Dre's Cabrio E93 335i DCT

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Ray320 schreef: 04 jan 2021, 19:02 Kon je toch nog even achter de geraniums vandaan voor deze klus. Mooi gefixt. :ja:
:mrgreen: :nou: :mrgreen: :Hosanna: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Auto-didact
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Plantenliefhebber? :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
mauritsklein
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mar 2012, 17:59

Dutch79 schreef:Plantenliefhebber? :mrgreen:
In de zin van planten groeien van co2 zeker Afbeelding
Attitude comes from cutting the altitude
(Aaron Kaufman, Gasmonkey Garage)

Mijn Showroom --> http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... =2&t=11827
Basile
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019, 20:35

Beste Dre,

Ik heb hetzelfde vochtprobleem gehad met mijn e91 335i. Ook water in de kofferbak links waar de Logic -7 zit.
Ik had ook wat water rechts war de batterij zit.
Alles nagekeken, afvoeren panoramadak, achterlichten gedemonteerd.. maar niets te vinden.
Uiteindelijk bleek het de kofferrubber te zijn die niet meer goed afdichtte. Deze vervangen en probleem tot nu toe verholpen.
Een e91 met panoramadak ,zoals ik heb, is ook extra risicovol voor waterinsijpeling via het panodak, maar het bleek dus langs de koffer te komen.
De schuimrubber van de achterlichten heb ik ook opnieuw ingevet, want die stonden ook erg droog, dus zou ik zeker ook goed nakijken.
Een cabrio heeft misschien nog wel mer dichtingen van het cabriodak naar de koffer toe en lijkt me nog iets complexer.
Hopelijk probleem snel opgelost en verder veel plezier met je mooie cabrio !
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Dank je, ik zit idd ook aan het kofferbakrubber te twijfelen... heb het deels losgehad en de achterlichten allemaasl eruit gehad en schoongemaakt en idd ook ingevet.
Heb nu de auto binnenstaan maar een handoek gelegd onder de hoeken vd achterklep om te sien waar er water lekt.. ben benieuwd. Dank voor je antwoordt iig!!

Had je dan ook een defecte Logic7 en hoe heb je dat opgelost ... of was drogen voldoende?
Auto-didact
Basile
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019, 20:35

Mijn Logic-7 versterker kreeg kuren door de vochtigheid.
Als het s'ochtends vochtig was en mijn wagen startte stond mijn volume op het maximale, ook alle alarmsignalen hoorde ik dan op max volume, geen pretje s'motgensvroeg !!
Op mijn Logic-7 trof ik enkel sporen aan van vocht op het bracket waar de versterker op gemonteerd zit. Ik denk dat er nooit direkt water op de versterker gekomen is.
Ik heb de versterker uitgenomen en de printplaat met wattenstaafje zoveel mogelijk gereinigd, contactspray op de stekkers en terug ingebouwd, sindsdien geen problemen meer gehad.
Kijk zeker preventief alle kofferrubbers na en rubbers achterlichten, heb gemerkt dat de achterlichten zelfs bij ingevette rubbers nog durven condenseren.
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

For Sale?

Half jaartje verder en nog steeds droog in de kofferbak.. zeg het maar? 003
Intussen nog wel een defecte ABS sensor gehad.. de 2e, dus ik heb ze allemaal maar vervangen... better safe then sorry!
De Dre-ier rijdt fabelachtig en na de chiptuning destijds nog fabelachtiger en zuiniger! In de tussentijd heb ik even een 500 Abarthje met 243pk gehad en weer weggedaan.. motorfiets lijkt het :mrgreen:, maar ik pas er gewoon niet lekker in!
Maar de Drei-er en dus deze E93 bevalt gewoon super!
Gaat helaas zelden stuk en dus ben ik hier niet zo vaak. Rest gaat wel stuk en dus sleutel ik wat en rij ik in de zomer wat open rond ... totdat ... ik tegen een Z4 aanliep!
Z4 E89 N54 met DCT.. technisch dezelfde auto maar als roadster net zo praktisch (voor mij dan) en nog mooier!... ik was meteen een beetje verliefd...proefrit beviel prima. Instap was zelfs voor deze ouwe lul nog best te doen( de Lotus heb ik intussen verkocht vanwege dit issue).
De bewuste Z4 had geen PDC automatisch licht en regensensor.. daar (icm kmters) knapte ik op af... hoefde amper bij te betalen (inruil E93)..

Dus nu lig ik al weken wakker van een E89 Z4 met N54/DCT en full options... Wit of Blauw met wit leer..
(ook eens verdiepen in achteraf PDC inbouwen of achteruitrijcamera.. evt lichtsensor... kan dat?)

Ben alleen bang dat het te dicht bij de California zit ... maar je leeft maar een keer!

iemand nog een leuke BMW Z4 van 2009> N54/DCT te koop? Inruil E 93 .. Of simpel iemand een E93 kopen?

