Gestolen! BMW E91 335i LCI M-Sport

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Prachtig ook die R5 GTT :Klappen: en idd als je met een Impreza GTT van de weg raakte, had je bijna altijd echt een probleem, want dan weet je zeker dat het hard ging en het is verder puddingblik.


BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Nu we toch bezig zijn, dit was de Mini

Afbeelding

Afbeelding

Opties:

Chilli pakket
Lederen interieur
Stoelverwarming
Regensensor met verwarmde voorruit
PDC (park distance control)
Climate control
Cruise control
Harman Kardon soundsystem
Xenonverlichting met koplampsproeiers
Bandenspanningscontrole
ASC+T
Elektrisch bedienbaar glazen panoramadak
Mistlampen
Centrale deurvergrendeling op afstand
Boordcomputer

Extra Opties:

Beek Tuning Stage II (200-210pk)
JCW airbox
JCW Carbon Dashboard
JCW motorsport veerpootbrug
Cobra EVO-I schroefset
Tarox voorschijven
Ferodo DS2500 remblokken
Stalen remleidingen
Powerflex draagarmrubbers
18 inch velgen
JCW grill
Milltek cat-back uitlaat
OMP sportstuurtje + naaf
Korte antenne

Leuk karretje, maar nooit echt ware liefde geweest, heb de auto dan ook niet lang gehad...
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

330D schreef: 14 aug 2020, 09:27 Afbeelding
Heel eerlijk? Ja, heb ook naar een Eibach verenset zitten kijken, hoe zijn je ervaringen?
Staat er perfect bij zo! :ja:
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Toch nog een foto gevonden toen de mijne nog vrij standaard was (en dus nog hoog op de pootjes :mrgreen: ).


Afbeelding
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

langenr schreef: 14 aug 2020, 09:58 Heel eerlijk? Ja, heb ook naar een Eibach verenset zitten kijken, hoe zijn je ervaringen?
Staat er perfect bij zo! :ja:
Ervaring na 5 hele dagen ( :lol: ) is zeer goed. Mijn auto heeft +/- 2 ton gelopen en de originele dempers zaten er nog onder dus het was sowieso hard nodig. Plus, in januari bij de keuring kwam ik erachter dat de demper rechtsachter lekte. Inmiddels 3 van de 4 dempers lekte nu, ook zat er een rammel rechtsvoor dus het was zowel cosmetische als een technische upgrade. De wagen is door de nieuwe (originele) M-dempers gewoon comfortabeler geworden. Kleine hobbels, richels en gaten op de snelweg worden beter weggefilterd waar ik hiervoor echt een “klap” door de auto voelde. Ik doe inmiddels 5 jaar veelal dezelfde route van en naar werk dus ik weet precies waar de oneffenheden zitten en deze worden veel beter gedempt. Qua bochtgedrag ligt de wagen een stuk vaster op de weg en helt minder over, maar het is ook echt geen strijkijzer, wat natuurlijk het comfort weer ten goede komt op lange stukken. Omdat ik de draagarmen en stuurstangen ook meegenomen heb is het stuurgedrag zelf ook vele malen strakker maar dat zal minder met de dempers en veren te maken hebben.

