Jeremy E91 335i - Forged rebuild ip

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Je foto's doen het niet (meer)


Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Op Tapatalk zie ik ze nog wel..
Kijk je via de site?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Via de computer. Ik kijk nu op mobiel en daar zie ik ze wel.

Fyi: Die radiator bij de wielkuip is een oliekoeler. Thermostaat gaat bij 120c open.

Edit: Ook op de computer doen ze het weer :ja: Mooie pre-LCI. Ik ben jaloers op de voorbumper, diffuser en buitenspiegels. Die wil ik ook op mijn LCI :lol:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Is dat de oliekoeler? Warmtewisselaar aan het oliefilterhuis wordt ook vaak oliekoeler genoemd..?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Olie koeler: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0375

Eerdere modellen (2006) hadden hem niet. BMW heeft hem toegevoegd in 2007+ nadat ze klachten binnen kregen van warm lopende motoren bij "sportief" rijgdrag.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat verhaal ken ik, maar ik dacht dat dit over de warmtewisselaar (aan voorzijde oliefilterhuis) ging. Sommige modellen hebben die wel en andere niet. Waarom dat is, snap ik dan ff niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Je hebt geen ongelijk. Die wijzigingen vallen samen met de installatie van deze radiator :ja: Al is het volgensmij geen warmte wisselaar maar een thermostaat?
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Oei.. dat was wel een flinke misser van mij. Zonder na te denken ging ik er simpelweg van uit dat het de condensor was..
Anyway bedankt voor de correctie!Afbeelding

Spiegels vind ik ook heel fijn alhoewel de M3 spiegels van de E46 ook heel aangenaam waren.
Binnenkort eens een nieuw spiegeltje bestellen aan de bestuurders kant aangezien de randjes verkleuren. Ook is het jammer dat ze niet automatisch inklapbaar zijn.

Verder is vandaag de 5 inch intercooler binnen gekomen van Roywillems bedankt!

Afbeelding
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ballistic schreef:Je hebt geen ongelijk. Die wijzigingen vallen samen met de installatie van deze radiator :ja: Al is het volgensmij geen warmte wisselaar maar een thermostaat?
Nou, nee. In die warmtewisselaar wordt alleen warmte uitgewisseld tussen KVS en olie:
viewtopic.php?f=62&t=13462&p=414043&hil ... er#p414043
Dus in feite een oliekoeler.. :?: :!:
Iemand die het verschil in toepassing tussen de warmtewisselaar en oliekoeler zoals hier getoond kan aangeven?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

N54 heeft volgens mij nooit een olie - water warmtewisselaar gehad, altijd een luchtgekoelde als er al 1 op zat. Waarom sommige modellen ze niet hadden weet ik niet. Mijne uit 2006 heeft ook gewoon een luchtkoeler, en is niet later erop gezet volgens mij. Denk dat alleen Amerikaanse n54 ‘s in Amerika geen oliekoelers hadden in sommige gevallen (je leest het nog weleens op US fora)

Maar goed dat je hem schoon gaat maken Jeremy, zijn de kleine details die je auto goed laten functioneren.
Laatst gewijzigd door BMWcoder op 08 jun 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dan is de warmtewisselaar het lichte alternatief vd de oliekoeler wellicht. Heb zelf namelijk iig wel een warmtewisselaar (N52). Maar dat terzijde. Dan weten we ook weer wat nu de warmtewisselaar is en wat een echte oliekoeler 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Inklap spiegels zijn met een klein dagje erin geknutseld :ja:
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Misschien iets voor in de toekomst danAfbeelding.
Gisteren aangekomen in Karlsruhe voor de overnachting. En helaas onderweg na 300km een foutmelding gekregen. Tijdens het optrekken (vol gas met volgepakte wagen) kreeg ik een motorstoring en ging de wagen in noodloop.

Afbeelding
Met mijn obd stekker was er niets te zien helaas maar na de wagen te stoppen en weer te starten was de storing weer weg en konden we onze weg vervolgen. Helaas kwam hij weer terug...
In het hotel maar de ADAC laten komen om hem te laten uit lezen.

Afbeelding

Hij geeft aan dat de turbodruk te laag is. Kan dus van alles zijn maar ik hoop niet dat het de wastegate is. Deze is al voorzien van een modificatie namelijk. Straks gelijk naar de dealer toe om te zien of ze mij kunnen helpen.

To be continued..
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Controleer de vacuumslangen eens van de wastegate aansturing, deze gaan bij elke N54 wel eens een keer kapot.

Hier paar fotootjes van de vacuum slangen die ik bedoel:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=894084
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Heb je ook iets van een foutcode? Hier wat info van de evt foutcode als het turbo gerelateerd is.

30FE Exhaust fume turbo charger, high pressure side
FIX: Generally related to tuning. If your tune is equipped with lagfix, the first step is to disable it. If problem persists email your tuner for support.

30FF Exhaust fume turbocharger low side
FIX: Often caused by boost leaks, leaky DVs, broken vacuum lines, etc. Also possibly tuning related. If using a TMAP tune (SSTT/JB+) it may be a sign you need to reduce your boost level, or perform the solenoid bypass

30CF Wastegate 1, input signal

30D0 Wastegate 2, input signal

3100 boost-pressure control, deactivation
EXPLANATION: This code is triggered any time you experience a reduced boost mode.
FIX: This code itself is meaningless and serves only to let you know a 'limp mode' took place.
E92 335i 07
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”