Robert's E91 325i M Sport Edition ||

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Waarom zou wifi een probleem zijn dan? En zou die er nu echt gaan komen?


Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
RobertRvZ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 363
Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
Locatie: otterlo (Gelderland)

Dutch79 schreef: 04 okt 2019, 22:58 Bevalt de AK Motion data display nog steeds? Niemand anders deze overwogen in de tussentijd?
Even afstoffen... de display bevalt nog steeds super! Erg blij dat ik m toch gekocht heb.
Paar weken geleden de display even naar de nieuwste software gezet. Nu ook Nederlandse taal erop, needle sweep werkt nu ook (wel grappig bij het opstarten) en scherm start op bij het scherm waar je m het laatste op gehad hebt.

Wat nog meer: onlangs de matzwart gespoten styling 158 winterset velgen, gekregen bij de auto, vervangen voor een set 194M velgen. Staan echt stukken beter.

Half augustus heb ik ook een Noxem sensor gemonteerd. Naar volle tevredenheid. Motor loopt mooi rustig en in alle 3 de mengsels. Verbruik is van 1 op 10,5/11 naar 1 op 12/12,5 gegaan, beetje afhankelijk van m’n rijstijl en brandstof. Resulteert in 50 tot 125km verder per tank dus dat is netjes. Maar... een aantal weken geleden viel het me op dat de uitlaatgas temperatuur op de snelweg (110 km/h+) op een flinke 880°C graden kwam. Dat is voor mij praktisch elke rit met de auto. Na wat denkwerk en research erachter gekomen dat de auto probeerde de NOx katalysator te ontzwavelen maar dat werkt niet. Normaal moet er een daling van 30 tot 60% zijn (als ik het goed heb) in het zwavelgehalte en dan breekt de auto de procedure af. De noxem ziet geen daling dus breekt de auto het ook niet af. Lang verhaal kort, na nog een keer de NOx katalysator zijnde vervangen te registreren is dit probleem opgelost.

Verder weinig nieuws. Onlangs 4 nieuwe Hankook K127 banden op de zomervelgen gemonteerd, dus die liggen klaar om onder de auto te zetten als deze “barre” winter voorbij is. Kan mooi tegelijk met de APK en jaarlijkse beurtje. Als laatste heb ik gisteren een setje nieuwe gasveren voor de kofferklep erop gezet en nieuwe knipperlichtjes in de voorschermen als finishing Touch.

Nu nog tijd vinden om het leer een keer te behandelen en de lak weer voorzien van een nieuw laagje Collinite :)

Vandaag ook de auto 2 jaar in m’n bezit, de tijd gaat snel zullen we maar zeggen.
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ik was in de veronderstelling dat je de 325i weg had gedaan, maar ik ben blijkbaar in de war met een ander. :mrgreen:

Dat display is momenteel niet leverbaar, volgens de website wachten ze op een bepaalde goedkeur om weer te mogen leveren. Ik heb ze al gemaild maar nog niets vernomen.
Unfortunately, we can / may not currently sell DataDisplays.
We are waiting for confirmation of registration. As soon as that is done, the sale starts again.
We ask for some patience.
Ziet er wel goed uit en goed om te horen dat het goed bevalt. Ik ben benieuwd of ze weer gaan leveren.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RobertRvZ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 363
Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
Locatie: otterlo (Gelderland)

Staat niet in mijn planning om m weg te doen, daar bevalt ie te goed voor :mrgreen:
En bovendien zijn er andere prioriteiten die voorrang hebben.

Ik hou de site van AK motion eens in de gaten. Ben benieuwd wanneer de display weer beschikbaar komt.
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Mooie touring!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
RobertRvZ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 363
Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
Locatie: otterlo (Gelderland)

Eind maart de auto gekeurd, met vlag en wimpel er doorheen wat ik al had verwacht.

Het weekend daarop de auto ook weer even er netjes voor gezet. Eerst hele auto 1x gedaan met de Dap met Monello Finale en black Hole en als Wax weer de Collinite 845 erop aangebracht. Weer dik tevreden! :)

Vandaag een vrije dag, dus eindelijk tijd gehad voor het leer. De voorstoelen, armsteun en het stuur gedaan, morgen de achterbank. Hiervoor een set gebruikt van Gyeon welke ik al een paar maanden in huis had. Ook hier dik tevreden mee! Het stuur is ook aardig opgeknapt maar wel duidelijk slijtage sporen zichtbaar.

Before:

Afbeelding

After:

Afbeelding

Afbeelding

Ook vandaag m’n nieuwe bandenzwart getest. Waxaddict Slicks Tire Dressing. Aangebracht met een applicator pad. Voor mij de perfecte uitstraling :D

Afbeelding

Nog steeds super blij met m’n keuze voor een in het Azurite Black uitgevoerde E91. Vooral na de grondige poetsbeurt van vorig jaar en het netjes bijhouden van nu een prachtige kleur met het weer van de laatste tijd. De auto zo zien staan op een parkeerplaats brengt dan toch elke keer weer een glimlach. Enige wat ik toch nog wel eens zou willen is m iets lager hebben, maar goed, dat komt wel een keer.
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ziet er weer keurig uit! Het leer ook weer zoals het hoort :ja:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
tomsmets12
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 mei 2016, 22:15
Type Auto: F20 M140i

Staat er erg mooi bij! Weet alleen niet zkkr of ik die rode naafkapjes mooi vind.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
BastV1982
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
Type Auto: BMW E92 325i

dat verschil zie je toch wel goed hoor!
Zelf ook het sattlebraun lederen interieur, en gelukkig altijd al vrij goed onderhouden geweest, als ik het zo moet beoordelen.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Frist lekker op zo Robert, netjes :ja:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

:ja: :ja: mooi weer!
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Lekker interieurtje hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”