Sanders' E90 LCI 318i Titansilber

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
ilovemycar2

@sanders,
Mate van verlichting identiek, ik was er niet tevreden over omdat niet gehele driehoekje gelijkmatig wordt verlicht zoals dat wél het geval is bij de originele knop. Ik vind het zo niet strak en af, maar goed dat jij er wel tevreden mee bent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Ik snap wat je bedoelt, en ik heb er inderdaad niet zo'n probleem mee. Gelukkig zijn anderen kritischer dan ik, ben soms te makkelijk met dingen.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Vorige week vrijdag eindelijk de afspraak bij Autoglass Benelux gehad om de ruiten te laten tinten.
Ik heb gekozen voor 50% vanaf de A-stijl en 20% vanaf de B-stijl.

Mooi resultaat en zeker geen spijt van gehad :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook nog een simpele, maar leuke kentekenplaathouder laten maken.
Kon echt niet meer rond blijven rijden met "Mercedes-Benz Naaldwijk"

Afbeelding

Volgende op de lijst is de M-sport vering laten plaatsen en waarschijnlijk een set splitters om de standaard bumper wat op te leuken.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zag net dat je ook F3X velgen hebt. Las dat je op de achteras 20mm hebt gelegd. Achter is n 8,5J ET47 velg als ik t goed heb. Dat past goed? Heb voor de winter straks hetzelfde qua velgbreedte/ET en spacers, alleen vallen ze bij mij nog wat meer naar binnen ivm de andere spoorbreedte dan jouw LCI.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Dit zijn imitatie 403's met ET35 en 8J rondom (18" ook overigens), komen van een F20 af.
En inderdaad 20mm spacers. Heb geen problemen ermee, raakt niks. Voldoende speling, maar ja helaas niet de volledige specs waar je naar opzoek bent.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ah ok, maar toch bedankt. Past bij mij wel hoor. :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Nou, ik verveelde me dus en ik bekeek het interieur en bedacht me dat het wellicht mooi was om de DVD cover ook in glanzend zwart te hebben. Zelfde als de interieurlijsten.
Aangezien ik toch nog had staan, en een avond vrij had ben ik aan de slag gegaan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Door mijn enthousiasme heb ik nooit foto's van tijdens het werken, dus helaas alleen eindresultaat.
Denk dat een blauwe of rode Start/Stop knop hier ook goed bij staat. Even op eBay kijken.

Daarnaast twijfel ik nog of ik de climate control panel ook nog dezelfde behandeling geef.
Ik vind het lijnenspel zo wel lekker onderbroken, maar kan altijd nog.


Daarnaast twijfel ik of ik een origineel M-stuur zal plaatsen, of door CM customs mijn huidige stuur laat bekleden.
De tweede is natuurlijk niet OEM, en een stuk duurder... Maar aan de andere kant staat het wel sexy en leer kwaliteit is een stuk beter dan origineel.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Mooie resultaat .

Kan CM Customs zeker aanraden heb me stuur er ook laten bekleden. Resultaat is verbluffend stuur voelt als nieuw aan..

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij n sportstuur zou ik t misschien doen, maar n standaard stuur niet. Dat is dunner en minder mooi qua model stuur al.
Er zijn wel amper gebruikte sturen, die niet zo veel hoeven te kosten. Airbag kon ik in mij geval niet overzetten, omdat ik van een standaard naar n M-stuur overging. Qua looks en ergonomie n wereld van verschil :In love:
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 19 sep 2018, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Netjes die hoeken van de wrap. Zo krijg ik het niet voor elkaar maar dat komt misschien ook door de AliExpress wrap die ik gebruik. Ik ben benieuwd hoe het bij jou blijft zitten.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Moet je toch teleurstellen Ballistic, het is spuitwerk 001
Niet dat ik daar mega goed in ben, maar ik heb wrappen geprobeerd en dat lukte me helemaal niet...
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Aaah.. Valsspeler :P
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Het is een tijd stil geweest rondom dit project, en cosmetisch slechts een paar dingen gebeurd.

Echter, zijn er motorisch weer een aantal dingen voorgevallen waarvan ik graag verslag doe. Het is een lang verhaal, zonder foto's en wellicht alleen handig voor andere N43 eigenaren, maar ik vertel het evengoed.