Ik heb nog een dingetje dat ik nog moet doen, het zingend diff.. nooit aan gestoord maar voor het nette wil ik dat wel doen voordat hij gaat.
Ik zal wel eens in de Z4 afdeling kijken ;)
Auto-didact
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Uiteindelijk een diff 2.56 gevonden en gemonteerd, is nog wel een flinke klus! Veel Torxen en steeksleutel 50 (!) je bedenkt het niet!
Wel zit alles goed in elkaar bij BMW, na zoveel jaar krijg je alles gewoon los en is niet verroest. Dat is bij de vele Italianen waar ik aan gesleuteld heb wel anders ;).
De Drei-er is weer helemaal goed en rijdt (nog steeds) heerlijk. Brengt me weer aan het twijfelen. De E93 is wel zoals ik hem hebben wil. Zowel de kleurstelling als de luxes en de afneembare trekhaak zodat hij toch een beetje multi purpose vehicle is :-P
Interieur eens professioneel laten reinigen en weer eens mooi gewassen en zo en dan is het toch wel een plaatje en een fijne auto !
Ondertussen nog een Ferrari 308 erbij gekocht met heel veel technische issues.. Die rijdt inmiddels weer en er moeten (deze winter) nog wat TLC dingetjes gebeuren (klein stukje spuiten en wat leerbeschadigingen) 100 kleine dingen.. leuk projectje en het rijdt best grappig.
En een grote fout gemaakt door een proefrit in een M4 te gaan maken... Die S55 motor klinkt wel fijn zeg en wat een geweld en luxe in een auto.. woow!
Komende tijd nog maar eens bedenken wat we met de E93 doen. Zo'n M4 lonkt meer dan een Z4 eerlijk gezegd. Luxe problemen!

Kwam er bij de autohandelaar ook achter dat mijn E93 Keyless entry heeft, maar dat dat uitgeschakeld is oid? Schijnt vlgs hem vaak te gebeuren ivm diefstal. Is dat simpel in te schakelen? Of heb je dan een BMW uitleesapp nodig?
Auto-didact
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Nog wat fotos AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Auto-didact
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Zelf gemaakt gereedschap :ja:

308 is ook een plaatje hoor :Klappen:
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Zelf gemaakt gereedschap :ja:
Tja je moet wat he ;) En voor 1x een sleutel 50 kopen die vervolgens jaaaren ongebruikt in de kast gaat liggen :roll:
Gelukkig is 50 vrij grof en kun je dat zelf uit een dik stuk staal slijpen, is nog sneller ook dan naar de winkel rijden waar ze hem hoogstwaarschijnlijk niet hebben.
En het werkt en geeft voldoening :)

Ik post wel niet zoveel hier, maar lees wel mee en geniet wel van die BMW's van anderen. Het zijn kwalitatief goede en complete auto's en snel ook.
Ik ben echt bang dat als ik een M4 Cabrio koop de California niet meer uit de garage komt. De enige toegevoegde waarde is de WooW factor van de Ferrari, de M4 is luxer, beter gebouwd, zit beter en de I-drive is zoveeeeel beter dan die Becker in de Ferrari dat ik me gewoonweg schaam ervoor.
Kwa rijden is de Ferrari echt een beleving, als je als Kimi zou denken dan zeg je heel nuchter "hij is toch net zo snel!" En met een kleine tuning/mapping is de M4 dat ook :Mpower:
Ik probeer uit te leggen waarom je een Rolex zou kopen als je op een Tag Heuer ook de tijd kan zien... :mrgreen: :roll: Het zit in de Emotie.. maar die groeit nog steeds voor BMW :ja: Als er een volgende daily komt dan wordt het weer een BMW !
Auto-didact
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ik heb de mijne voor aflevering door de dealer comfort access laten uitzetten. Dit kostte wel geld, terwijl het volgens mij zelf met een simpele telefoon apje ook te doen is. Je kunt ook een beweginssensor in je afstandsbediening laten inbouwen. Met een beetje geluk kan je zelf CA weer aanzetten, anders een bezoekje aan de dealer brengen. Het is allemaal softwarematig.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Dank voor je antwoordt, ik heb dat aan en uitzetten destijds bij Carly gemist denk ik (of het zit er niet bij).. Vriend van me die Werkplaatstchef bij BMW is zei dat het mogelijk alleen met hun testapparatuur kan. Ik zal me er nog eens in verdiepen als ik zover ben.. Ik heb Carly en ergens ook de EDIS kabel en cd dacht ik.
Auto-didact
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Ik heb de comfort access ook uitgezet, simpelweg een zekering getrokken, uit mijn hoofd zekering 61?

Gave 308 overigens, lijken me superleuke auto's
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Met de Bimmercode app (en een OBD adapter) kun je dat gewoon aan en uit zetten.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”