StefanCJ's e91 325D

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Ziet er mooi uit!
Zo'n kinderstoeltjes daar ben ik ook nog naar op zoek :) :ja:


Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
Lennard18
Just getting started
Just getting started
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2017, 16:44
Type Auto: BMW E92 330D

Ik zie dat je de stabilisator stangen ook hebt vervangen, waren de oude aan vervanging toe of was dit puur preventief?
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Ik had last van fors gekloenk bij het oprijden van verkeersdrempels. Google wees me in de richting van stabistangen en/of rubbers. Omdat zowel de stangetjes als de rubbers erg goedkoop zijn heb ik alles maar vervangen.
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Van de week mijn interieurlijsten gewrapt met 3M carbon folie (3M™ 1080 CF12 Carbon Wrap Folie Zwart 100 x 152 cm). Ik had de standaard zilverkleurige lijsten, ik vind het niet lelijk maar ik werd er ook niet wild van. Ik heb om te oefenen een rolletje carbon folie van de Action gekocht, het haalt het kwalitatief totaal niet bij folie van 3M maar om het een beetje te proberen is het wel leuk.

Het was mijn eerste wrapavontuur en het viel me zeker niet tegen. Vooraf veel Youtube kijken en geduldig werken zijn de belangrijkste factoren voor succes 8) .

Lekker plakken:
Afbeelding

En zo ziet het er dan uit:
Afbeelding

Gelijk ook een Kuda-steun gemonteerd en de 12-v kabel achter de radio weg gewerkt. Kwaliteit van deze foto is vanwege de flits wel matig. De bekerhouders ga ik ook nog wrappen, ze zijn niet mooi meer.
Afbeelding

8)
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Dat ziet er goed uit! Voor de eerste keer wrappen? Wauw! :ja:
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Dat heb je netjes gedaan

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Mooi hoor
Heb nu ook een cheapo wrap erop zitten om te proberen. Hoewel het me meeviel zie ik nu toch dat het wat loslaat dus binnenkort opnieuw met een goeie kwaliteit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ja, las al zo iets heb in verleden met 3M folie gewrapt en dat is perfecte folie blijft langer mooie en blijft kleur echtheid beter.

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Wow, mooi gelukt!!
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Lekker bezig, ziet er goed uit Sefan!
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Ondertussen de eerste vakantie met de BMW achter de rug. We zijn een weekje naar de Oostzee in Polen geweest (of all places 001 ). Erg goed bevallen, de BMW is een fijne reisauto, comfortabel en snel genoeg. Binnen een week 3000km gereden, altijd leuk.

Na de vakantie al dan niet preventief het volgende onderhoud aan de auto verricht:
- olie ververst
- oliefilter ververst
- dieselfilter ververst
- luchtfilter ververst
- interieurfilter ververst
- remolie ververst.

Ik gebruik een Motive Powerbleeder om remmen te ontluchten. Echt een fijn apparaat. Remolie erin, dop aansluiten op het reservoir, met het pompje druk opbouwen en ontluchten maar. Ik spuit de nippels van de klauwen vooraf altijd goed in met kruipolie om (*als het goed gaat) afbrekende nippels te voorkomen.
Afbeelding

Verder twee nieuwe multiriemen besteld en speciale tools om de riemen erop te leggen. De 325D heeft twee riemen. De ene is een 'gewone' riem met een spanner. De andere, korte, is een stretch riem en heeft geen spanner. Het bovenste tooltje gebruik je om de riem erop te wippen als je het onderste tooltje op de krukaspoelie zet om hem handmatig rond te laten gaan. Mijn poelie heeft geen grote moer maar vier kleine uitwendige Torxen, die kun je zonder tooltje dus niet verdraaien.
Afbeelding

Nu maar wachten tot de riemen/spanner/meelooprol binnen zijn, dan kan ik weer aan de slag.
Verder zit er wat olie rondom de intercoolerslangen, dit wil ik ook verhelpen.
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Gisteren de multiriemen vervangen (zie viewtopic.php?f=11&t=21354&p=532181#p532181), EGR-klep schoon gemaakt, gasklephuis schoon gemaakt, intercoolerslangen schoon gemaakt. Er zat aardig wat aangekoekte troep in de EGR-klep en in het gasklephuis lagen een paar druppels olie. Ik ben benieuwd of het terug komt of dat het al 'oud' is.

Vanmorgen de carterventilatie vervangen. Leuk klusje om te doen, niet zo spannend verder.
Vandaag ook het onderstel gecontroleerd. Draagarmen ga ik tegen de zomer preventief vervangen. De Hardys schijf vertoont droogtescheurtjes dus deze wil ik ook gaan vervangen. Gelukkig hoef ik me nog niet te gaan vervelen 001 .

Eigenlijk wil ik vanaf de aanschaf al mijn ruiten laten tinten, ik ga op zoek naar een goede tinter en hoop de ruiten binnen een maandje getint te hebben.

:)
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Vandaag bij Q-parts24.de (geen onderdeel van Auto onderdelen 24.nl ofzo) een Meyle 'reparatieset' voor het e91 onderstel besteld. Hierin zitten de voorste draagarmen en stabi stangetjes. Ik was van plan om tegen de zomer de draagarmen te vervangen maar als ik het nu doe heb ik er langer plezier van. Setje heeft nr 316 050 0101/HD en kost €191.85 incl. verzenden. Geen geld eigenlijk. Stabi stangetjes heb ik onlangs al vervangen dus deze heb ik niet nodig.

Je hoort de draagarmen op moment te zetten met de auto in rijstand, dwz wielen op de grond. Hoe is dat handig te doen zonder brug?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Extra krik eronder bij dat 'wiel'. Moet inderdaad onder belasting staan.

Hier meer info trouwens:
https://www.meyle.com/nc/service-center ... i-und-bmw/

316 050 0101/HD: BMW 1 (E81, E82, E87, E88) (11/03--), BMW 3 (E90, E91, E92, E93) (01/05--), BMW X1 (E84) (03/09--)

Ik vermoed dat ik zelf ook andere draagarmen nodig heb. Had ze dan vorige zomer met het verlagen eigenlijk makkelijk mee kunnen nemen...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

StefanCJ schreef:Vandaag bij Q-parts24.de (geen onderdeel van Auto onderdelen 24.nl ofzo) een Meyle 'reparatieset' voor het e91 onderstel besteld. Hierin zitten de voorste draagarmen en stabi stangetjes. Ik was van plan om tegen de zomer de draagarmen te vervangen maar als ik het nu doe heb ik er langer plezier van. Setje heeft nr 316 050 0101/HD en kost €191.85 incl. verzenden. Geen geld eigenlijk. Stabi stangetjes heb ik onlangs al vervangen dus deze heb ik niet nodig.

Je hoort de draagarmen op moment te zetten met de auto in rijstand, dwz wielen op de grond. Hoe is dat handig te doen zonder brug?
Die site kende ik nog niet, mooie prijzen Afbeelding
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”