+1....
Wat forumrukkers allemaal doen wil nog niet zeggen dat het het juiste is...zitten veel papegaaien zonder enige kennis..
BMW E91 335i Touring Le Mans Blue van Mr Bullet (Verkocht)
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Heerlijke touring . Helaas zal ik je weinig tegenkomen aangezien ik in het zuiden van 't land m'n e91 uitlaat.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Zaterdag de auto weer even op de brug gehad voor wat verbeteringen.
Wielnaaf rechtsvoor vervangen OEM omdat die wat lawaai maakte.
Remschijven voor vervangen (kromme) EBC's vervangen voor mooie stille Brembo's
Remblokken achter vervangen OEM
Remlichtschakelaar vervangen om cruise probleem op te lossen. Helaas heeft dit niet geholpen.
De zoektocht gaat verder om dit probleem op te lossen.
Wielnaaf rechtsvoor vervangen OEM omdat die wat lawaai maakte.
Remschijven voor vervangen (kromme) EBC's vervangen voor mooie stille Brembo's
Remblokken achter vervangen OEM
Remlichtschakelaar vervangen om cruise probleem op te lossen. Helaas heeft dit niet geholpen.
De zoektocht gaat verder om dit probleem op te lossen.
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Mooie wagen. Ramen tinten moet je in Gorredijk doen. Die werken de dot matrix weg.
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Zaterdag weer even bezig geweest. Eerst de MAP sensor in de chargepipe schoongemaakt. Blokje gereden en het ging heeel lang goed met de cruise control maar helaas toch weer fout. Daarna MAP sensor na de gasklep in het inlaat gedeelte schoongemaakt. Ook heb ik de stekker van de DSC/DTC/ABS unit losgehad en weer gemonteerd.
Cruise control probleem is opgelost voor nu!
Ik heb inmiddels ook wat onderdelen besteld om de vacuumklep in de uitlaat tijdens het rijden te kunnen openen of dicht te houden. Dit gaan we binnenkort in elkaar knutselen en plaatsen in mijn auto en die van mijn zwager. Voor de volgende keer staat het vervangen van de vacuumslangen op het programma. Kost je 3 meter aan nieuwe slangen a 15 euro en de oude zijn altijd zwakker dan je zou verwachten.
Auto is voorheen getuned door APEC in België voor hij naar NL kwam. Ik heb besloten hier afscheid van te nemen en over te stappen op MHD tuning. Ben ik iets vrijer om mijn mapping aan te passen.
Cruise control probleem is opgelost voor nu!
Ik heb inmiddels ook wat onderdelen besteld om de vacuumklep in de uitlaat tijdens het rijden te kunnen openen of dicht te houden. Dit gaan we binnenkort in elkaar knutselen en plaatsen in mijn auto en die van mijn zwager. Voor de volgende keer staat het vervangen van de vacuumslangen op het programma. Kost je 3 meter aan nieuwe slangen a 15 euro en de oude zijn altijd zwakker dan je zou verwachten.
Auto is voorheen getuned door APEC in België voor hij naar NL kwam. Ik heb besloten hier afscheid van te nemen en over te stappen op MHD tuning. Ben ik iets vrijer om mijn mapping aan te passen.
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Die uitlaat klep aansturing heb je ook kant en klaar; http://exhaustmeister.com/store/?model_number=999888999
Helaas zit er geen passthrough optie op. Dus wanneer je dit ding aansluiten zal de klep niet meer vanzelf open/dicht gaan.
Helaas zit er geen passthrough optie op. Dus wanneer je dit ding aansluiten zal de klep niet meer vanzelf open/dicht gaan.
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Klopt ik heb ze ook als bestaande setjes gezien. Voor de prijs kan ik er zelf wel 6 of 7 maken.
Vandaar de keuze om het zelf te doen.
Als het zelfbouw project lukt, dan kan ik ze eventueel hier ook aanbieden.
Vandaar de keuze om het zelf te doen.
Als het zelfbouw project lukt, dan kan ik ze eventueel hier ook aanbieden.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De Ene sensor zit in je intake manifold, maar die schijnt meer voor het vacuum te zijn en heeft een beperkte range, tot 1,25bar geloof ik. Diegene in de chargepipe gaat tot 2,5bar, en meet daarnaast ook de temperatuur.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
mn gevoel zegt max 1 bar.
dus dat het een echte mapsesnor is.
werkgevied 0.5 tot 4.5 volt waar bij normaliter 1 volt statioanir is en 4.5 volt volgas.
De andere zal de turbodruksensor zijn lijkt me.
Overigens..bij een n52 motor (iig) werkt de mapsensor andersom!
De gasklep staat open..dus vacuum is er niet. Dus is stationair 4. a 4.5 volt.. Let daarop met storing zoeken.
En als je bij een n52 iets met motorstoring heb aan je gasklep of klepliftsysteem....werkt het weer zoals normaal...dus weer zoals het oudere systeem hoort
snappie nog......
dus dat het een echte mapsesnor is.
werkgevied 0.5 tot 4.5 volt waar bij normaliter 1 volt statioanir is en 4.5 volt volgas.
De andere zal de turbodruksensor zijn lijkt me.
Overigens..bij een n52 motor (iig) werkt de mapsensor andersom!
De gasklep staat open..dus vacuum is er niet. Dus is stationair 4. a 4.5 volt.. Let daarop met storing zoeken.
En als je bij een n52 iets met motorstoring heb aan je gasklep of klepliftsysteem....werkt het weer zoals normaal...dus weer zoals het oudere systeem hoort
snappie nog......
Nobody said it was easy....