Danny zijn E91 325D

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

165k, net ingereden! :lol: Mijne (uit 2011) staat alweer op 286k.. en wil ik toch ook nog eens laten chippen eigenlijk.


:Mpower: F31 330d
EeNineOne
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2018, 10:30
Type Auto: E91 325D

Haha exact! Met het kopen best wel geluk gehad met de lage km-stand.
Maar met een 335d, snap ik dat je die nog wilt chippen, zit een hoop verstopt haha!

Chippen kan in principe bij iedere km-stand wel voor zover ik weet, gewoon rekening houden met de slijtagedelen en goed onderhoud.
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Ik weet in ieder geval één redelijk bekende BMW tuner die er bij hogere KM standen (200 KKM+ dacht ik) niet meer aan begint.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Welke is dat?
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Mosselman. Dit kwam ter sprake toen ik een jaar geleden overwoog om mijn vorige lease-auto over te nemen (F30 320d, toen aan het eind van zijn contract). Die wilde ik dan laten tunen en daar stond toen bijna 150 KKM op. Dat was geen probleem maar rond de 200 K beginnen ze er liever niet meer aan.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13843
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Omdat ze dan de verwachte vermogen- en koppeltoename niet meer kunnen garanderen denk ik. Niet perse omdat de motor dat niet aan zou kunnen. Maar het is ook maar net hoe ver je ermee gaat natuurlijk. Tunen in de zin van optimaliseren is wat anders dan tuning die de grenzen van de betrouwbaarheid opzoekt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Of een combinatie van beide, geen idee. Ze doen het al heel erg lang dus er zit in ieder geval veel BMW ervaring achter hun standpunt.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13843
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Andere gerenomeerde tuners zoals BR hanteren dit echter weer niet. Dus zonder toelichting is dat speculeren.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Klopt andere niet. Wat is daarmee?
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13843
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Des te meer de vraag waarom ze dit dan zeggen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2970
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Lekkere berg power in elk geval. :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Dutch79 schreef: 25 mar 2020, 18:10 Des te meer de vraag waarom ze dit dan zeggen.
Ik heb er niet op doorgevraagd omdat het voor mijn auto niet van toepassing was (want 150 KKM op de teller). Maar geen enkel bedrijf stuurt graag klanten weg dus er zal best een reden achter achter deze richtlijn zitten denk je niet? Dat zo'n bedrijf al enkele decennia alleen maar BMWs tuned is ook best relevant in deze context vind ik, daarom noemde ik het.

Wat ik zou kunnen verzinnen - en dit is wél speculatie - is dat het % motoren dat storingen/defecten gaat geven boven de 200K snel toeneemt. Dat is een gegeven en die storingen hebben niets met tuning te maken. Gewoon KMs en leeftijd. Stel dat je over tijd een duidelijk hoger aantal 200+ klanten hebt gezien wat problemen krijgt, ook al hebben die weinig of niets met tuning te maken, zijn er toch problemen 'nadat de auto is getuned'. De technische kennis van de gemiddelde automobilist is niet al te hoog en dan kun ja al snel in lastige discussies terecht komen. Ik kan me goed voorstellen dat je dit als bedrijf wil voorkomen.

Tel daar bij op dat wanneer je een berg meer vermogen uit een motor trekt, de fysieke en thermische belasting hoe dan ook (flink) toeneemt. En de rijder zal zijn 'nieuwe vermogen' natuurlijk ook gaan gebruiken. Ook dit verhoogt te kans op storingen/defecten, linksom of rechtsom.

Nogmaals, dit is wat ik erbij kan bedenken. Maar ik zou uit m'n stoel vallen als de 200K richtlijn (niet meer dan dat) niet uit deze hoek komt.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Denk dat jij helemaal niet verkeerd zit ermee.
Beetje indekken kan geen kwaad. Anders valt van alles onder garantie in ene omdat het sinds de tuning is.
Gezonde geest van bedrijfsvoering heet dat. En niet domweg graaien. :)
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”