BMW E91 335i Touring Le Mans Blue van Mr Bullet (Verkocht)
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5083
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Dat wist ik dan weer niet dat hier verschil in zat. Het is dat je je oude stuur al verkocht hebt, anders kon je het binnenwerk uitwisselen.
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5083
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ah nu snap ik waarom ik dit probleem niet had, heb ze destijds niet via dit kabelboom/stuurknoppaneeltje ingeprikt maar los in een nieuwe OEM stekker geprikt die naar mijn sleepring gaat (alle originele aders 1 voor 1 omgezet in de nieuwe stekker en die van de flippers er bij).
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Ik heb ook per flipper 1 pin direct in de zwarte stekker geprikt (en de andere 2 geaard).
Met deze flippers moet je als ik het goed begrepen heb ook 2 weerstanden overbruggen en dan zouden ze het moeten doen. Andere flippers kan uiteraard ook
Met deze flippers moet je als ik het goed begrepen heb ook 2 weerstanden overbruggen en dan zouden ze het moeten doen. Andere flippers kan uiteraard ook
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Onderdelen kwamen met enige vertraging via Auto onderdelen 24 binnen dus gisteravond de auto voor het eerst helemaal in de garage gezet thuis. Paste precies. Net genoeg ruimte over om lekker warm binnen te kunnen werken.
De bobines van Bosch die erin zaten begonnen minder te worden. Waren al eens vervangen door de vorige eigenaar bij een ton. Nu heb ik gekozen voor de NGK bobines die identiek lijken behalve ander logo. Ook werd wel duidelijk dat ik binnenkort bij Offenga een afspraak moet gaan inplannen voor de kleppendekselpakking (plus oliekoeler pakkingen).
Heb ook het gevoel dat er een injector iets minder begint te worden (zitten al index 12 injectoren in) dus even eentje op de kop tikken voor het geval dat...
De bobines van Bosch die erin zaten begonnen minder te worden. Waren al eens vervangen door de vorige eigenaar bij een ton. Nu heb ik gekozen voor de NGK bobines die identiek lijken behalve ander logo. Ook werd wel duidelijk dat ik binnenkort bij Offenga een afspraak moet gaan inplannen voor de kleppendekselpakking (plus oliekoeler pakkingen).
Heb ook het gevoel dat er een injector iets minder begint te worden (zitten al index 12 injectoren in) dus even eentje op de kop tikken voor het geval dat...
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Vrijdag een afspraak ingepland voor een duur garage bezoekje bij Offenga in het nieuwe jaar. Ze gaan de kleppendekselpakking, oliefilterhuispakkingen enzovoort vervangen. Ik laat ook gelijk de automaat door hun flushen. Dat is even bloeden maar dan kan ze er weer tegenaan.
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Vorige week in de eerste dagen van het jaar weer even bezig geweest met de bimmer. Ze was aan nieuwe stokjes toe. De brug van mijn zwager was niet eerder beschikbaar helaas dus heb even geduld moeten opbrengen maar ze zitten eronder. Dit was ook geen overbodig luxe. Je merkt nu pas duidelijk dat de oude shocks niet meer heel fris waren.
Gister de BMW afgeleverd in Franeker voor en grote en dure beurt...
- Automaatbak flush
- Diff olie vervangen
- Kleppendekselpakkingen vervangen
- Oliefilterhuispakkingen vervangen
Kreeg deze kleurrijke 1 serie mee als leenauto.
Als de 335i weer terug is gaan we XHP erop zetten kan ie gelijk goed inleren met de verse sap in de bak.
Gister de BMW afgeleverd in Franeker voor en grote en dure beurt...
- Automaatbak flush
- Diff olie vervangen
- Kleppendekselpakkingen vervangen
- Oliefilterhuispakkingen vervangen
Kreeg deze kleurrijke 1 serie mee als leenauto.
Als de 335i weer terug is gaan we XHP erop zetten kan ie gelijk goed inleren met de verse sap in de bak.
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Eens even jouw topic doorgelezen, ouwe klussert
Bij mijn 125i met bijna 140K op de teller, merkte ik ook dat het M-onderstel het soms allemaal niet bij kon benen.
Vooral tijdens de laatste eifel"tour", kwam ik hier en daar wat in de problemen in de snelle bochten met niet zo goed wegdek
Bij mijn 125i met bijna 140K op de teller, merkte ik ook dat het M-onderstel het soms allemaal niet bij kon benen.
Vooral tijdens de laatste eifel"tour", kwam ik hier en daar wat in de problemen in de snelle bochten met niet zo goed wegdek
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Lekker bezig!
Waarom vervang je de pakkingen niet zelf? Je bent handig genoeg om het zelf te doen als ik het zo zie .
Waarom vervang je de pakkingen niet zelf? Je bent handig genoeg om het zelf te doen als ik het zo zie .
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Ja dat heb ik overwogen en ik heb op youtube ook een aantal filmpjes bekeken hierover. Tijdens de APK keuring een offerte aangevraagd bij Offenga wat het moest kosten. Toen een afweging gemaakt...Jeremydk schreef:Lekker bezig! Waarom vervang je de pakkingen niet zelf? Je bent handig genoeg om het zelf te doen als ik het zo zie .
Ik zou hier echt een dag van 8 tot 20:00 werk aan hebben denk ik. Deze jongens doen het vaker en als ze wel iets slopen hebben ze voldoende reserve materiaal liggen. Ik niet! Daarnaast heb ik er straks mooi een factuur van in mijn onderhoudsgeschiedenis bij eventuele verkoop van de auto. Vandaar gekozen om het uit te besteden.
Ja ik begon het ook steeds meer te merken aan de achterkant. Nu merk ik dus dat de voorkant ook nog moet dus dat zal een volgende klus worden om zelf weer te ondernemen. Ik rij nogal sportief dus een goed onderstel is dan wel zo fijn.Roland schreef:Eens even jouw topic doorgelezen, ouwe klussert Bij mijn 125i met bijna 140K op de teller, merkte ik ook dat het M-onderstel het soms allemaal niet bij kon benen. Vooral tijdens de laatste eifel"tour", kwam ik hier en daar wat in de problemen in de snelle bochten met niet zo goed wegdek
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13832
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Enig idee hoelang (jaar / km) de dempers al mee gingen? Zien er inderdaad wel 'afgeleefd' uit.
Heb sindskort ook nieuwe Sachs M's. Dat verschil merk je wel!
Heb sindskort ook nieuwe Sachs M's. Dat verschil merk je wel!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13832
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Er zijn er die er langer op rijden. Leeftijd speelt ook mee (rubbers, bumpstops ed), maar na grofweg 1,5 ton zijn ze wel een keer aan vervanging toe.