Dat resetten kan volgens mij alleen met BMW ISTA-D (of BMW DIS, maar dat is antieke software). Maar dus niet met INPA oid. Tenzij je Snap-On tooltje de mogelijkheid heeft om een nieuwe sensor en kat aan te melden.
Lees hier de handleiding: https://bimmerprofs.com/using-nox-emulator/
Raymond’s E91 320i LCI M-sport
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Thanks Ricardo!
top!Jimmer schreef: ↑22 dec 2019, 09:56 Dat resetten kan volgens mij alleen met BMW ISTA-D (of BMW DIS, maar dat is antieke software). Maar dus niet met INPA oid. Tenzij je Snap-On tooltje de mogelijkheid heeft om een nieuwe sensor en kat aan te melden.
Lees hier de handleiding: https://bimmerprofs.com/using-nox-emulator/
E91 320i
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Ik heb aan de dealer gevraagd of er nog openstaande terugroepacties waren. Er stond er inderdaad 1 open. Die heeft betrekking op het rem-vacuüm schrijven ze:
In elk geval ga ik nu een afspraak maken om dit na te laten kijken.
Via terugroepregister RDW vond ik onderstaande. De actie is gemeld op 14-01-2014.Kwaliteitsonderzoeken bij BMW hebben aangetoond, dat het voor een volledige rembekrachtiging benodigde vacuümniveau in het remsysteem van uw auto mogelijk over de levensduur van de auto niet beschikbaar kan worden gesteld. De auto kan dan alleen met een verhoogde pedaaldruk worden afgeremd.
Ik vind het wel apart dat dit nog niet opgepakt is, terwijl de auto altijd dealer onderhouden is.Als gevolg van een fabricagefout bij de inlaatnokkenas bestaat de mogelijkheid dat de olietoevoer van de vacuümpomp niet voldoende is.
De vacuümpomp kan door slechte smering beschadigd raken. Het voor de rembekrachtiger noodzakelijke vacuüm is dan mogelijk niet meer beschikbaar. Als gevolg daarvan kan de rembekrachtiging uitvallen.
De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met de merkdealer. De inlaatnokkenas wordt dan gecontroleerd en aangepast. Indien nodig wordt de inlaatnokkenas en de vacuümpomp vervangen.
In elk geval ga ik nu een afspraak maken om dit na te laten kijken.
E91 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Toch zijn t mooie plaatjes
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Vandaag is de terugroepactie voor wat betreft het mogelijke remvacuüm probleem uitgevoerd bij de BMW dealer.
Ze hebben een controle gedaan om te constateren of er rek op de ketting zat. Dat was niet het geval. Dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat de vacuüm pomp het zou kunnen begeven. Daarnaast is er een software-update gedaan die zorgt dat er een melding wordt gegeven als er een probleem zou zijn met het rem-vacuüm.
Ze hebben een controle gedaan om te constateren of er rek op de ketting zat. Dat was niet het geval. Dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat de vacuüm pomp het zou kunnen begeven. Daarnaast is er een software-update gedaan die zorgt dat er een melding wordt gegeven als er een probleem zou zijn met het rem-vacuüm.
E91 320i