Whahaha... ik wil ermee naar Dld.. liefst niet weer terug ..coderen...en weer naar Dld
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dre's Cabrio E93 335i DCT
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Achter as op as steunen plaatsen en gas geven net zoals BMWCODER gedaan heeft
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Zo even afstoffen hier
Inmiddels ruim een fijn jaar verder. Ik was gewend Alfa te rijden en elke week wat te posten over reparaties .
Ik heb de afneembare trekhaak gekocht en gemonteerd, wat dat prijzig maakt is de aanpassing voor een 335i. De ophangbeugeltjes voor de dubbele uitlaat. Dus ik ben naar de Hornbach gereden en heb een stuk rond 10mm gehaald en heb die zelf aan de trekhaak gelast. Toen ik bezig was kon het nog simpeler en heb ik de ogn van de bestaande binnenbumper afgeslepen en op de trekhaak gelast. Ik heb dus nog een meter 10mm rond over (scheelde dacht ik iets van 100 euro).
Wel de Canbusaansluitingsset erbij gekocht en dat werkt feilloos Niks inprogrammeren in mijn geval.
Sinds ik hem heb heb ik 2x olie ververst en elke keer tuin ik er weer in.. het serviceluikje is te klein en de straal olie loopt op de bodemplaat. krijg ik daarna bij de apk de aantekening olielekkage
Wel vind ik het resetten vervelend (dus een Carly-adapter gekocht) en ook het op het juiste niveau vullen. Nu beide keren gehad dat ik hem even laat lopen en peil.. OK! en dan ga rijden en na 10 km oid het niveau minimaal is. Liter erbij en dan kan ik weer lange tijd door. Verbruik is dus, zelfs na 2 ton erg laag
Omdat het zo'n fantastische wagen is en ik er verslaafd aan raak heb ik hem via De Rooij diagnose laten tunen (een ex collega van mij vd ANWB die voor zichzelf begonnen is). Hij heeft hem gechipt naar circa 380pk en dat is goed te merken. Eerder op hogere dan op lagere snelheden trekt hij nu nog veel harder (onbeschoft). Maar ook door het hogere koppel ligt de "aansluiting" met de bak (DCT) beter en voelt het allemaal net even lekkerdererdrerder
Daarnaast heeft hij ook V-max eruit geschreven dus ook dat is van de To-Do list af
Nog een issue met de accu gehad, kap ging nit open, telkens de melding accu diep ontladen? De originele AGM accu kwam onder de 12,5V dat is dus de triggerwaarde voor waarschuwingen en uitschakelen kapbediening op handzender
Simpel een nwe Calcium accu (onderhoudsvrije standaard accu) gemonteerd en aangemeld met Carly en nooit meer problemen. (Monteren is wel een uurtje werk want hij zit leuk verstopt )
Al bij al na ruim een jaar (niet zo heel veel kilometers) een goed gevoel bij deze auto! Betrouwbaar, rijdt fabelachtig goed, zowel schofterig snel als comfortabel!
Een maar, als ik dat zeg dan worden mijn Alfavrienden boos
Ik had het iig veel eerder moeten doen! Blij met mijn BMW!
Inmiddels ruim een fijn jaar verder. Ik was gewend Alfa te rijden en elke week wat te posten over reparaties .
Ik heb de afneembare trekhaak gekocht en gemonteerd, wat dat prijzig maakt is de aanpassing voor een 335i. De ophangbeugeltjes voor de dubbele uitlaat. Dus ik ben naar de Hornbach gereden en heb een stuk rond 10mm gehaald en heb die zelf aan de trekhaak gelast. Toen ik bezig was kon het nog simpeler en heb ik de ogn van de bestaande binnenbumper afgeslepen en op de trekhaak gelast. Ik heb dus nog een meter 10mm rond over (scheelde dacht ik iets van 100 euro).
Wel de Canbusaansluitingsset erbij gekocht en dat werkt feilloos Niks inprogrammeren in mijn geval.
