SDG BMW 318d LCI Space Gray 2010

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SDG
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jun 2018, 22:12
Type Auto: BMW 318d E90 LCi

Omdat ik weer veel kilometers voor het werk moet maken heb ik enkele weken geleden mijn VW Polo Bluemotion uit 2017 ingeruild voor een BMW 318d. Bij het zoeken waren de enige vereisten dat de onderhoudshistorie kloppend was en dat de auto stoelverwarming bevatte. Na enkele proefritten kwam ik uit bij het volgende exemplaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een proefrit en korte inspectie kwamen we snel tot een goede prijs en een week later kon ik de auto ophalen.
Enige minpuntje aan de auto waren de te kleine originele 16" velgjes met goedkoop Chinees rubber.
Veel afrolgeluid en trillingen door het stuur bij snelheden boven de 80 km/h.

De originele velgen moesten plaats maken voor een setje OEM Styling 193m velgen, maar helaas kon ik deze op geen enkele verkoopsite vinden voor een goeie prijs. Tijdens het zoeken kwam ik ook een setje Styling 189 velgen tegen waarvan ik dacht dat deze ook wel mooi zouden staan onder de space gray Bimmer. Eenmaal bij de verkoper aangekomen bleek deze die ochtend nog een set OEM 193m velgen te hebben ingekocht. Na beide velgen even tegen de auto aan te hebben gehouden ben ik uiteindelijk toch voor de 193m velgen gegaan. Wel €400,00 toe moeten leggen op de 189's, maar daar heb ik nog steeds geen spijt van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De dingen die momenteel nog op mijn lijstje staan zijn o.a.
- LED interieurverlichting
- Lederen sportinterieur
- Stuurwiel opnieuw laten bekleden
- Chiptuning
- Remklauwen blauw verven
- Typeplaatje verwijderen
- Achterruiten tinten
- Coronas als dagrijverlichting coderen
- Spiegels met afstandbediening inklappen coderen


**BMW 318d E90 LCi**
Gebruikersavatar
MindWarp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jan 2018, 22:55
Type Auto: E90 335i LCI

Mooie wagen hoor en de velg wijziging is zeker een goede keuze geweest. :ja:

Je zegt:
SDG schreef: - Lederen sportinterieur
- Stuurwiel opnieuw laten bekleden
Als je toch voor een nieuwe lederen interieur gaat kies dan een M stuur ipv opnieuw je stuur laten bekleden?
SDG schreef: - Typeplaatje verwijderen
Dat doen er meer al vraag ik me nog steeds af waarom.
SDG schreef: - Coronas als dagrijverlichting coderen
Heb je goed in de iDrive gekeken? Bij de LCI modellen kan de mogelijkheid bestaan dat je het op die manier al kan aan zetten, was bij mij ook het geval namelijk..
SDG schreef: - Coronas als dagrijverlichting coderen
- Spiegels met afstandbediening inklappen coderen
In het geval dat coderen noodzakelijk is kan dit beide met de Carly app, tenzij je het niet ziet zitten om het zelf te doen.

Succes met je plannen!
:cool:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

nvt
Laatst gewijzigd door CreativeS op 12 jul 2018, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MindWarp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jan 2018, 22:55
Type Auto: E90 335i LCI

CreativeS schreef: Alleen de 318ti Compact is af fabriek wel zonder typeaanduiding geleverd :shh:
Ze begint steeds meer te twijfelen of ze die wel wil plaatsen.
Haha mooi :clap: :silent:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"
Gebruikersavatar
SDG
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jun 2018, 22:12
Type Auto: BMW 318d E90 LCi

MindWarp schreef:Mooie wagen hoor en de velg wijziging is zeker een goede keuze geweest. :ja:

Je zegt:
SDG schreef: - Lederen sportinterieur
- Stuurwiel opnieuw laten bekleden
Als je toch voor een nieuwe lederen interieur gaat kies dan een M stuur ipv opnieuw je stuur laten bekleden?
SDG schreef: - Typeplaatje verwijderen
Dat doen er meer al vraag ik me nog steeds af waarom.
SDG schreef: - Coronas als dagrijverlichting coderen
Heb je goed in de iDrive gekeken? Bij de LCI modellen kan de mogelijkheid bestaan dat je het op die manier al kan aan zetten, was bij mij ook het geval namelijk..
SDG schreef: - Coronas als dagrijverlichting coderen
- Spiegels met afstandbediening inklappen coderen
In het geval dat coderen noodzakelijk is kan dit beide met de Carly app, tenzij je het niet ziet zitten om het zelf te doen.

Succes met je plannen!
:cool:
M-stuur zal ik eens naar kijken. Het gaat mij er vooral om dat het leer dat nu een soort van glad en plastic-achtig is geworden, weer opgefrist wordt.

Typeplaatje wil ik vooral verwijderen omdat ik het lelijk vind staan en het de symmetrie weghaalt. Verder blijft er ook altijd wax in alle kieren plakken tijdens het wassen. Ik ben geen 18 meer, dus hopen dat niemand ziet dat het 'maar' een 2 liter motor is gaat het me ook niet om 008

Ik heb helaas geen iDrive, dus de coronas als dagrijverlichting gebruiken moet ik denk via de Carly app gaan doen.
Zelfde geldt inderdaad voor de spiegels laten inklappen met de sleutel. Als er iemand in de omgeving van Venlo is die tegen vergoeding deze codering kan verzorgen, let me know!
**BMW 318d E90 LCi**
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Het is een erg mooie wagen maar ik vond ze zonder scherm en i-Drive wel behoorlijk simpel van binnen. Ik heb destijds in 2006 toen ik mijn 320i E90 kocht van 6 maanden oud bewust een gekozen met i Drive.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
SDG
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jun 2018, 22:12
Type Auto: BMW 318d E90 LCi


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Ik zag de duidelijke meerwaarde er eerlijk gezegd niet van in. Muziek, navigatie en bellen gaat allemaal via bluetooth over mijn iPhone, die altijd up to date is. Het ziet er inderdaad wel wat moderner uit met zo’n schermpje. Maar voor mij was het absoluut geen must.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
**BMW 318d E90 LCi**
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”