Een volgende post wordt weer een foto update van leukere mods ;)

In principe heb ik in de afgelopen 6 maanden de jackpot weer gehad wat betreft alle bekende kwalen met de N43 olie-problemen.
Het deed zich vooral voor in de melding lage oliedruk, direct stoppen, ga naar BMW dealer etc etc.
Dit heb ik rond augustus aangekaart door mijn garagist de ketting en geleiders na te laten kijken. Carterpan eraf, inderdaad veel grote brokstukken van geleider.
Echter bleken deze niet van de huidige geleiders, die na inspectie met een camera allemaal in orde te zijn. Evenals de ketting. Goed nieuws dus!
Blok schoon gemaakt, pan weer erop, nieuwe olie erin.

De melding bleef echter af en toe opkomen, samen met 2A99 of 2A98, crank shaft correlation (VANOS).
En ook steeds frequenter, het probleem was dus nog niet gevonden.
Probleem kwam het vaakst voor na een tijd op een vast toerental gereden te hebben, en daarna stil staan (afrit na autobaan bijvoorbeeld).
Na uit en aan zetten van de wagen was de melding ook gewoon weer weg.
Verdenkingen gingen dus uit naar de olie regel klep, een ander bekend probleem bij N43.

Heb uiteindelijk een afspraak gemaakt bij Gijsbertsen om in eerste instantie een walnut blast uit te laten voeren, en omdat er dan makkelijk toegang was, ook gelijk de regel klep te vervangen.
De blast was inderdaad hard nodig, ook heel open werk door Gijsbertsen verricht waarbij je telkens mag meekijken wat ze precies aanpakken. Ook een kettingtest kwam weer uit op goed functionerende ketting, gelukkig.
Echter... Vonden ze daar een behoorlijke hoeveelheid metaal slijpsel in het oliefilter en fijnstof in de olie. Absoluut geen goed nieuws dus!
Werd aangeraden absoluut niet meer verder te rijden en de drijfstang lagers te controleren en waarschijnlijk vervangen.
Echter had ik ten eerste niet bepaald 600~800 euro extra op zak voor die klus, en 2: geen tijd meer aangezien het grootste deel van de dag al op was gegaan aan de walnutblast, en ik nog wel even mooi terug naar Maastricht moest.

Met nogmaals het advies niet meer te rijden met de wagen (wat ik van hun kant volledig snap), toch zelf besloten om de 200km naar het zuiden terug te rijden.
Dit mdat er o.a. geen geluid uit het blok kwam en ik al een flink aantal kilometers zo rond heb gereden dus ik durfde de gok wel te maken.
Eenmaal thuis de wagen wel direct weg gezet en een afspraak gemaakt bij mijn eigen garage.
Die kon in de weken daarna ermee aan de slag, er bleek inderdaad schade aan de drijfstang lagers te zijn opgelopen.
Vooral onder cilinder 1 was het lager behoorlijk ver heen met schade, verkleuring door de hitte, en de pinnetjes /klemmen-dingen al totaal afgebroken.
Gelukkig is alles dan nog "op tijd" aangepakt geworden, de krukas kon gepolijst worden en is geen permanente schade dat buiten de marges viel, als het ware.

Uiteindelijk, is de melding eindelijk weg. En ook al maanden nu niet meer terug gezien.
De oliedruk leest altijd afdoende in INPA,
VANOS problemen zijn ee ook niet meer na vervanging van de solenoids.
Geen afgebroken geleiders of brokstukken meer in het carter...

Laten we hopen dat dit N43 blokje er weer even tegenaan kan!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Kan er helaas over meepraten dat het schrikken is als ze metaal in je olie vinden... :nee:
In mijn geval hebben ze (Gijsbertsen :ja: ) naast vervuiling in de filters geen oorzaak kunnen vinden maar tijdens het zoeken wel preventief de drijfstanglagers vervangen.
Nu maar afwachten of dit goed blijft gaan :?

Ga morgen mijn V-riem, riemspanner en spanrol vervangen en dan bekijk/vervang ik gelijk het oliefilter.

Mooie wagen heb je in ieder geval, hopen dat je voorlopig weer even kunt genieten :ja:
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

andere N43 eigenaren
Je hebt dus zowel een 325i als een 318i?
Wat een horror weer met die N43. Maar hoe kan er nog van een oude geleider stukken in de pan liggen nu?
Op wat voor km-stand zit je nu? Rij je er vooral korte stukjes mee? Wellicht zit daar dan een groot deel van de oorzaak (lagers/vervuiling). Of is dat waarschijnlijk de olieregelklep waar je al op doelde?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”