Sinds ik hem heb heb ik 2x olie ververst en elke keer tuin ik er weer in.. het serviceluikje is te klein en de straal olie loopt op de bodemplaat. krijg ik daarna bij de apk de aantekening olielekkage
Wel vind ik het resetten vervelend (dus een Carly-adapter gekocht) en ook het op het juiste niveau vullen. Nu beide keren gehad dat ik hem even laat lopen en peil.. OK! en dan ga rijden en na 10 km oid het niveau minimaal is. Liter erbij en dan kan ik weer lange tijd door. Verbruik is dus, zelfs na 2 ton erg laag
Omdat het zo'n fantastische wagen is en ik er verslaafd aan raak heb ik hem via De Rooij diagnose laten tunen (een ex collega van mij vd ANWB die voor zichzelf begonnen is). Hij heeft hem gechipt naar circa 380pk en dat is goed te merken. Eerder op hogere dan op lagere snelheden trekt hij nu nog veel harder (onbeschoft). Maar ook door het hogere koppel ligt de "aansluiting" met de bak (DCT) beter en voelt het allemaal net even lekkerdererdrerder
Daarnaast heeft hij ook V-max eruit geschreven dus ook dat is van de To-Do list af
Nog een issue met de accu gehad, kap ging nit open, telkens de melding accu diep ontladen? De originele AGM accu kwam onder de 12,5V dat is dus de triggerwaarde voor waarschuwingen en uitschakelen kapbediening op handzender
Simpel een nwe Calcium accu (onderhoudsvrije standaard accu) gemonteerd en aangemeld met Carly en nooit meer problemen. (Monteren is wel een uurtje werk want hij zit leuk verstopt )
Al bij al na ruim een jaar (niet zo heel veel kilometers) een goed gevoel bij deze auto! Betrouwbaar, rijdt fabelachtig goed, zowel schofterig snel als comfortabel!
Een maar, als ik dat zeg dan worden mijn Alfavrienden boos
Ik had het iig veel eerder moeten doen! Blij met mijn BMW!
Auto-didact
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
PS, zijn er dan geen minpuntjes?
jawel....
1) ik gebruik onwijs veel rubber achter... in een paar duizend km zijn de achterbanden eeeuh.. minder geworden.
2) het gewicht van de auto drukt nogal door in de bochten/ bij het inremmen. Ik heb ook een Lotus Elise en dat verschil is echt extreem!
(Ik heb achter nwe Bilsteins B8 gemonteerd .... vraag me af of, als ik dat voorzijde ook doe, dat een verbetering zou opleveren)?
maarrrr ik kan er mee leven
jawel....
1) ik gebruik onwijs veel rubber achter... in een paar duizend km zijn de achterbanden eeeuh.. minder geworden.
2) het gewicht van de auto drukt nogal door in de bochten/ bij het inremmen. Ik heb ook een Lotus Elise en dat verschil is echt extreem!
(Ik heb achter nwe Bilsteins B8 gemonteerd .... vraag me af of, als ik dat voorzijde ook doe, dat een verbetering zou opleveren)?
maarrrr ik kan er mee leven
Auto-didact
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Tja, log?
Ik vind de E93 een brilliant stukje engineering
Persoonlijk vind ik hem erg fijn rijden, stil.. als je gas geeft nadrukkelijk aanwezig en met de 380pk erg rap en zelfs met de 1700+kg nog een behoorlijke wegligging.
Ja de Lotus (die heb ik zelf geheel opgebouwd voor trackdays) is met zijn 182 PK en semislicks sneller op het circuit. Maar de E93 Cabrio is op de weg een veel fijnere allrounder en dus is dat de auto die ik prefereer..
Sterker nog ik heb ook een Ferrari 348... LEUK!! Geluid is waanzinnig met een Capristo uitlaat!! Maar de E93 is sneller.. en comfortabeler.. gewoon moderner. Ik denk in de evolutie van BMW dat de E93 een mega stap vooruit was tov vorige cabrio.
Ik heb ook nog een Alfa Bertone van 1968 maar dat is al helemaal niet te vergelijken.. als ben ik ook best verliefd op die Alfa hoor..
Maar RIJDEN: dat doe je in een BMW
Ik vind de E93 een brilliant stukje engineering
Persoonlijk vind ik hem erg fijn rijden, stil.. als je gas geeft nadrukkelijk aanwezig en met de 380pk erg rap en zelfs met de 1700+kg nog een behoorlijke wegligging.
