Sanders' E90 LCI 318i Titansilber

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

In het donker zie je (helaas) absoluut niet dat het rode naalden zijn.
Het effect is echt alleen overdag.
Maar de belichting wordt niet belemmerd gelukkig dus de naald op zich blijft wel goed zichtbaar, hij is alleen gewoon oranje.


Als volgende mod wil ik een soort Performance demper mod op mijn einddemper toepassen.
Het afmaken met een iets meer origineel ogende siertips van het merk Ulter
Afbeelding

Zal proberen genoeg foto's van het proces te maken aangezien er niet echt data is voor een N43


First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Die rode naalden zijn een leuke optie die ik ook had op mijn vorige BMW.
Staat een stukje sportiever :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Lekker bezig, wordt alleen maar fraaier zo. :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Heren ik heb wat cosmetisch advies nodig.
Nu snap ik dat looks heel persoonlijk zijn maar wellicht dat iemand een vers licht erop kan schijnen.

Ik heb mijn ogen laten vallen op een grotere kofferbakspoiler, een imitatie M aerodynamica.
Nu laat ik deze spuiten maar twijfel ernstig tussen glans zwart (zoals de performance nieren vooraan), of glans antraciet (zoals de diffusor)

Zou het lelijk staan als je zwart en antraciet mengt aan de achterkant, of juist mooier?
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ik zou hem dezelfde kleur geven als je diffusor 008
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Alles hoogglans zwart?
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Punt is dat de diffusor al gespoten, beetje zonde die weer opnieuw te gaan doen.
Plus dat het de OEM kleur is, en daar hou ik wel van. Veel mensen hebben hem inderdaad gewoon zwart

RRenken schreef: 07 aug 2019, 10:26 Ik zou hem dezelfde kleur geven als je diffusor 008
Dit heb ik uiteindelijk ook besloten op advies van de spuiter :ja:

Nou maar even afwachten!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Nou, weer even een horror-hoofdstuk toevoegen aan dit project.

De hobbykamer ligt vol met nieuwe onderdeeltjes (cosmetisch en onderhoud) die op de wagen kunnen, het zal echter even moeten wachten want het beestje staat weer bij de garage met een flinke berg N43 miserie. :duh:

Nadat ik de melding oliedruk te laag kreeg vorig jaar is vervangen/gecontroleerd:
- de ketting (ketting nogmaals gecontroleerd in november bij Gijsbertsen)
- de geleiders
- lagerschalen
- olieregel ventiel, al 2 maal vervangen inmiddels.

Echter gaf de wagen recentelijk ook melding oliedruk te hoog! En sporadisch ook weer oliedruk te laag. Het viel me hierbij ook op dat de olietemperatuur behoorlijk hoog was, zo'n 125 tot wel 130 graden terwijl ik gewoon 100 op de cruisecontrol reed (buitentemperatuur destijds 15 graden)
Dus wéér naar de garage...
Die belde vandaag dat ik maar even langs moest komen.
Jawel hoor, ketting niet op spanning, brokstukken van de geleider in de carterpan, lagerschalen (niet dramatisch gelukkig) aangelopen, wel ijzerslijpschel weer.
Plan is nu om het blok er maar uit te halen en in ieder geval te vervangen:
- krukas (slijpen of vervangen)
- ketting en geleiders
- oliekoeler
- lagerschalen
- oliepomp ook controleren in ieder geval

Andere optie is een ander blok erin, maar dan zit je aan hetzelfde aantal uren werk met alsnog een onzekerheid of het ook goed is.
Daar voel ik persoonlijk niet zo veel voor.

Het is weer een flinke pil om te slikken, maar hopelijk is daarmee de kous ook voorlopig af... Dat ik weer vooruit kan kijken :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

:nee: :nee: Balen! Dat gaat weer een aardige bak centen kosten.
Hoe zit het inmiddels, is die geleider intussen gemodificeerd door BMW? En is de ketting zelf ook wel eens een probleem, of eigenlijk niet?
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Zeg dat wel! Mijn enige hoop is dat het hierna dan ook wel gedaan is...

Volgens mij zijn er geen verbeterde geleiders uitgekomen. Ketting is niet slechter dan andere BMW kettingen geloof ik, ze gaan gewoonweg niet eeuwig mee.
Nadeel is dat die geleiders ook nog eens erbij komen als probleem bij N43 motoren.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Altijd die N43 weer...
einde van het jaar een olie beurtje. Hopelijk tref ik geen aanwijzingen aan dat de geleiders bij mij ook problemen gaan veroorzaken.
Sterkte met de reparaties iig!
Hopelijk daarna een probleemloze wagen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Balen man... flinke duit centen weer... :(
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Pauwlus schreef: 11 sep 2019, 06:40 Altijd die N43 weer...
einde van het jaar een olie beurtje. Hopelijk tref ik geen aanwijzingen aan dat de geleiders bij mij ook problemen gaan veroorzaken.
Sterkte met de reparaties iig!
Hopelijk daarna een probleemloze wagen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat gaan ze, als ik het goed begrijp. Beter preventief vervangen dus.
Mijne staat voor volgend jaar op het programma.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Heb je de wagen nog? Zag hem laatst ergens te koop aangeboden dacht ik.
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

De wagen heb ik nog ja, staat inderdaad wel te koop.
Veel complimenten maar geen geïnteresseerden helaas.

Tevens vrees ik nu dat ik alle 4 de injectoren moet vervangen, dus is dat eerst weer aan de beurt...
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”