Gestolen! BMW E91 335i LCI M-Sport
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
XHP geeft inderdaad zelf aan dat dit (mbt de ZF-bakken iig) 'n fabeltje is, maar dat dat vaak wordt gedacht.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Interessant. Ik heb wel eens gespeeld met het automaat gedeelte in de Carly app en uit interesse de adaptiewaardes eens gereset. Moet zeggen dat ik daar ook verschil in merkte. Afijn, we zullen het nooit weten.
On topic; Ik heb een gechipte 330d met xHP stage 2, dus weliswaar in de basis hetzelfde maar een andere versie van een vlotte aangepaste BMW. Echter herken ik me niet echt in het nukkige wat je omschrijft. Wat ik wel merk is dat als de bak koud is hij wat minder mooi schakelt, maar nukkig is niet echt het juiste woord. Eerder "slordig"? Eenmaal opgewarmd is de bak en motor, dus de hele aandrijflijn, goed bij de les.
On topic; Ik heb een gechipte 330d met xHP stage 2, dus weliswaar in de basis hetzelfde maar een andere versie van een vlotte aangepaste BMW. Echter herken ik me niet echt in het nukkige wat je omschrijft. Wat ik wel merk is dat als de bak koud is hij wat minder mooi schakelt, maar nukkig is niet echt het juiste woord. Eerder "slordig"? Eenmaal opgewarmd is de bak en motor, dus de hele aandrijflijn, goed bij de les.
-
- Being a part of it
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
- Type Auto: BMW E91 335i
Net reed ik naar huis en heb even stevig door gereden. Wat me vooral opviel was een geluid onder de motorkap.
Echt alsof er iets stond te blazen of lekken als er flink gas gegeven wordt. Thuis aangekomen nog even goed onder de klep gekeken met draaiende motor.
Paar weken geleden de chargepipe vervangen, dus kijken of ik niet toch vergeten was iets vast te draaien.
Toen ik naar de chargepipe keek, zag ik dat de plug in de methanol-aansluiting verdwenen is.
Was er eigenlijk vanuit gegaan dat deze met een druppeltje loctite ofzo zou zijn vastgezet, kennelijk niet...
Geen idee of dit het oorspronkelijke probleem is, maar het is in ieder geval niet zoals het hoort
Echt alsof er iets stond te blazen of lekken als er flink gas gegeven wordt. Thuis aangekomen nog even goed onder de klep gekeken met draaiende motor.
Paar weken geleden de chargepipe vervangen, dus kijken of ik niet toch vergeten was iets vast te draaien.
Toen ik naar de chargepipe keek, zag ik dat de plug in de methanol-aansluiting verdwenen is.
Was er eigenlijk vanuit gegaan dat deze met een druppeltje loctite ofzo zou zijn vastgezet, kennelijk niet...
Geen idee of dit het oorspronkelijke probleem is, maar het is in ieder geval niet zoals het hoort
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, dat kan. Maar dat zou je juist niet moeten doen. Want je reset dan de adapties die je bak heeft gedaan nav slijtage (doe je normaal alleen bij verandering vd hardware in de bak). Dat herstelt dus weer vanzelf en is dus eigenlijk ook zinloos. Ergens op dit forum heb ik al 's eerder de uiteenzetting van XHP gezet die dit beschrijft.Moet zeggen dat ik daar ook verschil in merkte.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Sterker nog xHP zegt niet alleen dat resetten een fabeltje is, maar het wordt zelfs ten zeerste afgeraden. In het extreemste geval kan het zelfs voor serieuze problemen zorgen. (Kan t artikel even niet vinden)
Dus, tenzij je echt serieuze hardwarematig wijzigingen (revisie oid) hebt doorgevoerd, nooit resetten!
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Hopelijk is de plug niet naar binnen gegaan je motor in.... er zit volgens mij meestal geen kraag aan maar de schroefdraad is wel conisch volgens mij, dus zal er wel gewoon uitgelopen zijn en ergens op je bodemplaat of tussen je motorsteun liggen. Nieuwe plug erin en hopelijk rijdt ie dan weer helemaal top!
-
- Being a part of it
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
- Type Auto: BMW E91 335i
Een nieuwe plug gemonteerd met een druppeltje Loctite, zal dit weekend eens goed kijken of de originele plug nog ergens te vinden is.
Ben benieuwd hoe de auto straks rijdt! xHP zet ik dan gelijk stage 2 erop, kijken of die beter bevalt.
Ben benieuwd hoe de auto straks rijdt! xHP zet ik dan gelijk stage 2 erop, kijken of die beter bevalt.
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
De meth plug in mijn CP heeft cilindrisch draad, maar is niet volledig door getapt.
Als hij los trilt kan hij in ieder geval niet de pijp in vallen.
Desalniettemin heb ik hem ook met threat locker vast gezet.
Als hij los trilt kan hij in ieder geval niet de pijp in vallen.
Desalniettemin heb ik hem ook met threat locker vast gezet.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- Being a part of it
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
- Type Auto: BMW E91 335i
Auto loopt niet naar m'n zin.
Merk met optrekken nog steeds dat hij niet soepel loopt, ook is m'n brandstofverbruik hoger en loopt hij voor m'n gevoel niet mooi stationair.
Denk zelf aan Vanos-ventielen of misschien de bobines, a.s. maandag gaat hij naar de garage.
Hopelijk snel opgelost.
Merk met optrekken nog steeds dat hij niet soepel loopt, ook is m'n brandstofverbruik hoger en loopt hij voor m'n gevoel niet mooi stationair.
Denk zelf aan Vanos-ventielen of misschien de bobines, a.s. maandag gaat hij naar de garage.
Hopelijk snel opgelost.
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
-
- Being a part of it
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
- Type Auto: BMW E91 335i
Weet iemand het artikelnummer van de roostertjes links en rechts onder de motorkap waar bladeren enzo mee opgevangen worden?
Kan ze op realOEM niet vinden.....
Alvast bedankt!
Kan ze op realOEM niet vinden.....
Alvast bedankt!
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Being a part of it
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
- Type Auto: BMW E91 335i
Inderdaad, nummer 6 en 7, net besteld met nog wat spullen voor de auto.
Hartstikke bedankt allemaal.
Voor de volledigheid:
Afdekrooster links 64319267637 € 7,13
Afdekrooster rechts 64319267638 € 7,13
Hartstikke bedankt allemaal.
Voor de volledigheid:
Afdekrooster links 64319267637 € 7,13
Afdekrooster rechts 64319267638 € 7,13
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
-
- Being a part of it
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
- Type Auto: BMW E91 335i
Denk dat de combox wederom op overlijden staat:
Mijn telefoon is nog wel gekoppeld aan de auto, maar mijn telefoonboek is leeg.
Kan geen nieuwe telefoons meer koppelen aan de auto
Audio afspelen via Bluetooth begint steeds meer te haperen
Bij het opstarten van de auto zie ik het BMW-logo niet meer verschijnen, het scherm blijft dan even zwart.
Verder heb ik ook het gevoel dat de parkeersensoren traaaaaaaaag reageren
Mijn telefoon is nog wel gekoppeld aan de auto, maar mijn telefoonboek is leeg.
Kan geen nieuwe telefoons meer koppelen aan de auto
Audio afspelen via Bluetooth begint steeds meer te haperen
Bij het opstarten van de auto zie ik het BMW-logo niet meer verschijnen, het scherm blijft dan even zwart.
Verder heb ik ook het gevoel dat de parkeersensoren traaaaaaaaag reageren
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+