Spollie - BMW E92 335d LCI

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Zover ik weet draait de bak in een ander programma (opwarm slip) onder de 30c. Daarna gaat hij nornaal programma tot 120c (pin me er niet op vast) voordat hij in de foutmodus schiet.
80-100c zijn vaak geziene temperaturen en zijn aan de hete kant maar volgens ZF geen probleem. In een standaard auto wordt de bak gekoeld door het koelwater van de motor dus zodra hij deze temperatuur bereik heeft, dan zal je daar nooit onder zakken.

Ik ben nu afhankelijk van rijwind koeling en buitentemperatuur dus ik zie potentieel lagere, potentieel hogere temperaturen. Met een 70c thermostaat lijk ik de boel nu redelijk onder controle te hebben (50 tot 75c)


Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

De nieuwe koplampsproeier heeft helaas de lekkage niet opgelost. Gisteren nog even onder de auto gekropen en foto's gemaakt, de lekkage zit ter hoogte van de rechtervoorwielophanging:

Afbeelding

Vanuit de motorruimte (links loopt de vulslang van de ruitenwisservloeistof):

Afbeelding

Zou het ruitenwisservloeistof-reservoir soms lek zijn? Die zit toch ergens achter het rechtervoorwiel geloof ik? Het is overigens 100% geen koelvloeistof en ook geen condens van de airco.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Het reservoir zit indd in het spatbord, achter je rechtervoorwiel.

Als je de wielkuip eruit haalt kun je er bij.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Klopt. Tijdje geleden ook bij onze 3 serie los gehad om het motortje van de achtersproeier te vervangen.
Zorg dat je een paar van die plastic plugjes met pinnetje erin op voorraad hebt. (Die 3 waarmee de wielkuip aan het voorscherm zit) deze ga je wellicht kwijtraken Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Bedankt voor de foto's. Bij mij kan het dus de pomp van de koplampsproeiers of van de ruitenwissersproeiers zijn. Ik denk dat ik ze allebei maar bestel, kost bijna niks op ebay en ik heb geen zin om eerst alles uit elkaar te halen om te kijken welke lek is.
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Als je ze allemaal wilt vervangen heb je alle 3 dus nodig, toch? Die van je ruiten zijn er al 2. Voor en achter hebben een apart pompje.


Maar... volgens mij zijn die pompjes wel hetzelfde, want ik had ze dacht ik even omgewisseld tijdens het monteren om te kijken welke er stuk was)
Dan heb je aan 1 ruitenpompje en 1 koplamp-pompje dus genoeg
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Coupe heeft geen achterwisser :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hoe vaak moet je bijvullen? Mijn 330i had ook een lek bij de ruitenwisservloeistof en die moest ik toch wel iedere 2 maanden bijvullen. De 330d en 118i lekken (nog) niet en die heb ik in respectievelijk 2 jaar nog maar 2 keer en in 1 jaar 1 keer hoeven bijvullen. Wellicht dat je daar ook wat aan hebt om het te bevestigen.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Een plas onder de auto is toch genoeg bevestiging? :lol:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Spollie schreef:Coupe heeft geen achterwisser :mrgreen:
Haha, ohja, goed punt AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Auto is inmiddels ruim 2,5 jaar in bezit, en dan begint het toch wel weer te kriebelen om naar iets anders te kijken. Daarnaast is onze eerste kleine op komst, dus ik zal binnenkort toch echt aan de kinderzitjes, kinderwagens en dergelijke moeten. Een coupe gaat het dus niet meer worden, dat is gewoon niet praktisch genoeg. De opvolger moet een benzine 6-cilinder (B58) worden. M140i vind ik wat aan de krappe kant, dus blijft over een 340i touring, 440i GC of een G30 540i. Voordeel van de 5-serie is dat deze een generatie nieuwer is en daardoor alle technische snufjes weer wat verbeterd zijn t.o.v. de relatief 'oude' F3X-generatie. Ook is het nieuwe platform van de G30 verbazingwekkend licht, een 540i sedan weegt zelfs minder dan een 340i touring of 440i GC. Ook het interieur van de 5-serie vind ik een stuk mooier, zeker met de pooier ambiance verlichting in het donker. Voordeel van de 340i/440i is dat deze wat sportiever rijden, maar als ik kijk hoe weinig ik de afgelopen jaren het gaspedaal volledig heb ingetrapt, dat is op twee handen te tellen (ik word blijkbaar ook ouder). Momenteel dus lichte voorkeur voor een 540i.

Ik ben flink aan het zoeken, het aanbod is nogal karig in Nederland en in Duitsland valt het ook tegen (in tegenstelling tot wat je vaak hoort zijn de auto's in Duitsland vaak erg zuinig uitgevoerd). Ik heb er nog geen haast mee, maar ik houd het aanbod wel goed in de gaten.
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

Leuke update en gefeliciteerd met de eerste verwachte kleine!

Een coupe wordt dan wel wat lastig inderdaad. Ben benieuwd waar de kleine uiteindelijk in vervoerd gaat worden 001
rankf
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 aug 2013, 21:08

Ik heb ook een 335d e92 met een kleine van 8 maanden en ik vind de auto praktisch genoeg om eerlijk te zijn, grote kofferbak en een maxi cosi past er ook prima in. Zodra je 2 kids hebt wordt het wellicht wat lastig maar ik vind het prima te doen. Natuurlijk is een 4/5 deurs praktischer en het is natuurlijk een goed excuus voor een nieuw speeltje :).
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Ja het zal inderdaad vast wel gaan met een e92, maar ik ben ook wel een beetje uitgekeken op de auto :mrgreen: Ik kan hem voor een fatsoenlijke prijs verkopen aan mijn broer, dus dan heb ik ook geen gezeik met belachelijke inruilprijzen op diesels en kan ik gewoon normaal onderhandelen.
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Vorige week eindelijk de sproeierpompjes vervangen, op de brug stelt het eigenlijk maar weinig voor.

Ook weer een verse APK, dus de auto kan er weer een jaar tegenaan, maar dat zal waarschijnlijk niet in mijn bezit zijn. Ben bezig met een andere auto, dus hopelijk heb ik binnenkort meer te melden. 001

Plaatje omdat het kan, ik moest toch wat foto's maken voor eventuele inruil.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”