Alex's BMW 325i E90 Arktis Metallic

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05

Hey daar,

Na het voorstellen in het voorsteltopic, maar een project aanmaken hier. Aangezien ik behoorlijk wat sleutel/hobby aan mijn wagens.

Zoals gezegd in het voorsteltopic heb ik een Volvo S40, Audi A4 3.0 quattro, Dodge Magnum en Polo G40 genesis gehad, tevens bezit ik momenteel nog een Corrado G60 project.

Enkel zal ik in dit topic alleen de BMW showen. Tevreden met de auto buiten de olieverbruik om. Ik probeer dit nog op te lossen. Auto rookt niet, CCV? Carterdruk is normaal verder. Auto loopt smetteloos. Blok lekt niet, zweet niet. Voor de rest is de auto technisch helemaal tip top in orde.

Redelijk goed uitgevoerd
- bi-xenon en angel eyes LED
- automatische spiegel met compas
- automatische wissers
- automatische verlichting
- cruisecontrol
- sportleder en sportstuur
- neerklapbare achterbank en isofix
- lichtpakket dus licht onder grepen
- OEM klasse 3 alarm
- parkeersensoren voor en achter
Vast nog wat vergeten.

Ik heb al enkele mods uitgevoerd, waaronder verlagen, 19 inch BBS Styling 230 wielen, stuur spuiten, andere achterlichten, LED in de angel eyes en wat andere dingetjes.

plannen
- chroom allemaal zwart
- ramen tinten
- uitlaat
- olieverbruik proberen op te lossen (N52 issues)
- oppervlakkige roestplekjes op bodem behandelen deze zomer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Interieur
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wordt vervolgt...
Laatst gewijzigd door dutchlimits op 08 jan 2018, 23:11, 4 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Mooie wagen Afbeelding (zeker de kleur Afbeelding)
Heb zelf de station variant met dezelfde motor. Wat is je verbruik? Zit zelf op 1:5000 en de motor loopt als een zonnetje en rookt niet.

Effe de arktis foto's promoten Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05

Ha thanks, kleur maakt 'm bijzonder. Zwart is mij inmiddels wat te saai. Wit zou ik wel gaaf vinden, maar amper te vinden. De donkerblauwe kleur vind ik ook erg mooi, maar was ook niet beschikbaar in mijn zoektocht.

Heb het olieverbruik nog niet exact uitgemeten, maar de auto verbruikt grofweg 1 liter op 1500 kilometers. Ik wil nog een compressietest laten uitvoeren. Enkel ben ik er van overtuigd dat het blok 100% is, hij loopt als een trein namelijk. enkel met koude start schommelt hij lichtjes stationair, maar schijnt normaal te zijn bij N52 omdat de olie nog te dik is dan?

Heb geen historie van de CCV, dus geen idee wanneer deze vervangen is, of dat hij sowieso ooit vervangen is.
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05

Nette station by the way, auto's lijken veel op elkaar!
hummer01
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 247
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:15

Ziet er goed uit. :ja:
Hoop wel dat je het hout nog gaat aanpakken
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05

Thanks, vast wel, stoor me er nog niet echt aan, wil eerst de belangrijkere zaken doen, we shall see ;) Heb wel enige ervaring met wrappen, enkel nog geen zin gehad om het spul los te halen.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Wat dat betreft hebben we naar dezelfde kleuren lopen zoeken
Wit was inderdaad ook voor mij niet te vinden en blauw stond in het oosten van Duitsland en vond ik te ver (mijne is geïmporteerd uit Duitsland).
Bij toeval tegen deze aangelopen van een eerste eigenaar en tot nu zeeer tevreden mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Olieverbruik is 1 van de weinige, bekende issues, specifiek voor de N52. Grote kans de zuigerveren. Dat ga je niet betaalbaar oplossen. 5W40 ipv 5w30 en flushen kan wat helpen. Maar als t niet erger wordt, grote kans dat je t voorlopig zult moeten accepteren.
Heb PCV ook vervangen, maar was nog vrij goed na ca 250K. Heeft niet tot n verbetering geleid. Zelf op 1:2000/2500, maar al jaren stabiel.
Welke km-stand?
Ben wel benieuwd naar je compressietest.

Ps: Mijn auto presteert ook nagenoeg volgens specs, dus verder merk je inderdaad niks. Olieverbruik is wel afhankelijk van gemiddelde toerental (hoge snelheidsritten verbruikt flink meer) volgens mijn data mbt verbruik.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 09 jan 2018, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Waanzinnige kleur en dito foto's!! 8)

In mijn beleving blijft een E90 echt tijdloos.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Mooie kleur :In love: :ja:

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05

Ik heb niet naar imports gekeken, nog nooit echt in verdiept, en voor mij teveel gedoe toen ik een auto zocht, wou binnen 2 week een auto, met importeren lukt dat vast niet binnen die tijd?

De E90 is inderdaad tijdloos. Velen vonden de E90 serie lelijk toen ze uitkwamen evenals de E60, misschien toch te gewaagd in die tijd?

Ik ga ook niet te snel dingen vervangen om de olieverbruik op te lossen, wil het inderdaad eerst proberen met dikkere olie, ook een compressietest zal mogelijk wat duidelijkheid geven. Als het wel erger wordt zal de CCV aan zijn eind zijn. Mijn km stand is ook 2,5 ton! Vind 1 liter op 1500km toch net even wat aan de hoge kant. Als ik dit kan halveren ben ik wel tevreden.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ik heb er enkele in Nederland bekeken maar kon weinig moois vinden (of de historie klopte niet of hij was uitgeleefd van binnen). Deze stond bij een handelaar maar had maar een eerdere eigenaar die ik aan de hand van de papieren nog heb weten te vinden en spreken . Had voor zijn leeftijd weinig gelopen (112000km) en inmiddels staat hij op bijna 140000...
Had ongeveer 10000km per jaar ingeschat maar kan hem maar moeilijk laten staan .



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Dit is de enige die ik heb bekeken. Zag er op de foto's erg keurig uit. Ook in het levende lijve, interieur is nagenoeg als nieuw, tuurlijk wel wat normale gebruikssporen zoals het stuurwiel, maar al met al zeer netjes. Bestuurdersstoel heeft nagenoeg geen instapschade. Tevens ondanks de km stand amper steenslag. Neus is wel een keer gespoten, dus dat helpt natuurlijk. Maar denk dat bijna elke auto van 10 jaar oud op de weg weleens in een spuitcabine heeft gestaan.

Wat ik al zei, de mijne is nagenoeg geheel naar wens, enkel de olieverbruik wat zien te verminderen, als dat alles is? dan valt dat dik mee.

Wel heb ik altijd al de gewoonte gehad om mijn auto's wat dikker te maken, dus deze BMW wordt ook nog wel anders.
dutchlimits
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2017, 01:05

De bmw maar een hoognodige wasbeurt gegeven. Ik twijfel ook enorm om er een andere uitlaat onder te zetten. De auto is nu zó stil, je hoort helemaal niets als je rustig rijdt. Heeft ook zijn voordelen, maar een beetje geluid is ook wel zo leuk natuurlijk met een 6 cilinder.

Ook twijfel ik nog om een raamtint te laten doen. Het chroom om de ramen ga ik waarschijnlijk ook nog zwart maken een keer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Andere (M-performance) einddemper is wel een pré bij de 6-in-lijn inderdaad :!:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”