Danny zijn E91 325D
-
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 20 dec 2018, 10:30
- Type Auto: E91 325D
Haha exact! Met het kopen best wel geluk gehad met de lage km-stand.
Maar met een 335d, snap ik dat je die nog wilt chippen, zit een hoop verstopt haha!
Chippen kan in principe bij iedere km-stand wel voor zover ik weet, gewoon rekening houden met de slijtagedelen en goed onderhoud.
Maar met een 335d, snap ik dat je die nog wilt chippen, zit een hoop verstopt haha!
Chippen kan in principe bij iedere km-stand wel voor zover ik weet, gewoon rekening houden met de slijtagedelen en goed onderhoud.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Ik weet in ieder geval één redelijk bekende BMW tuner die er bij hogere KM standen (200 KKM+ dacht ik) niet meer aan begint.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Mosselman. Dit kwam ter sprake toen ik een jaar geleden overwoog om mijn vorige lease-auto over te nemen (F30 320d, toen aan het eind van zijn contract). Die wilde ik dan laten tunen en daar stond toen bijna 150 KKM op. Dat was geen probleem maar rond de 200 K beginnen ze er liever niet meer aan.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13843
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Omdat ze dan de verwachte vermogen- en koppeltoename niet meer kunnen garanderen denk ik. Niet perse omdat de motor dat niet aan zou kunnen. Maar het is ook maar net hoe ver je ermee gaat natuurlijk. Tunen in de zin van optimaliseren is wat anders dan tuning die de grenzen van de betrouwbaarheid opzoekt.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Of een combinatie van beide, geen idee. Ze doen het al heel erg lang dus er zit in ieder geval veel BMW ervaring achter hun standpunt.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13843
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Andere gerenomeerde tuners zoals BR hanteren dit echter weer niet. Dus zonder toelichting is dat speculeren.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13843
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Des te meer de vraag waarom ze dit dan zeggen.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Ik heb er niet op doorgevraagd omdat het voor mijn auto niet van toepassing was (want 150 KKM op de teller). Maar geen enkel bedrijf stuurt graag klanten weg dus er zal best een reden achter achter deze richtlijn zitten denk je niet? Dat zo'n bedrijf al enkele decennia alleen maar BMWs tuned is ook best relevant in deze context vind ik, daarom noemde ik het.
Wat ik zou kunnen verzinnen - en dit is wél speculatie - is dat het % motoren dat storingen/defecten gaat geven boven de 200K snel toeneemt. Dat is een gegeven en die storingen hebben niets met tuning te maken. Gewoon KMs en leeftijd. Stel dat je over tijd een duidelijk hoger aantal 200+ klanten hebt gezien wat problemen krijgt, ook al hebben die weinig of niets met tuning te maken, zijn er toch problemen 'nadat de auto is getuned'. De technische kennis van de gemiddelde automobilist is niet al te hoog en dan kun ja al snel in lastige discussies terecht komen. Ik kan me goed voorstellen dat je dit als bedrijf wil voorkomen.
Tel daar bij op dat wanneer je een berg meer vermogen uit een motor trekt, de fysieke en thermische belasting hoe dan ook (flink) toeneemt. En de rijder zal zijn 'nieuwe vermogen' natuurlijk ook gaan gebruiken. Ook dit verhoogt te kans op storingen/defecten, linksom of rechtsom.
Nogmaals, dit is wat ik erbij kan bedenken. Maar ik zou uit m'n stoel vallen als de 200K richtlijn (niet meer dan dat) niet uit deze hoek komt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Denk dat jij helemaal niet verkeerd zit ermee.
Beetje indekken kan geen kwaad. Anders valt van alles onder garantie in ene omdat het sinds de tuning is.
Gezonde geest van bedrijfsvoering heet dat. En niet domweg graaien.
Beetje indekken kan geen kwaad. Anders valt van alles onder garantie in ene omdat het sinds de tuning is.
Gezonde geest van bedrijfsvoering heet dat. En niet domweg graaien.
Nobody said it was easy....