Jeremy E91 335i - Forged rebuild ip
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Zonder cold start delete draait hij de eerste minuut ongeveer op 1000rpm dacht ik (open loop/non-feedback).
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Vandaag is er een AP schroefset onder gegaan. In het begin was ik huiverig over het comfort dat ik in moest gaan leveren, maar dit viel me heel veel mee! Ik ben echt positief verrast over het comfort dat ik nu nog heb met de AP schroefset.
Hoogte is nu goed, al zal het geheel nog wel wat verder in zakken na verloop van tijd.
Op zijn er gelijk nieuwe toplagers en rubbers in gegaan.
Al met al weer dik tevreden.
Hoogte is nu goed, al zal het geheel nog wel wat verder in zakken na verloop van tijd.
Op zijn er gelijk nieuwe toplagers en rubbers in gegaan.
Al met al weer dik tevreden.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Piet08
- VIP Driver
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
- Type Auto: 335d Xdrive
- Locatie: Overijsel
Gaaf en zeker met de prestaties van jou auto en je sportieve rijstijl ga je hier veel plezier aan beleven.
Ik was eerst ook bang dat ik te veel rijcomfort zou in leveren met het monteren van een schroefset.
Maar ik vind het perfect zo.
Ik was eerst ook bang dat ik te veel rijcomfort zou in leveren met het monteren van een schroefset.
Maar ik vind het perfect zo.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Hierbij wat foto's.
Komende tijd even afwachten in hoeverre het geheel nog in zal zakken en dan gaan we hem finetunen kwa hoogte.
Voor staat nu iets te laag naar mijn zin en achter iets te hoog. Het is nu dus andersom ten opzichte van OEM
Komende tijd even afwachten in hoeverre het geheel nog in zal zakken en dan gaan we hem finetunen kwa hoogte.
Voor staat nu iets te laag naar mijn zin en achter iets te hoog. Het is nu dus andersom ten opzichte van OEM
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
En aangezien we nu toch lekker bezig zijn heb ik afgelopen weekend ook gelijk een andere en iets grotere olie koeler geplaatst.
Deze is net iets groter dan OEM en is van Mischimoto (19 Row).
Ik heb nog zitten twijfelen om deze voor de condensor te plaatsen om meer rijwind te kunnen vangen maar dat zou weer ten koste gaan van de airflow van de radiateur.
Het plaatsen was eventjes een dingetje omdat de koeler geen brackets had en deze wat verder naar achteren komt ivm met de toegenomen dikte.
Maar met wat gepuzzel heb ik de oude bracket kunnen aanpassen om het geheel weer passend te krijgen.
Verse Braided slangen in combinatie met een nieuwe FTP Thermostaat, deksel en pakking.
En ik heb wat Spiralguard aangebracht op de plaatsen waar de slang ergens tegen aan loopt. Better safe than sorry!
Resultaten kan ik nog niet geven maar ik verwacht zeker verbetering t.o.v OEM aangezien deze helemaal dicht gekoekt zat met modder en vuil.
Deze is net iets groter dan OEM en is van Mischimoto (19 Row).
Ik heb nog zitten twijfelen om deze voor de condensor te plaatsen om meer rijwind te kunnen vangen maar dat zou weer ten koste gaan van de airflow van de radiateur.
Het plaatsen was eventjes een dingetje omdat de koeler geen brackets had en deze wat verder naar achteren komt ivm met de toegenomen dikte.
Maar met wat gepuzzel heb ik de oude bracket kunnen aanpassen om het geheel weer passend te krijgen.
Verse Braided slangen in combinatie met een nieuwe FTP Thermostaat, deksel en pakking.
En ik heb wat Spiralguard aangebracht op de plaatsen waar de slang ergens tegen aan loopt. Better safe than sorry!
Resultaten kan ik nog niet geven maar ik verwacht zeker verbetering t.o.v OEM aangezien deze helemaal dicht gekoekt zat met modder en vuil.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heb je t hier over de PCV in het kleppendeksel? Of de oliekoeler?ik verwacht zeker verbetering t.o.v OEM aangezien deze helemaal dicht gekoekt zat met modder en vuil.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Ik had het over de olie koeler welke er uit is gekomen.
Ik hoop geen modder in de PCV in het kleppendeksel te vinden
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- RRenken
- VIP Driver
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50
Lekker aan het knutselen geweest Jeremy! Die AP set staat hem erg dik, ook al staat ie nog niet naar wens
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here