Jeremy E91 335i - Forged rebuild ip

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Geen idee, ik ging er van uit dat de mensen van MHD het wel zullen weten.

We zullen zien wat het doet, zo niet dan weet ik welke ik moet bestellen mocht het niet goed gaan.


E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ballistic schreef:Ik zie je VIN staan en heb even gecontroleerd; Je zou al een MSD81 moeten hebben waarmee de problemen met de injector aansturing echt niet meer aan de orde zouden moeten zijn.

Volgens mij heeft ie toch een msd80, afgeleid van zijn bouwjaar is hij net zo oud als die van mij. Geloof dat ze in 2008 pas met de msd81 gekomen zijn.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Jeremydk schreef:Geen idee, ik ging er van uit dat de mensen van MHD het wel zullen weten.

We zullen zien wat het doet, zo niet dan weet ik welke ik moet bestellen mocht het niet goed gaan.
Daar geef ik je garantie op.
De ontsteking moet een bepaalde waarde aan graden bereiken om het maximale vermogen te bereiken waar ook de rest van de motorelementen op zijn afgesteld. De bougies zullen vervuilen omdat ze zichzelf niet schoon kunnen branden en de ontsteking is niet optimaal waardoor je in den beginnen direct vermogen verliest, en nadat de vervuiling optreed al helemaal.

Je wilt alles in zijn nopjes hebben en het maximale vermogen eruit halen; maar vervolgens stop je de verkeerde onderdelen erin. In het hart van de motor waar het allemaal begint. :?
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Ik geloof jullie, maar waarom geeft MHD dan aan dat ik deze moet steken? Gevalletje van onkunde?

Ik heb er in ieder geval niet genoeg verstand van om er zelf een oordeel over te kunnen vellen.

Ik spring nu in de Compact om hem weer op te halen.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb de wagen weer terug thuis staan.
En ik moet zeggen de wagen rijdt echt fenomenaal. Hij was al behoorlijk pittig van karakter maar nu met de stage 2+ map is hij echt van God los.
Zelfs in de 6e versnelling is de versnelling abnormaal veel.
IAT bleef stabiel rond 40 graden op de snelweg vanmiddag. Tijdens WOT steeg hij naar max 54 graden. Ik heb geen lange pulls gemaakt.

Het volgende is dus vervangen/gedaan:

PCV klep voor een FTP motorsport variant
Carterontluchting leiding
Wat koelwaterslangen die gesneuveld waren
6 nieuwe index 12 injectoren
6 nieuwe bobines
6 nieuwe bougies
Gerepareerde ECU
Remschijven zijn afgedraaid
Wagner downpipes zijn geplaatst

Afbeelding
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Fijn dat ie weer terug thuis is, en dat ie fenomenaal rijdt! Nu lekker genieten, die centen die vergeet je weer snel genoeg en het genot heb je elke dag :lol:

Ik zat net nog eens door je optielijst heen te scrollen in je OP, maar onze auto’s zijn op de versnellingsbak na volgens mij nagenoeg identiek. Ze zijn ook nog eens een maand van elkaar van de band af gekomen.

Maare, what’s next?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat een update zeg 006 :cool:
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

@Bmwcoder:

Dat is wel toevallig zeg! Het is mij nog niet opgevallen. Jouw wagen heeft ook tweeters is het niet?

Mijn volgende afspraak staat bij Crooke tuning.
Ze gaan een kleppensysteem plaatsen om de einddempers te by-passen voor een mooier geluid. Uiteraard in combinatie met 4 inch tips.

Andere dingen die ik nog wil aanpakken zijn:

Lichte olie lekkage aan de carterpan pakking of krukas-keerring ik ben nog niet zeker waar het vandaan komt.
Stuur herbekleden via leder-lenkrad.de
BMW performance vernellingskeuze pook
Koplampen laten polijsten
Zelf wat meer gaan detailen.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Wat zijn de kosten voor zn klepsysteem?
E92 335i 07
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

1249,- incl. montage
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Een tijdje geleden ben ik er achter gekomen dat er een stukje van mijn koelvloeistof reservoir dop ontbrak. Deze hadden ze op vooraad liggen bij Breeman dus gelijk maar even verwisseld.

Afbeelding

Afbeelding
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Welk stukje?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bovenste foto rechter dopje.
Tussen het gele vlak en de bovenste O-ring zie je dat er iets ontbreekt.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ziet er weer goed uit :ja: zijn de kleine dingetjes die het doen 001

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ah ja, zie t nu.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”