen met enige vertraging via Auto onderdelen 24 binnen dus gisteravond de auto voor het eerst helemaal in de garage gezet thuis. Paste precies. Net genoeg ruimte over om lekker warm binnen te kunnen werken.

Afbeelding

De bobines van Bosch die erin zaten begonnen minder te worden. Waren al eens vervangen door de vorige eigenaar bij een ton. Nu heb ik gekozen voor de NGK bobines die identiek lijken behalve ander logo. Ook werd wel duidelijk dat ik binnenkort bij Offenga een afspraak moet gaan inplannen voor de kleppendekselpakking (plus oliekoeler pakkingen).

Afbeelding

Heb ook het gevoel dat er een injector iets minder begint te worden (zitten al index 12 injectoren in) dus even eentje op de kop tikken voor het geval dat...
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Vrijdag een afspraak ingepland voor een duur garage bezoekje bij Offenga in het nieuwe jaar. Ze gaan de kleppendekselpakking, oliefilterhuispakkingen enzovoort vervangen. Ik laat ook gelijk de automaat door hun flushen. Dat is even bloeden maar dan kan ze er weer tegenaan. :mrgreen:
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Vorige week in de eerste dagen van het jaar weer even bezig geweest met de bimmer. Ze was aan nieuwe stokjes toe. De brug van mijn zwager was niet eerder beschikbaar helaas dus heb even geduld moeten opbrengen maar ze zitten eronder. Dit was ook geen overbodig luxe. Je merkt nu pas duidelijk dat de oude shocks niet meer heel fris waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister de BMW afgeleverd in Franeker voor en grote en dure beurt...
- Automaatbak flush
- Diff olie vervangen
- Kleppendekselpakkingen vervangen
- Oliefilterhuispakkingen vervangen

Kreeg deze kleurrijke 1 serie mee als leenauto.

Afbeelding

Als de 335i weer terug is gaan we XHP erop zetten kan ie gelijk goed inleren met de verse sap in de bak. :autotje spelen:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Eens even jouw topic doorgelezen, ouwe klussert :mrgreen:

Bij mijn 125i met bijna 140K op de teller, merkte ik ook dat het M-onderstel het soms allemaal niet bij kon benen.

Vooral tijdens de laatste eifel"tour", kwam ik hier en daar wat in de problemen in de snelle bochten met niet zo goed wegdek :lol:
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Lekker bezig!
Waarom vervang je de pakkingen niet zelf? Je bent handig genoeg om het zelf te doen als ik het zo zie :-).
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Jeremydk schreef:Lekker bezig! Waarom vervang je de pakkingen niet zelf? Je bent handig genoeg om het zelf te doen als ik het zo zie :-).
Ja dat heb ik overwogen en ik heb op youtube ook een aantal filmpjes bekeken hierover. Tijdens de APK keuring een offerte aangevraagd bij Offenga wat het moest kosten. Toen een afweging gemaakt...

Ik zou hier echt een dag van 8 tot 20:00 werk aan hebben denk ik. Deze jongens doen het vaker en als ze wel iets slopen hebben ze voldoende reserve materiaal liggen. Ik niet! Daarnaast heb ik er straks mooi een factuur van in mijn onderhoudsgeschiedenis bij eventuele verkoop van de auto. Vandaar gekozen om het uit te besteden.
Roland schreef:Eens even jouw topic doorgelezen, ouwe klussert :mrgreen: Bij mijn 125i met bijna 140K op de teller, merkte ik ook dat het M-onderstel het soms allemaal niet bij kon benen. Vooral tijdens de laatste eifel"tour", kwam ik hier en daar wat in de problemen in de snelle bochten met niet zo goed wegdek :lol:
Ja ik begon het ook steeds meer te merken aan de achterkant. Nu merk ik dus dat de voorkant ook nog moet dus dat zal een volgende klus worden om zelf weer te ondernemen. Ik rij nogal sportief dus een goed onderstel is dan wel zo fijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13832
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Enig idee hoelang (jaar / km) de dempers al mee gingen? Zien er inderdaad wel 'afgeleefd' uit.
Heb sindskort ook nieuwe Sachs M's. Dat verschil merk je wel!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Heb geen rekening van de vorige twee eigenaren waarin staat dat ze vervangen zijn. Dus dan zijn ze 203.000km oud 006
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

jezus man :lol:

Dan zat er waarschijnlijk minder olie in dan in je OCC :Dubbel:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13832
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Er zijn er die er langer op rijden. Leeftijd speelt ook mee (rubbers, bumpstops ed), maar na grofweg 1,5 ton zijn ze wel een keer aan vervanging toe.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”