Waar de ruitenwisserarm zit, daar zit de schakelaar ook gemonteerd.
Robert's E91 325i M Sport Edition ||
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Duidelijk thanks, wist ik niet
- RobertRvZ
- VIP Driver
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
- Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
- Locatie: otterlo (Gelderland)
Dinsdagavond was het weer tijd voor de jaarlijkse beurt.
Deze keer een grote beurt met hoofdletter G...
Toch besloten de injectoren een soort van preventief te gaan vervangen. Ik had nog geen last van overslag of schudden bij koude motor maar wel een roetzwarte uitlaat na ongeveer 200km en dat is/was me toch een doorn in het oog. Nu hopen dat het daar mee opgelost is
De bougies waren zeker geen overbodige luxe, net als het luchtfilter en interieurfilter...
Het zaakje weer fris nieuw
Daarna de injectoren in de DME ingeleerd en de adaptiewaarden ook nog terug gezet.
En weer alles op zn plek.
Vandaag de uitlaat gepolijst en de auto daarna gewassen toch jammer dat de sierstukken van net een jaar oud nu al zo aangetast zijn...
After
Nu kunnen we er weer een poos tegenaan
Deze keer een grote beurt met hoofdletter G...
Toch besloten de injectoren een soort van preventief te gaan vervangen. Ik had nog geen last van overslag of schudden bij koude motor maar wel een roetzwarte uitlaat na ongeveer 200km en dat is/was me toch een doorn in het oog. Nu hopen dat het daar mee opgelost is
De bougies waren zeker geen overbodige luxe, net als het luchtfilter en interieurfilter...
Het zaakje weer fris nieuw
Daarna de injectoren in de DME ingeleerd en de adaptiewaarden ook nog terug gezet.
En weer alles op zn plek.
Vandaag de uitlaat gepolijst en de auto daarna gewassen toch jammer dat de sierstukken van net een jaar oud nu al zo aangetast zijn...
After
Nu kunnen we er weer een poos tegenaan
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Goed bezig wel lekker dat je allemaal zelf kan.
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Injectoren was dus n gok als oorzaak voor t rijk lopen? Zou ook n lambdasonde kunnen zijn. Wellicht was diagnose stellen wel nuttig geweest. INPA geeft bv ook info mbt diverse componenten en of ze in t normale bereik opereren.
Maar preventief onderhoud is op zich nooit verkeerd. Wat is je km-stand?
Maar preventief onderhoud is op zich nooit verkeerd. Wat is je km-stand?
- RobertRvZ
- VIP Driver
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
- Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
- Locatie: otterlo (Gelderland)
Een gok was het niet, beetje te duur voor De auto is volledig storingsvrij. Emissiesysteem functioneert goed en regelt alles netjes op beide banken. Draaistabiliteit waarden verschild onderling niks/nagenoeg niks. NOx sensor heb ik al vervangen een poos geleden omdat deze in storing stond. De auto heeft 133000 gelopen met zn originele injectoren. Beetje verschillend per auto maar meestal is dat wel de stand dat ze beginnen te etteren. Op injectoren en de NOx sensor na zijn het prima motoren. Lambdasondes gaan eigenlijk nooit kapot en als die wel kapot is geven ze dat ook aan. NOx katalysator wil nog wel eens verzadigen maar ook dat geeft de auto zelf aan met uitlezen.
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Preventief onderhoud is natuurlijk altijd goed... maar de N52 heeft geen injectoren en toch ervaar ik af en toe wat schommelingen in het toerental en schudden. Beetje gas geven en het is weer over... maar toch.RobertRvZ schreef:...maar wel een roetzwarte uitlaat na ongeveer 200km en dat is/was me toch een doorn in het oog. Nu hopen dat het daar mee opgelost is
Anyway... dat zwart worden van voornamelijk het linker uitlaatsierstuk is mij ook een doorn in het oog, maar ik heb er maar mee leren leven. Keukenrol ligt achterin de auto
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
@Robert: lees nog niet echt een aanleiding wat op de injectoren duidt, maar hopelijk helpt t in ieder geval
@Creative: dat instabiele toerental is dat meteen vanaf start of duurt t even? Kan wel degelijk met een lambdasonde te maken hebben. Realtime waarden in INPA kunnen dat laten zien.
@Creative: dat instabiele toerental is dat meteen vanaf start of duurt t even? Kan wel degelijk met een lambdasonde te maken hebben. Realtime waarden in INPA kunnen dat laten zien.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Een lambda sonde doet niks in opwsrmfase, decelleratie en acceleratie. Hij meet wel uiteraard..maar doet er niks mee. De momenten worden wel korter overigens. Eerst open.. dan closed loop.
@Crea.. je hebt wel degelijk injectoren. Alleen geen dure piezo injectoren maar ouderwetse.
Schommelingen kan van alles zijn. Begin bij begin. Hoe zijn je onderhoudsdingen zoals bougies.. daarna is valse lucht makkelijk te meten.
Dan ga je idd wat dieper.
@Crea.. je hebt wel degelijk injectoren. Alleen geen dure piezo injectoren maar ouderwetse.
Schommelingen kan van alles zijn. Begin bij begin. Hoe zijn je onderhoudsdingen zoals bougies.. daarna is valse lucht makkelijk te meten.
Dan ga je idd wat dieper.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
RobertRvZ schreef:Een gok was het niet, beetje te duur voor De auto is volledig storingsvrij. Emissiesysteem functioneert goed en regelt alles netjes op beide banken. Draaistabiliteit waarden verschild onderling niks/nagenoeg niks. NOx sensor heb ik al vervangen een poos geleden omdat deze in storing stond. De auto heeft 133000 gelopen met zn originele injectoren. Beetje verschillend per auto maar meestal is dat wel de stand dat ze beginnen te etteren. Op injectoren en de NOx sensor na zijn het prima motoren. Lambdasondes gaan eigenlijk nooit kapot en als die wel kapot is geven ze dat ook aan. NOx katalysator wil nog wel eens verzadigen maar ook dat geeft de auto zelf aan met uitlezen.
Nox filter al eens gerenegeerd? Om verzadiging te voorkomen... maar het houdt een x op..
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Daarom vroeg ik t ook. Als je met koude motor korte tijd na t starten (tot ie in closed loop gaat) hier nooit last van hebt, kan dat iets zeggen over de sonde.Een lambda sonde doet niks in opwsrmfase
'Onze' N52's hebben uiteraard ook injectoren.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Op het moment dat ik het tikte dacht ik nog... “niet de beroemde N53 injectoren, maar gewoon inspuitventielen bij de N52. Wezenlijk verschil tussen de N52 en N53... dat snappen ze wel...”. Reminder to myself: obsessief duidelijk verwoorden werkt het beste.NOS schreef:@Crea.. je hebt wel degelijk injectoren. Alleen geen dure piezo injectoren maar ouderwetse.
Schommelingen kan van alles zijn. Begin bij begin. Hoe zijn je onderhoudsdingen zoals bougies.. daarna is valse lucht makkelijk te meten. Dan ga je idd wat dieper.
Wat te doen qua onderhoud overleg ik wel met de garage. Op afstand is toch speculatie.