Ja de Lotus (die heb ik zelf geheel opgebouwd voor trackdays) is met zijn 182 PK en semislicks sneller op het circuit. Maar de E93 Cabrio is op de weg een veel fijnere allrounder en dus is dat de auto die ik prefereer..
Sterker nog ik heb ook een Ferrari 348... LEUK!! Geluid is waanzinnig met een Capristo uitlaat!! Maar de E93 is sneller.. en comfortabeler.. gewoon moderner. Ik denk in de evolutie van BMW dat de E93 een mega stap vooruit was tov vorige cabrio.
Ik heb ook nog een Alfa Bertone van 1968 maar dat is al helemaal niet te vergelijken.. als ben ik ook best verliefd op die Alfa hoor..
Maar RIJDEN: dat doe je in een BMW
Auto-didact
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Ik ben overigens door Duitsland gereden afgelopen weekend en werd een beetje bang vd trilling op de achterwielen..
Ik heb simpelweg de winterbanden gemonteerd en jawel het was weg!
(ik heb nog wel een zingend geluid (of gonzend) in de achterwielophanging over...??)
SCHRIK!!
Ik zie dus dat de velgrandbeschermer vd band (aan de binnenkant) geen mooie cirkel maakt, lijkt niet goed in het velgbed te zitten?? (Kan dit)?
Ik kijk wat langer en zie een dwarsscheurtje in een achtervelg.. in de opstaande rand..
Lassen of vervangen?
Vanaf het begin (10 maanden terug?) toen de nwe banden er op kwamen, vond ik het al licht trillen... ik verdenk de bandenboer... teveel stress op de band gezet.. scheurtje zal vast door een putje oid komen maar ik zie verder geen beschadiging aldaar.
LASSEN of ...?
Ik ben ook weer aan nwe banden toe...
Wie heeft een mooie breedset 19inch evt voor mij?
Ik heb simpelweg de winterbanden gemonteerd en jawel het was weg!
(ik heb nog wel een zingend geluid (of gonzend) in de achterwielophanging over...??)
SCHRIK!!
Ik zie dus dat de velgrandbeschermer vd band (aan de binnenkant) geen mooie cirkel maakt, lijkt niet goed in het velgbed te zitten?? (Kan dit)?
Ik kijk wat langer en zie een dwarsscheurtje in een achtervelg.. in de opstaande rand..
Lassen of vervangen?
Vanaf het begin (10 maanden terug?) toen de nwe banden er op kwamen, vond ik het al licht trillen... ik verdenk de bandenboer... teveel stress op de band gezet.. scheurtje zal vast door een putje oid komen maar ik zie verder geen beschadiging aldaar.
LASSEN of ...?
Ik ben ook weer aan nwe banden toe...
Wie heeft een mooie breedset 19inch evt voor mij?
Auto-didact
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Die bobbel ziet er raar uit!
Die scheur zou ik gewoon laten lassen bij een velgen specialist. Een andere velg scheurt net zo makkelijk weer door het grote camber achter op onze BMW’s, lage banden maken het niet beter en eventuele runflats al helemaal niet.
Die scheur zou ik gewoon laten lassen bij een velgen specialist. Een andere velg scheurt net zo makkelijk weer door het grote camber achter op onze BMW’s, lage banden maken het niet beter en eventuele runflats al helemaal niet.
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Dat zei mijn vriendin ook al....
En dan gaat hij ergens anders scheuren? Ik lees verhalen over metaalmoeheid... maar ik kan me ook indenken dat het een schok van een put in de weg was oid...Die scheur zou ik gewoon laten lassen bij een velgen specialist. Een andere velg scheurt net zo makkelijk weer door het grote camber achter op onze BMW’s, lage banden maken het niet beter en eventuele runflats al helemaal niet.
Wheeltrim/Nijkerk is dicht... andere goede adressen in de buurt van Utrecht?
(ik rij geen runflats )
Auto-didact
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat is inderdaad één van de betere adressen voor richten, lassen ed van velgen ed.