Zoals in het voorsteltopic vermeld, ik was dus op zoek naar een mooie E90 sedan. Voorwaarde het moest een 6-cilinder zijn. M-pakket geen must, alhoewel die natuurlijk wel af is wbt uitstraling. Met schuin oog ook nog naar decM3 E46 gekeken, dat blijft ook een geniale auto. Werd van de week gebeld voor een M3 E46, technisch goed en cosmetisch een mooie basis. Gisteren naar de M3 E46 gaan kijken. Was niet wat ik zocht en derhalve de M3 E46 maar uit mijn hoofd gezet. Wilde een mooie, strakke en goede BMW, en de M3 werd een zodanig project dat ik dan twee hobby-auto’s zou hebben waar ik altijd iets aan zou moeten doen. Vandaag naar Limburg voor een mooi alternatief. Proefrit en onderhandelen over de Clio. Zijn we uitgekomen en de nieuwe meteen maar meegenomen. Heb nog geen foto’s gemaakt, dus even van de garage geleend.
Het is een 325i 3 liter LCI met M-pakket en veel opties behalve open dak. Trekhaak is ook handig, staat nu 110dkm op de teller.
Ben er content mee !
Gr Ron
BMW E90 325i
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel veilige kilometers mee gewenst..
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel veilige kilometers mee gewenst..
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Welke styling velg is dat? Komt me niet heel bekend voor.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ok, is geen 3-serie velg. Vandaar dat ik m niet kende.
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:38
Zo vandaag eens een lekker stuk gereden, wat een heerlijke auto is dit zeg. Heb ooit ook een Lexus IS250 gereden, maar dat is wel een wezenlijk verschil. Vandaag nog even overleg gehad met het verkopende bedrijf. Heb het idee dat er één of meerdere injectoren niet fris meer zijn. Uitlaat is roetzwart en had een backfire. De hele historie zit erbij en hij is reeds voorzien van nieuwe bobines en injectoren door BMW in het verleden. Maar dat zijn niet de index 11 injectoren. Één of twee vervangen door index-11 kan weer problemen geven met de oude injectoren. Kreeg het aanbod vanochtend (belde op nav mijn email) zes nieuwe erin, index-11, die zouden het probleem blijvend verhelpen. Dat moeten we dan maar doen, wil er voorlopig van af zijn, deze auto wil ik echt een paar jaar houden.
Verder gaan er volgende maand andere velgen op, dit setje gaat door als winterset. Die knap ik deze zomer zelf op, zit nogal wat borduurwerk aan de randen. Moet alleen nog even uitvogelen welke velgen er standaard onder een M-pakket 325i uit 2009 werden geleverd. Geen idee of dat 18 of 19 inch was.
Verder is ie helemaal naar mijn zin, misschien een keer voor een SW-kuur, ken geen andere auto met atmosferische motor waar je zoveel winst boekt. Verder netjes bijhouden en goed verzorgen.
Gr Ron
Verder gaan er volgende maand andere velgen op, dit setje gaat door als winterset. Die knap ik deze zomer zelf op, zit nogal wat borduurwerk aan de randen. Moet alleen nog even uitvogelen welke velgen er standaard onder een M-pakket 325i uit 2009 werden geleverd. Geen idee of dat 18 of 19 inch was.
Verder is ie helemaal naar mijn zin, misschien een keer voor een SW-kuur, ken geen andere auto met atmosferische motor waar je zoveel winst boekt. Verder netjes bijhouden en goed verzorgen.
Gr Ron
- tomsmets12
- Being a part of it
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 13 mei 2016, 22:15
- Type Auto: F20 M140i
Dat is een heel mooi exemplaar! Bijna dezelfde als die van mij. Wat voor kleur is het?
Voor velgen kun je eens op deze site kijken: http://felgenkatalog.auto-treff.com. Ff e9x reeks aanklikken dan komen alle velgen die ervoor geleverd zijn incl maten en et waardes enz.
Voor velgen kun je eens op deze site kijken: http://felgenkatalog.auto-treff.com. Ff e9x reeks aanklikken dan komen alle velgen die ervoor geleverd zijn incl maten en et waardes enz.
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:38
Vandaag vroeg naar het Limburgse. Tis even 170km enkele reis, maar ik wilde van die gare injector(en) af. Aangekomen meteen aan de slag met de auto. Ik kon er met mijn neus bovenop bij kijken, wat ik zelf altijd prettig vind. Heb meteen wat plaatjes geschoren:
Eerst wordt begonnen met het weghalen van heel veel plastic, daarna eerst de bougies bekeken:
Bleek een aanmerkelijk verschil in de bougies te zitten, 3 goed 3 (te) zwart
Zo ziet de motorruimte eruit zonder al het plastic en bobines eruit
Hier de oude boosdoeners, bleken injectoren met de index 7 & 9 in te zitten. Ik heb ze meegekregen, ze liggen in de garage op de werkbank.
6 nieuwe injectoren zaten er echt razendsnel in, allen index 11, de laatste modificatie. Monteur had nummers per cilinder opgeschreven, die werden vervolgens ingeleerd. Mooi om te zien en te horen hoe blok meteen schitterend vlak en zacht begon te draaien. Daarvoor even gestart om te kijken of alles goed vast zat en er niets lekte.
Resultaat na 170km terug......
Auto loopt zonder schokje of onregelmatigheid. Nieuwe bougies en injectoren voor minder dat 1/3 van de normale prijs en geen manuren in rekening gebracht. Wellicht voor sommige overdone, maar ik had het er wel voor over. Hoop nu voor een lange tijd van dit specifieke N53 puntje verlost te zijn. Netjes opgelost ook van de BMW-specialist
Nog even gewassen en naar binnen met de 325i.
Gr Ron
Eerst wordt begonnen met het weghalen van heel veel plastic, daarna eerst de bougies bekeken:
Bleek een aanmerkelijk verschil in de bougies te zitten, 3 goed 3 (te) zwart
Zo ziet de motorruimte eruit zonder al het plastic en bobines eruit
Hier de oude boosdoeners, bleken injectoren met de index 7 & 9 in te zitten. Ik heb ze meegekregen, ze liggen in de garage op de werkbank.
6 nieuwe injectoren zaten er echt razendsnel in, allen index 11, de laatste modificatie. Monteur had nummers per cilinder opgeschreven, die werden vervolgens ingeleerd. Mooi om te zien en te horen hoe blok meteen schitterend vlak en zacht begon te draaien. Daarvoor even gestart om te kijken of alles goed vast zat en er niets lekte.
Resultaat na 170km terug......
Auto loopt zonder schokje of onregelmatigheid. Nieuwe bougies en injectoren voor minder dat 1/3 van de normale prijs en geen manuren in rekening gebracht. Wellicht voor sommige overdone, maar ik had het er wel voor over. Hoop nu voor een lange tijd van dit specifieke N53 puntje verlost te zijn. Netjes opgelost ook van de BMW-specialist
Nog even gewassen en naar binnen met de 325i.
Gr Ron