Jeremy E91 335i - Forged rebuild ip

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

:ja:

Zat er nog (veel) olie in de intercooler? Dit omdat je chargepipe ook aardig vet was.

Is de storing ondertussen al verholpen?


roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Toch meer werk als ik had gedacht bij een e91! Bij mijn coupe hoefde er niets aangepast te worden.

Maar staat er mooi onder :ja:
E92 335i 07
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Gek genoeg was de OEM intercooler bijzonder schoon. Inderdaad in acht nemende dat de OEM chargepipe wel behoorlijk nat was.

De 30FF storing heb ik niet meer gehad nadat ik de OEM chargepipe van de DV heb vervangen door een alluminium pijp. De O-ring voelde redelijk stijf op de aansluiting van de throttle body.

Misschien dat het daar gelekt heeft?

Anyway, ik heb alsnog volgende week een afspraak bij Gijsbertsen om alles te controleren voor de zekerheid. Ik wil namelijk niet dat het terug komt als de auto weer zwaar beladen is.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Looks good. Maar wel raar. Het zou mij nog geen 30min kosten. Bumper hoeft er namelijk niet af. Enkel bij de 7inch en groter is het handig i.v.m. het zaagwerk, maar het moet nog steeds niet.

Wanneer de onderdelen nog niet vervangen zijn; houdt rekening met het snel falen van diverse onderdelen zoals de injectoren, bobines, bougies, etc wanneer je MHD erop zet. Met jou auto (leeftijd) is het een must om logs te draaien en deze te controleren of het geheel loopt zoals het hoort te lopen.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Wat Ballistic zegt. Voor je injectoren even kijken wat er voor nummer op staat. Als ik me niet vergis zit je vanaf /9 inprinciepe goed. /12 zijn de nieuwste.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bij mijn auto was het absoluut niet te doen in 30 minuten. Maar dan ben ik toch benieuwd wat er wezenlijk anders is bij jou auto.

Het installeren van de staande chargepipe gaf mij overigens ook veel meerwerk op.

Bedankt voor de info, de bobines en injectoren ga ik nakijken. Ik weet wel dat de vorige eigenaar een graadje koudere bougies heeft geplaatst aangezien hij toenmalig ook op MHD gereden heeft.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

BartE91 schreef:Wat Ballistic zegt. Voor je injectoren even kijken wat er voor nummer op staat. Als ik me niet vergis zit je vanaf /9 inprinciepe goed. /12 zijn de nieuwste.
In de USA is de algemene ervaring dat de Index 9's het slechtste zijn. Nog slechter dan 1 t/m 8.
Vanaf 11 zit je goed. Sinds die revisie is er andere olie en een extra filter gebruikt (vraag me verder niet om de details)

Ik raad aan om de bougies maximaal elke 25k te vervangen en de olie binnen 5 a 10k te verversen wanneer je Stage1+ of hoger draait. Beetje afhankelijk hoe je er mee rijdt natuurlijk. De turbo's krijgen erg op hun flikker en zijn niet gemaakt om lang te leven bij deze niveau's van boost. 12psi max voor levensduur. Bij hogere drukken begin je heel hard in te leveren op de levensduur.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

I stand corrected.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Goede tip mbt intervallen voor bougies en olie. Men vergeet nog wel s dat de opgegeven intervallen (die al ruim zijn) gebasseerd zijn op standaard/ongetunede voertuigen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Goede tips bedankt!
Ik ga een deze dagen even controleren welke index ik heb zitten.
Is er ook een serie welke ik moet hebben wat betreft de bobines?

De relatie olie/filter met andere injectoren is mij niet helemaal duidelijk.
Wat heeft dat met je injectoren te maken?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Eergisteren nog wat leuke foto’s gemaakt:

Afbeelding



Samen met de concurrent (Boka) op de foto!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeremydk op 09 jul 2018, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Prachtige foto's en auto :In love:

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mooie foto’s van een mooie auto!!

Wel bizar dat de intercooler zoveel werk is geweest, een 5” VRSF zou zonder cutting gemonteerd moeten kunnen worden. Dacht ook dat je bumper kon blijven zitten maar dat weet ik niet zeker. Daar gaat ook wel wat tijd in zitten.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Hele mooie foto’s van een hele mooie auto :ja:
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bedankt iedereen!

Het was inderdaad niet noodzakelijk om de bumper te verwijderen maar aangezien ik nog niet beschik over een hydraulische krik om de wagen ver genoeg op te kunnen krikken, heb ik om meer ruimte te creëeren de bumper gedemonteerd.
Ik heb ook niet in de bumper zelf gezaagd maar in het plastice frame dat tegen de intercooler aan komt.

Zojuist nog eens gechecked over welke injectoren de wagen beschikt...

Blijk ik over 5x index 1 injectoren te beschikken en één index 12 in cylinder #3.
Dat was dus even een fikse tegenvaller voor zowel mijn portemonnee.


Index 1:

Afbeelding

Index 12 Cyl#3

Afbeelding

Morgen breng ik de wagen naar Gijsbertsen voor de volgende zaken:

-installeren van een afneembare trekhaak
-uitvoeren van een Walnutblast
-30FF Boost Leak storing diagnostiseren en verhelpen.
-indien er tijd over is het installeren van de Wagner downpipes.

Ik heb het vermoeden dat de Boost lekkage komt door falende waste gates (boost solenoids- vacuüm-kleppen zelf oid) Het is namelijk maar sporadisch en niet constant wat je wel hebt als je een daadwerkelijke lekkage in je inlaat traject hebt.

We gaan het zien!

Ik weet in ieder geval weer waarvoor ik maandag weer aan boord magAfbeelding!
Laatst gewijzigd door Jeremydk op 10 jul 2018, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”