BMW E91 335i Touring Le Mans Blue van Mr Bullet (Verkocht)

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Mijn bumpstops heb ik vorig jaar nog vervangen. Dempers zitten er nu 100k onder sinds de aflevering en werken nog prima, alleen het rubber van de bumpstops was vergaan


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

En toch merk je het meteen als je nieuwe dempers hebt. Gegarandeers!
Nobody said it was easy....
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Ja ik merk het zeker! Bevestiging om ook de voorkant vrij snel te gaan doen :wink:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, logisch dat je het na 2 ton merkt (als ze zo oud zijn) :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

De BMW heeft een nachtje langer bij Offenga gelogeerd dan oorspronkelijk de bedoeling was. Vandaag weer ophalen.
Heb de volgende update al klaarliggen om in te bouwen als ik hem goed het gesoldeerd.

Op afstandbedienbare aan/uit schakelaar voor de uitlaatklep :mrgreen: :Hosanna:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De standaard klep of zo'n cutout/open uitlaat?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

De standaard klep 8)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

En wat is het voordeel tov de standaard werking voor jou dan? Normaliter gaat ie na het opwarmen toch ook open?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Niet overwogen om meteen maar een Bilstein B12 verlagingsset te monteren? Of lever je dan te veel op comfort in?
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Overwogen maar ik vind de auto laag genoeg en de kosten voor een schroefset vond ik te hoog. Nu ben ik met Sachs onderdelen voor rond de 500 klaar (voor en achter samen) Bilstein ging al snel naar 1200 euro all-in. Al mijn vorige wagens heb ik wel stevig verlaagd enzo maar heb op één of andere manier die drang niet bij de BMW.
Dutch79 schreef:En wat is het voordeel tov de standaard werking voor jou dan? Normaliter gaat ie na het opwarmen toch ook open?
Klep gaat dicht bij het starten (vacuumdruk bouwt dan op) van de auto en blijft dicht. Tenzij je boven de 2500 toeren komt. Als je lange ritten rijdt op cruise dan blijft de klep ook dicht. Ik rij in de stad altijd met de klep open alleen als ik in de ochtend of avond thuis komt dan dreunt het enorm tussen de huizen in. :In love:

Leuk voor mij maar wil de buren te vriend houden. Mijn vrouw neemt de auto ook mee naar clienten en dan wil ze dat ie stil is dus ik wilde gewoon een bediening erop maken zodat ik hem open kan zetten als ik ermee rij. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Mr Bullet schreef:Overwogen maar ik vind de auto laag genoeg en de kosten voor een schroefset vond ik te hoog. Nu ben ik met Sachs onderdelen voor rond de 500 klaar (voor en achter samen) Bilstein ging al snel naar 1200 euro all-in. Al mijn vorige wagens heb ik wel stevig verlaagd enzo maar heb op één of andere manier die drang niet bij de BMW.
Bilstein B14 is de schroefset... B12 is Bilstein B8 met Pro-kit òf Sportline-veren en zou je voor rond de 800 wel klaar moeten zijn.
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Klopt ik wist het... Alleen voor het prijsverschil wil je dan eigenlijk de B14 hebben. Althans die gedachte had ik.
Maar goed het is dus gewone Sachs geworden. :D
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Niets mis met Sachs... onder de Compact komt ook gewoon weer Sachs (M Sportonderstel)... en bij mij zit de Sportline eronder omdat de schokdempers echt nodig waren (swoosh-geluid bij drempels) en ik niet de '13 in 1'-dozijn Pro-kit (iedereen rijdt ermee, (no hard feelings)) wilde hebben, maar nog iets lager :D
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Mijn auto zit nu op 154k km, dus schokdempers komen er ook aan. Alleen ik stoor me momenteel enorm aan het M-sportonderstel. Het is super oncomfortabel, drempels zijn bijna niet te nemen, maar het is alsnog totaal niet sportief. De achterkant zwabbert er maar een beetje bij voor mijn idee. Dus ik ben wel aan het overwegen om naar een Bilstein of Koni setje over te stappen (geen schroefset), dan ben je rond de 700 euro wel klaar als je het zelf monteert.
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Als je het zelf monteert wel ja... maar als je achterkant zo zwalkt, dan zou ik iets eerder de schokdempers vervangen :)
Zelfs het M onderstel van de Compact ligt strak op de weg (ook met DSC uit).
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”