John's 335xi E91
- JdM
- Just getting started
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25 sep 2012, 21:28
- Type Auto: E84 X-drive 28i M
- Locatie: Geldrop
Vandaag zoals gezegd de schokbrekers vervangen. Rechtsachter deed nog iets, linksachter was de schokbreker echt helemaal dood
Het werd dus duidelijk tijd om er iets aan te doen. Zoals te zien op de foto zaten de originele schokbrekers er nog onder, voor een auto met volledig dealeronderhouden boekjes erbij een dubieus feit.....
De kilometerstand is nu 177650km, ik meld het maar hier, al is het maar om bij te houden wanneer ik wat gedaan heb in de toekomst.
Krik eronder:
Alles vrijgebouwd achter in de bak en schokbreker demonteren:
Oude en nieuwe schokbreker:
Het werd dus duidelijk tijd om er iets aan te doen. Zoals te zien op de foto zaten de originele schokbrekers er nog onder, voor een auto met volledig dealeronderhouden boekjes erbij een dubieus feit.....
De kilometerstand is nu 177650km, ik meld het maar hier, al is het maar om bij te houden wanneer ik wat gedaan heb in de toekomst.
Krik eronder:
Alles vrijgebouwd achter in de bak en schokbreker demonteren:
Oude en nieuwe schokbreker:
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Rond dat soort km's zijn ze wel klaar ja. De mijne waren rond die km-stand ook vernieuwd, maar ben n ton verder nu en zou wel weer verse willen
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Mijne heeft nu bijna 200.000 op de klok en rijdt nog op originele volgens mij. Wil zelf eigenlijk naar een Bilstein setje toe zodat ik hem zelf kan afstellen qua hoogte. Omdat hij teveel in de kont hangt nu.
Ben benieuwd of je auto ook weer wat beter op zijn pootjes staat nu je alleen nieuwe shocks hebt geplaatst. Want dat scheelt wat doekoes voor een schroefsetje.
Ben benieuwd of je auto ook weer wat beter op zijn pootjes staat nu je alleen nieuwe shocks hebt geplaatst. Want dat scheelt wat doekoes voor een schroefsetje.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Same here, ik moet mij ook eens gaan oriënteren voor iets nieuws.
Bij mijn vorige wagen heb ik een KW V2 schroefset laten monteren. Reed echt super alleen zit ik nu niet weer te wachten op die kosten.
Bij mijn vorige wagen heb ik een KW V2 schroefset laten monteren. Reed echt super alleen zit ik nu niet weer te wachten op die kosten.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als ie in zn kont hangt, kun je ook de veerrubbers achter vernieuwen. Heeft bmwcoder onlangs ook aardig wat verschil mee bereikt. Voordeel is dat je die vrij snel kunt vervangen.
Afgezien daarvan. 2 ton is teveel voor schokdempers. Die moet je dan gewoon vervangen.
Let ook op de onderdelen bovenop de schokdempers zoals bumpstof ed. Die zal aardig verteerd zijn. De metalen schotel kan doorgeroest zijn.
Zie: viewtopic.php?f=2&t=15047&p=479549&hili ... st#p479549
Afgezien daarvan. 2 ton is teveel voor schokdempers. Die moet je dan gewoon vervangen.
Let ook op de onderdelen bovenop de schokdempers zoals bumpstof ed. Die zal aardig verteerd zijn. De metalen schotel kan doorgeroest zijn.
Zie: viewtopic.php?f=2&t=15047&p=479549&hili ... st#p479549
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Ik zit nu met 175xxx op de teller.
Gaat een schroefset eigenlijk goed samen met het trekken van een (paarden)trailer?
Gaat een schroefset eigenlijk goed samen met het trekken van een (paarden)trailer?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Niet standaard veren zijn meestal wat stugger en daarbij kun je met een schroefset ook de hoogte zelf precies bepalen.
Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Met mn verlagingsveren kan ik ook prima met n sleurhut naar FR. Je hebt overigens toch maar 50/75 kg op je kogel hangen.
Onlangs ook een keer 170kg aan betonplaten in m'n kofferbak vervoerd en ook dat was geen probleem.
Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Met mn verlagingsveren kan ik ook prima met n sleurhut naar FR. Je hebt overigens toch maar 50/75 kg op je kogel hangen.
Onlangs ook een keer 170kg aan betonplaten in m'n kofferbak vervoerd en ook dat was geen probleem.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 18 okt 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Goed om te weten!
Mijn vorige wagen was een coupé zonder trekhaak dus ik had er nog geen ervaring mee.
Back on topic
Mijn vorige wagen was een coupé zonder trekhaak dus ik had er nog geen ervaring mee.
Back on topic
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- JdM
- Just getting started
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25 sep 2012, 21:28
- Type Auto: E84 X-drive 28i M
- Locatie: Geldrop
De rijhoogte zal niet wijzigen met defecte schokbrekers. Beter op zijn poten staan doet ie dus niet, er is geen verschil als je de veren niet wijzigt.
Wat wel veel, veel, veel beter is, is de wegligging en de verwerking van hobbels: exact dat waar de schokbreker voor is bedoeld natuurlijk
De auto is echt een heel stuk comfortabeler nu.
Ik heb Bilstein B4 erop gezet, deze had ik eerder ook al ooit op mijn E46 geknoopt en dat beviel goed.
Denk dat mijn volgende stap de voorkant wordt, want het rijgenot gaat meteen dik omhoog!
Wat wel veel, veel, veel beter is, is de wegligging en de verwerking van hobbels: exact dat waar de schokbreker voor is bedoeld natuurlijk
De auto is echt een heel stuk comfortabeler nu.
Ik heb Bilstein B4 erop gezet, deze had ik eerder ook al ooit op mijn E46 geknoopt en dat beviel goed.
Denk dat mijn volgende stap de voorkant wordt, want het rijgenot gaat meteen dik omhoog!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
@JDM: je gaat wel van oude naar nieuwe dempers. Dat het merk anders is hoef niet zoveel uit te maken (De B4 is ook 'n vrij standaard demper). Dus vergelijken is sowieso lastig.
- JdM
- Just getting started
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25 sep 2012, 21:28
- Type Auto: E84 X-drive 28i M
- Locatie: Geldrop
Hey Dutch, ik heb dat ook niet beweerd dat een ander merk beter of slechter zou zijn Ik kies voor bilsteins omdat ik er al een goede ervaring mee had, de B4 is inderdaad vergelijkbaar met de standaardschokbreker, daar heb ik hem ook op uitgekozen.
Maar misschien reageer je meer op het schroefset/upgradegesprek hierboven, daar is de b4 bilstein totaal niet mee te vergelijken en inderdaad staat een auto daarmee wel totaal anders op de weg
Maar misschien reageer je meer op het schroefset/upgradegesprek hierboven, daar is de b4 bilstein totaal niet mee te vergelijken en inderdaad staat een auto daarmee wel totaal anders op de weg
- JdM
- Just getting started
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25 sep 2012, 21:28
- Type Auto: E84 X-drive 28i M
- Locatie: Geldrop
Nou inmiddels weer wat gedaan aan de auto, Heb hem weggebracht naar een professioneel poetser, die heeft hem even onder handen genomen door een flinke polijstbeurt toe te passen. De auto ziet er meteen een stuk beter uit Ik zou er foto's van kunnen maken, maar met die halve aardappel van een cameratelefoon ga je dat verschil niet zien
Volgende stap is komende donderdag aan de beurt, dan breng ik de auto weg voor een bakspoeling. Heb gemerkt dat bij koude motor/bak de eerste versnelling vaak lang blijft hangen. Ook merk ik soms dat de lockup van de bak niet wil pakken, het is niet altijd en ook niet te herleiden naar iets terugkerends. Overschakelen gaat soms ook wat schokkerig. Hopelijk wordt dat door de bakspoeling weer beter
Volgende stap is komende donderdag aan de beurt, dan breng ik de auto weg voor een bakspoeling. Heb gemerkt dat bij koude motor/bak de eerste versnelling vaak lang blijft hangen. Ook merk ik soms dat de lockup van de bak niet wil pakken, het is niet altijd en ook niet te herleiden naar iets terugkerends. Overschakelen gaat soms ook wat schokkerig. Hopelijk wordt dat door de bakspoeling weer beter