Ook heb ik hier in de buurt wat nare drempels en ik heb nog nergens gehoord dat ik aanliep, dus hij staat ook zeker niet te laag. Een schroefset zou je natuurlijk veel meer vrijheid qua hoogte geven, maar ik zou zelf precies deze hoogte opzoeken met een instelbare set dus voor mij is dit eigenlijk de beste optie. En, door een beetje slim te shoppen op eBay en Duitse onderdelenwinkels ben ik beneden de €1350,- gebleven. Daarbij zaten 4 Sachs dempers, 4 Eibach veren, 6 Meyle HD draagarmen, 2 Meyle HD stuurstangen, verlaagde Sachs toplagers voor, originele Sachs toplagers achter, Meyle HD stabilisatorkoppelstangen en -rubbers, monteren en uitlijnen. Uiteraard zit ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij, maar het is toch mooi meegenomen als je, vergeleken met exact dezelfde onderdelen mét BMW logo erop, ongeveer €2000,- kunt besparen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik heb ook alles vernieuwd wat 330D heeft gedaan incl Eibach pro veren. Maar waar je nog winst kunt behalen zijn de dempers. Zeker bij sportief rijden is het geen optimale combo. Ben er niet ontevreden over, maar zou bij 'n volgende auto daar toch wel wat meer in willen investeren. Zeker als ik verder omhoog ga qua performance. Combi met de Bilsteins bv zou ik nu toch eerder voor kiezen.
Qua hoogte, comfort en prijstechnisch is het wel n hele goede optie.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dan zou ik zelf voor Bilstein B6 gaan als maximale stevige demper. Op mijn 330i had ik een Bilstein B12 (Eibach pro icm B8) en dat is gewoon snoeihard, zeker op 19”. Qua stuurgedrag vind ik ook dat er weinig verschil zit tussen de twee, met straatgebruik dan. Op circuit zal het vast beter zijn uiteraard, maar man, ik was blij toen ik in mijn 330d stapte na die 330i. :lol:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zou B6 meer comfort geven dan de B8 icm de pro-kit veren? Geen idee.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hoe hoger het nummer hoe steviger inderdaad. B4 is meer voor de normale onderstellen, B6 al wat harder maar B8 is naar mijn mening wel echt heel stug.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Volgens mij wordt t 'comfort' meer bepaald door de afstemming tussen veer en demper. En de stugheid door de veer. Dus het is wat te kort door de bocht om 'n demper 'hard' te noemen.
Heb de combi met B8 nooit kunnen ervaren zelf helaas en dat maakt 't ook lastig om te vergelijken. Ook omdat 'comfort' behoorlijk subjectief is.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja nou ja, het enige verschil tussen mijn 330i toen en mijn 330d nu is de schokdemper. Zelfs de wielen waren exact hetzelfde op het einde. Draagarmen, veren, banden, velgen(maat) waren allemaal hetzelfde, alleen heb ik nu dus Sachs dempers i.p.v. B8 dempers en het verschil tussen die 330i en 330d (met toen de nog originele fabriek dempers) was substantieel. Mijn 330d is nu “zachter/comfortabeler” dan vorige week dus die demper maakt dan toch echt het verschil. Met zachter/comfortabeler bedoel ik dus hoe de auto kleine richels, rustig over slecht wegdek en bijvoorbeeld die vervelende drempels bij parkeergarages wegfiltert. Oké, de 330d is 70kg zwaarder, maar dat is ongeveer het gewicht van een volle tov lege tank en ik merk het verschil daar niet echt in qua comfort. :lol:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Leeftijd van de dempers is nog wel van belang. Verse dempers doen ook nog daadwerkelijk iets qua demping :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Daarom zeg ik ook, de 330d was al comfortabeler dan de B12 op de oude dempers, maar filtert nu alles nóg beter weg. Waarbij het enige verschil tussen de 330i en 330d nu de dempers zijn. De B8 dempers (van de B12 kit) zijn dus substantieel stugger. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Vroegah. Ik had een Japans scheurijzer. Honda Civic 1.6 Vti sedan uit 96.
Bordeaux rood verlaagd met 16” borbet T breedset 7,5J voor en 9J achter en een Sebring sportsauspuff.
Foto heb ik vast nog wel ergens op een verlaten harde schijf liggen maar niet bij de hand.

Echt een scheurijzer maar harder dan 230 durfde ik niet aan in dat blik haha.
Ook als je 120 op de snelweg reedt resoneerde de uitlaat door de bodemplaat heen waardoor je voetzool begon te kriebelen.
Maar gvd wat een goeie wagen was dat. 160k tot 270k heb ik m gereden. Motorisch 0 problemen maar de body begon gewoon te vergaan in de loop der tijd.
Afbeelding
Dit model incl spoiler en dakraam
Afbeelding
In deze kleur
Afbeelding
Met deze wielen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

@Paulus: we hebben n apart topic voor ex-auto's als t goed is. Met Civics gaan we nogal oftopic. :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”