Ben inderdaad niet erg duidelijk, de afmetingen van de sensor. Wil een degelijke constructie maken om hem vast te schroeven en moet de doorsnede voor het gat in de flens even meten.
Gr Ron
BMW E90 325i
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Vergeet niet dat een lmm gekalibreerd zit in zn behuizing. Dat heeft te maken met de hoek op het element. Bij een minimale afwijking zal een lmm anders reageren.
Overigens is dit zo bij de wat lmm in ronde behuizingen. Er zij namelijk nogal wat lmm
Overigens is dit zo bij de wat lmm in ronde behuizingen. Er zij namelijk nogal wat lmm
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:38
Bedankt voor de tip ! Heb vanmiddag eens goed gekeken, de Lmm zit nu kaarsrecht op het midden van de buis die uit het standaard luchtfilterhuis komt. Met de stekker aan de goede kant kan de sensor er maar op één manier in. De schroeven zorgen dat hij precies goed zit. Hier vlakbij een bedrijf gevonden die dit soort flenzen (of is het flensen) maakt voor de racerij. Daar ga ik maar eens langs met de airbox. Wil het perfect hebben, anders gaat ie er niet in. Deze flens past niet. Anders heb ik nog een adaptor van Simota voor de E90 325/330 lmm-sensor gevonden. Moet ik alleen nog een aluminium plaat op laten lassen, dan kan ie op de airbox geschroefd worden. Daar zit de bevestiging van de lmm-sensor volgens fabriek specs, ook de diepte van de sensor in de buis. Heb Simota ook een email gestuurd voor een standaard flens, maar mijn Japans is een beetje roestig.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:38
Vanmiddag het pakketje uit Cyprus ontvangen. Daar had een tuning-bedrijf nog een Simota flens voor de 325i/330i liggen. Die had ik nog nodig voor de lmm-sensor. Heb hem maar besteld het alternatief was een exact dezelfde Duitse versie die 4x zo duur was.
De airbox is ooit aangepast, de uitgang van de airbox is vergroot van 80mm naar 100mm. Mooi silicone verloopstuk gevonden alleen is dat ding rood...... zwarte versie duurt 4 weken. Moet nog ff verzinnen of ik vier weken geduld heb.
De airbox heb ik uit elkaar gehaald, wil hem een beetje modificeren met nette rubberen afdichtingen. Mijn ervaring met echte carbon airboxen is dat ze nogal kunnen rammelen.
Vraag van mij, kan ik carbon gewoon schuren en opnieuw in de blanke lak zetten. Zitten een paar miniscule beschadigingen aan.
Gr Ron
De airbox is ooit aangepast, de uitgang van de airbox is vergroot van 80mm naar 100mm. Mooi silicone verloopstuk gevonden alleen is dat ding rood...... zwarte versie duurt 4 weken. Moet nog ff verzinnen of ik vier weken geduld heb.
De airbox heb ik uit elkaar gehaald, wil hem een beetje modificeren met nette rubberen afdichtingen. Mijn ervaring met echte carbon airboxen is dat ze nogal kunnen rammelen.
Vraag van mij, kan ik carbon gewoon schuren en opnieuw in de blanke lak zetten. Zitten een paar miniscule beschadigingen aan.
Gr Ron
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nu nog monteren
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Staat m goed
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:38
Zonder nette naafkapjes vind ik het een beetje net niet af. Der staat ook nog een grondige wasbeurt in de planning, tenminste naar mijn maatstaven, ik ben geen detailer en poetsmens. Dus goed met de hand wassen en daarna in de Collonite wax. Dan maak ik nog een paar foto’s op een leuke lokatie.
Wat me overigens in die 2km meteen opviel was het andere stuurgedrag met deze velg/band combi. Ding stuurt meteen een stuk directer. Die 235 runflat winterbanden horen eigenlijk niet onder deze auto. Denk dat de 4cm spacers op één as ook niet echt het stuurgevoel verbeteren.
Gr Ron
Wat me overigens in die 2km meteen opviel was het andere stuurgedrag met deze velg/band combi. Ding stuurt meteen een stuk directer. Die 235 runflat winterbanden horen eigenlijk niet onder deze auto. Denk dat de 4cm spacers op één as ook niet echt het stuurgevoel verbeteren.
Gr Ron
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als je wisselt naar zowel andere banden, andere velgen als wel/geen spacers dan moet je oppassen met conclusies trekken. Je verandert te veel tegelijk om iets te zeggen over bv het effect van wel of geen spacers.
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:38
Ben niet anti spacer, maar de vorige setup, banden, velgen en spacers is niet de juiste vrees ik. Maar goed kan er nu weer even tegen.Dutch79 schreef:Als je wisselt naar zowel andere banden, andere velgen als wel/geen spacers dan moet je oppassen met conclusies trekken. Je verandert te veel tegelijk om iets te zeggen over bv het effect van wel of geen spacers.
Gr Ron