Raymond’s E91 320i LCI M-sport

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Het staat i.i.g. leuk haha :mrgreen:


CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Hahaha ja dat dus. Geen idee hoe het officieel heet. Ik vind het gewoon vet. 8)
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Waterval verlichting wordt het in het nederlands genoemd.
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Vet, heb ik. 8)
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Float schreef: 01 okt 2019, 19:13 Waterval verlichting wordt het in het nederlands genoemd.
Toch nog een beetje een SPA gevoel in de auto, maar dan zonder water :lol:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Vind ik altijd leuk. Dit was vanmiddag:
Afbeelding

En in dat kader; we hebben de afgelopen tijd nogal wat regen gehad. Ik ben echt enorm tevreden met de Hankook banden. Die doen het ook in de regen echt heel erg goed. Eigenlijk totaal geen gripverlies (ook al rij ik in de regen wel wat rustiger). Echt top. :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ray,

Hoe bevallen je hankooks? 001
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Heb er bij mij Fulda sportcontroll2 op gelegd. Schijnt van Bridgestone te zijn.
Iig niks op aan te merken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

RRenken schreef: 06 dec 2019, 10:07 Ray,

Hoe bevallen je hankooks? 001
Echt geweldig. Zeer tevreden mee. Ze doen het op droog gewoon goed (ik ben geen racer ofzo, maar het voelt gewoon vertrouwd). En in de regen echt heel goed ook, blijven hun grip houden.
Ze zitten er nu bijna 10.000km op. Binnenkort op de brug kijken hoe het profiel ervoor staat. 008
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Vandaag even een check gedaan op diverse punten. Inmiddels staat de teller op 106430km. :D

- punt 1: er moet nodig gewassen worden, want daaammmmmmn :twisted: Dat wordt morgen of begin komende week. Wel al onder de kap schoon gemaakt;
- punt 2: 30EA melding bestaat nog steeds. Ik ga daarom waarschijnlijk een Noxem in laten bouwen;
- punt 3: achterbanden iets gecupt aan de buitenkant. Daarom voor nu de achterbanden omgewisseld;
- punt 4: accu check gedaan, health zit op 52%.Dit kan het soms lastige aanslaan verklaren, al begrijp ik niet helemaal waarom dit daarop van invloed is;
- punt 5: gasklep reset gedaan, wellicht helpt dit bij het af en toe gehaper bij deellast.

Tot slot besloten om binnenkort de ketting en geleider te gaan vervangen. Kan iemand vertellen waar daar nu precies het verhaal mee is? Ik begrijp dat de geleider het zwakke punt is. Is dat inmiddels opgelost/verbeterd?

Afbeelding

Afbeelding
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Leuke wagen en zo te lezen heeft hij een perfect baasje gevonden !

Edit: hoe heb je die accu health check gedaan?
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Pauwlus schreef: 06 dec 2019, 10:10 Heb er bij mij Fulda sportcontroll2 op gelegd. Schijnt van Bridgestone te zijn.
Volgens mij is Fulda een zustermerk van Goodyear, banden worden op dezelfde lijn gemaakt als de Goodyears. Prima banden dus;-)
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ray320 schreef: 21 dec 2019, 14:47 - punt 2: 30EA melding bestaat nog steeds. Ik ga daarom waarschijnlijk een Noxem in laten bouwen;
- punt 5: gasklep reset gedaan, wellicht helpt dit bij het af en toe gehaper bij deellast.

Tot slot besloten om binnenkort de ketting en geleider te gaan vervangen. Kan iemand vertellen waar daar nu precies het verhaal mee is? Ik begrijp dat de geleider het zwakke punt is. Is dat inmiddels opgelost/verbeterd?
Punt2: NOXEM lost dat inderdaad op. Wel even alles netjes resetten etc. Dus nieuwe kat + nieuwe nox sensor aanmelden en adapaties resetten.

Punt 5: Haperen bij deellast is juist een (potentieel) verschijnsel van het niet goed functioneren van het NOx-systeem. Dus NOXEM +2

Geleiders en ketting bij de N43 was gewoon een slecht ontwerp. Kettingen rekten op en de geleiders brokkelden af waardoor er stukjes plastic in het carter terecht komen, die dan weer de olietoevoer blokkeren. Slechte boel dus, en rechtvaardigt een preventieve reparatie. Onderdelen zijn inmiddels verbeterd waardoor het nu goed zou moeten zijn.

N53 schijnt er overigens geen last van te hebben, door de 2 extra cilinders hebben ze blijkbaar voor een andere constructie gekozen die wel werkt.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Jeremydk schreef: 21 dec 2019, 15:09 Leuke wagen en zo te lezen heeft hij een perfect baasje gevonden Afbeelding!

Edit: hoe heb je die accu health check gedaan?
Thanks. :wink:
Accu check is met dit apparaatje gedaan:

Afbeelding
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Jimmer schreef: 21 dec 2019, 18:44
Ray320 schreef: 21 dec 2019, 14:47 - punt 2: 30EA melding bestaat nog steeds. Ik ga daarom waarschijnlijk een Noxem in laten bouwen;
- punt 5: gasklep reset gedaan, wellicht helpt dit bij het af en toe gehaper bij deellast.

Tot slot besloten om binnenkort de ketting en geleider te gaan vervangen. Kan iemand vertellen waar daar nu precies het verhaal mee is? Ik begrijp dat de geleider het zwakke punt is. Is dat inmiddels opgelost/verbeterd?
Punt2: NOXEM lost dat inderdaad op. Wel even alles netjes resetten etc. Dus nieuwe kat + nieuwe nox sensor aanmelden en adapaties resetten.

Punt 5: Haperen bij deellast is juist een (potentieel) verschijnsel van het niet goed functioneren van het NOx-systeem. Dus NOXEM +2

Geleiders en ketting bij de N43 was gewoon een slecht ontwerp. Kettingen rekten op en de geleiders brokkelden af waardoor er stukjes plastic in het carter terecht komen, die dan weer de olietoevoer blokkeren. Slechte boel dus, en rechtvaardigt een preventieve reparatie. Onderdelen zijn inmiddels verbeterd waardoor het nu goed zou moeten zijn.

N53 schijnt er overigens geen last van te hebben, door de 2 extra cilinders hebben ze blijkbaar voor een andere constructie gekozen die wel werkt.
Noxem it is dan.
Ik heb intussen ook gelezen dat het NOx-systeem allerlei rare verschijnselen kan veroorzaken. In het geheel kan ik zeggen dat de motor inderdaad af en toe niet op zijn allerlekkerst rondgaat, op meerdere vlakken.
Dat resetten en aanmelden, met welke software kan dat? Uitlezen en resetten doen we altijd met een Snap-on computer.

Voor wat betreft de ketting, die behandel ik tegenwoordig gewoon als een distributieriem. Dus met enige regelmaat vervangen.
Ik heb met mijn Punto een kettingbreuk gehad, letterlijk 15 minuten voordat de auto verkocht was. Schiet niet op.
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”